PROJECTE APS 3r ESO

CARACTERÍSTIQUES

El nostre centre, des de fa un parell d’anys, destina el projecte de 3r d’ESO a treballar l’APS (Aprenentatge i servei). És una acció o proposta educativa orientada a desenvolupar la competència social i ciutadana, en què l’alumne, amb la finalitat de millorar el seu entorn, realitza un servei a la comunitat, aplicant els seus coneixements, capacitats i habilitats, alhora que aprèn l’exercici actiu de la ciutadania.

L’APS comprèn una part d’aprenentatge vinculada al currículum que es realitza dins l’horari lectiu i un servei actiu a la comunitat, que s’ha de dur a terme fora d’aquest horari, d’acord amb les necessitats de l’entitat amb què es col·labori i dels criteris organitzatius del centre. La dedicació horària al desenvolupament del servei comunitari és de 20 hores, amb un mínim de 10 hores de servei actiu a la comunitat.

L’APS, a efecte d’avaluació, té la consideració de projecte transversal amb incidència amb la qualificació global de la matèria o matèries, a la qual estigui vindulada.

REPTES

Ens plantegem que l’alumnat s’impliqui en el seu entorn més proper, que es fomentin les actituds cíviques i que es consolidi una actitud crítica, constructiva, solidària i responsable davant el compliment dels drets i obligacions cívics del nostre alumnat.

DIFICULTATS

Algunes dificultats que pensem que ens trobarem, segurament, seran la poca motivació d’alguns alumnes, la poca implicació i la manca d’iniciatives.