Per tal de planificar el projecte d’acollida, el professorat vam establir l’estrucutra de les sessions i vam planificar quina tipologia d’activitats volíem treballar. El projecte tenia dos blocs diferenciats, el primer en el qual  treballàvem la cohesió i el treball en grup i el segon en el qual dissenyàvem un material per a l’aula d’estimulació de l’Institut.

El primer bloc estava més guiat i estructurat, ja que vam planificar dinàmiques relacionades a treballar la cohesió de grup, tals com la diana, o l’activitat de la maleta i altres destinades a prendre consciència de la importància del treball en equip. El segon bloc d’activitats, implicava practicar les tècniques de treball en grup que havíem après a través de l’elaboració del material sensorial. Les activitats relacionades amb aquest segon bloc implicaven la panificació de l’alumnat, ja que cada grup havia de decidir quin material desenvoluparien, elaborar un pressupost amb els materials necessaris, repartir les tasques de cadascú. etc.

La primera sessió del projecte va consistir en explicar a l’alumnat els objectius i la panificació del mateix, es van compartir els criteris d’avaluació, l’organització i l’estructura. Per tal d’implicar l’alumnat en l’avaluació, vam dedicar una sessió a què els mateixos alumnes elaboressin una rúbrica destinada a establir els criteris de qualificació i de realització de les normes de treball en grup.