ACTIVITATS DURANT EL PROJECTE – RACONS

Hem treballat per racons durant tres dies sencers de projecte. Hem dissenyat sis racons amb un total d’onze activitats.

Per motius de distribució de l’alumnat i del nombre de mestres hi ha racons que s’han treballat durant la setmana de projecte.

Aquests són els racons:

• Racó Inici: Construcció d’un zoòtrop.

• Racó Clàssics Disney: aquest racó consta de dues activitats per treballar en equip:
    • Musiquem una pel·lícula: l’alumnat ha posat so i efectes especials (amb instruments de percussió) a uns curts d’animació.
    • STOP-MOTION: amb l’ajuda d’unes taules de llum i de les “tablets” s’han iniciat en la tècnica del  STOP-MOTION. Els hem proporcionat decorats, uns personatges i objectes diversos i han creat una escena.

• Racó Warner Bros.: també està format per dues activitats, però aquestes a nivell individual.
    • Disseny i descripció d’un personatge. Els hem posat en situació explicant que la Warner vol fer una nova pel·lícula, necessita un nou personatge i estan fent un càsting. Llavors l’alumnat l’ha dissenyat i descrit (llengua catalana)

• Storyboard: aquesta activitat és en castellà. Els hem proporcionat una història amb vinyetes sobre El Coyote y correcaminos i ells han elaborat l’storyboard.
  • Racó Hanna-Barbera: aquest racó ha consistit en quatre experiments realitzats per parelles. Cada experiment està acompanyat d’una fitxa amb les instruccions a seguir i posteriorment l’alumnat ha escrit allò que ha observat.
    • Disc de Newton.

• Refracció i reflexió de la llum amb un got de llet i un làser.

• Fer una lent amb un pot de cigrons i aigua.
  • La reflexió de la llum amb uns espills i un dau.
  • Racó Anime: l’alumnat ha practicat amb les “tablets” per crear una animació 3D. Hem utilitzat l’aplicació Anitales.

• Racó Animació 3D: aquest racó també té dues activitats en equip.
    • Plans: hem treballat els diferents tipus de plans cinematogràfics. Primerament hem fet una breu explicació sobre els diferents plans i a continuació l’alumnat ha fet diferents fotografies; una per a cada tipus de pla.
    • Visualització d’un curt d’animació sobre Emocions i Valors. Han visionat el curt Mouse for sale i després han omplert una fitxa amb diferents preguntes sobre el text, tant a nivell tècnic com de contingut.