QUAN POSEM EN MARXA ELS DIFERENTS ROLS, L’EQUIP CAMINA

“Jo dibuixo molt bé”, “Sé escriure i amb bona lletra”, “M’agrada molt llegir”, “Sóc genial amb la tablet i l’ordinador”… són algunes de les frases que escoltem dins l’aula a cicle inicial.

És aleshores quan plantegem que si treballem en equip, la suma de tots els nostres punts forts fan que assolim integralment l’objectiu plantejat.

Durant una tasca en equip, cada alumne pot desenvolupar una funció en concret: portaveu (per exposar en públic o comunicar als altres), il·lustrador/a (per fer representacions, dibuixos, esquemes…), fotògraf/a (que documenti amb fotografia o en faci recerca fotogràfica), cercador/a d’informació (que busqui informació de diferents fonts per obtenir respostes), editor/a (que pugui redactar, confegir…) tot depenent del que es necessiti en cada activitat específica. Aquests hàbits interpersonals que els alumnes van construint permeten treballar d’una manera plenament competencial.

Hem trobat que cadascú pot demostrar el seu potencial, sense sentir-se exclòs ni avorrit. A més a més, tothom forma part de manera igualitària dins l’equip i en la confecció de la tasca, sabent que gràcies al seu granet de sorra el que estan construint és possible.

Considereu que Teresa de Calcuta tenia raó en aquesta frase? :”Jo faig el que vostè no pot, i vostè fa el que jo no puc. Junts podem fer grans coses.”