Implementació dels tallers de “La Sireneta”

Aquests tallers es van dur a terme la setmana del 5 al 9 de febrer. Es van fer sis grups d’alumnes en cadascun dels cicles barrejant els nens del cicle per crear grups de 15 nens aproximadament. Cada taller tenia una durada d’una hora i mitja i es repetia 6 vegades per tal que anessin passant tots els grups durant 3 dies (de 9 a 10,30 i  de 11 a 12,30).

Els sis tallers eren: Andersen, Dinamarca, El fons marí, Decoració, Les sirenes i Under the sea.

A casdascun es treballa un àmbit diferent: Andersen, l’àmbit lingüístic (català); El fons marí, medi Natural; Dinamarca, medi Social; Les sirenes, l’àmbit lingüístic (castellà); Decoració, l’artístic i Under the sea, l’àmbit lingüístic (anglès).

En tots els tallers es treballa: autonomia, iniciativa personal i emprenedoria , aprendre a aprendre i  educació en valors.

  • Andersen: consistia en un acostament a la seva vida, coneixent les dades més remarcables i algun esdeveniment el qual marcaria de ple la seva vida i obra.
  • Dinamarca: localització, ciutats més importants, gastronomia, costums i llocs emblemàtics. Coneixement de la història dels Víkings, alfabet i simbologia.
  • Fons marí: elaboració de preguntes i respostes a partir de la documentació sobre alguns dels habitants del fons marí (CM, un concurs, i CS). Posada en comú amb la informació obtinguda (CI, CM i CS).
  • Les sirenes: visionat d’un vídeo sobre el mite de les sirenes i posterior concurs amb preguntes
  • Under the sea: visionat d’un Power Point amb els noms dels animals (CI), escoltar de la cançó “Under the sea” en anglès, mitjançant una activitat de “fill the gaps” (CM i CS) i redacció d’una carta formal a un personatge de la història. (CS)
  • Decoració: elaboració de diferents creacions relacionades amb el mar per decorar l’escola.

Projecte “La Sireneta”

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *