Projecte-servei interdisciplinar i cooperatiu.

En les hores de tutoria, cultura i valors/religió i tecnologia del 1r Trimestre es duen a terme un seguit de dinàmiques de grup per tal de cohesionar el grup i aprendre a treballar de forma cooperativa. Des de tutoria i CiV es treballa més la part d’acollida personal i grupal, i des de tecno la part d’acollida digital.

Per tal que tots aquests aprenentatges esdevinguin competencials hi ha una segona part del projecte on l’alumnat ha d’aplicar i transferir els coneixements treballats (tant continguts, com procediments i actituds) en l’elaboració del producte final. Han de posar en pràctica la metodologia cooperativa i crear un material pensat per l’Èric i per l’aula d’estimulació.

En aquest projecte els alumnes són els protagonistes, tenen llibertat per pensar, planificar i elaborar el material escollit i, un cop acabat, l’han de presentar tant a la resta de la classe com a l’Èric. Té una funcionalitat clara,és significatiu i està contextualitzat, ja que l’Èric és un company de classe i hi ha motivació per crear un material que li serà útil, tindrà una utilitat pràctica i té un valor humà afegit al poder ajudar a un company amb diversitat funcional.