Visites d’experts amb la creació de dibuixos animats

Amb el projecte “com es fan els dibuixos animats?”, hem tingut la sort de poder comptar amb la col·laboració i participació de l’il·lustrador Toni Térmens i de l’alumne de l’ESO, Asier Lechuga.

Tots dos, experts cadascun amb el seu camp, ens han mostrat les seves habilitats i competències i, sobretot, ens han entusiasmat i encomanat la seva motivació envers el dibuix per part del Toni Térmens i envers l’stop motion per part de l’Asier Lechuga.

En Toni Térmens té un estudi de dibuix “Mà de llapis” i un blog amb el mateix nom on hi publica algunes de les seves creacions. Vam poder comptar amb ell en un taller que ens va realitzar sobre com dibuixar personatges a partir d’unes figures o esquemes bàsics per aconseguir finalment dibuixar la figura humana. Per a l’alumnat va ser molt gratificant observar que amb pocs minuts tenien un dibuix molt ben fet.

D’altra banda, l’Asier Lechuga, alumne de l’ESO de l’Institut Escola ens va fer una presentació sobre els curtmetratges que té publicats al youtube i una explicació de la tècnica de l’stopmotion i els recursos i aspectes a tenir en compte a l’hora de realitzar-la. Per a l’alumnat va ser molt significatiu tenir a un alumne del centre explicant les seves pròpies vivències i visualitzar els seus treballs al youtube. Aquesta experiència ens va servir per motivar a l’alumnat en la tècnica que després utilitzarien per realitzar el producte final, la seva producció de dibuixos animats amb l’stopmotion.