Implementació del projecte: ‘La Terra, un planeta habitable… fins quan?

Com s’ha comentat a la presentació, des de que s’ha començat el projecte hem reorganitzat el nostre horari, de manera que han desaparegut les matèries com a tal i només tenim hores de projecte sense concretar si serà de llengua, de matemàtiques o medi. Tot i això, s’han mantingut certs aspectes de les matèries troncals com per exemple el càlcul mental, comprensió lectora o  l’expressió escrita ja que no volíem córrer el risc de no treballar certs aspectes importants. Podeu veure com a exemple l’horari de 4t A per a que pugueu veure com ens hem organitzat:

Les activitats que estem realitzant han partit dels interessos i inquietuds dels alumnes. Com ho hem fet? Mitjançant treball de camp. Tal i com es comenta a l’apartat de metodologia, s’ha creat una comissió per treballar el projecte i escollir diferents tasques. Un cop decidides les tasques, els alumnes de manera voluntària han escollit en quin treball de camp es volien centrar.

Des de la Comissió COCO es van escollir les següents tasques:

• Crear i potenciar la figura d’un encarregat Verd a cada classe, que vetlli per la sostenibilitat de l’escola. Per exemple: mirar que les llums quedin apagades a final del dia, controlar els residus que es produeixen a l’aula, etc.
  • Investigar quins són els requisits per poder ser “Escola Verda”.
  • Fer un control de residus generats a l’esmorzar a nivell de tota l’escola.
  • Dotar el pati de papereres de reciclatge.
  • Dissenyar uns fulletons per repartir pel poble, conscienciant el veïnat sobre la necessitat de cuidar el planeta.
  • Conèixer la situació actual en relació al medi ambient.