JUGUEM A SANT ROC

Dins el projecte Apadrinem el nostre patrimoni, tota l’escola vam realitzar una sortida educativa a Sant Roc per treballar i aprendre els diferents continguts que ens havíem plantejat en iniciar el projecte. En aquest espai natural tan preuat per a l’alumnat, la mainada va poder aprendre a través de jocs la flora i la fauna d’aquesta zona del Parc Natural.

L’objectiu primordial que ens vam plantejar va ser que a partir del coneixement de l’entorn poguessin valorar i respectar aquest espai per a la seva conservació, que en definitiva és l’objectiu d’aquest bonic projecte que se’ns ha ofert des d’Ensenyament.

Vam creure necessari que les activitats per aprendre alguns animals i plantes fossin a través del joc, ja que vam anar tota l’escola (alumnat d’1 a 12 anys).  Vam realitzar activitats multinivell on la mainada de forma lúdica va aprendre molt, sobretot els més grans que van memoritzar el nom de les diferents plantes i animals i van aprendre a identificar-ne de diferents tipus.

Algunes de les activitats que vàrem fer van ser: passejada sensorial, joc olfactiu de plantes aromàtiques, joc de descripció de la vegetació, joc del mocador amb el nom de plantes, recerca de restes i petjades d’animals…

Després de realitzar totes les activitats i de tornar a casa, vam comprovar que realment havien après molt. Tot seguit us mostrem un vídeo amb una petita mostra.