QUINES MERAVELLES!

La ZER Riu i Serra està formada per tres escoles de poble, petites i públiques: l’escola Sant Jordi d’Aldover,l’escola Llorenç Vallespí i Vidiella de Benifallet i l’escola Sant Roc de Paüls.

Totes tres al llarg d’aquest curs han apadrinat un element patrimonial  molt significatiu per a cadascun dels municipis.

L’alumnat de l’escola d’Aldover  ha escollit la Platja Fluvial, lloc de gran importància natural que cal preservar i tenir-ne cura.

La tria de l’alumnat de Benifallet és un altre prodigi de la natura, les seves Coves Meravelles, que aquest any celebren el  50è aniversari del seu descobriment.

Els xiquets i xiquetes de Paüls han apadrinat el paratge de Sant Roc, on tota la construcció de pedra seca, els arbres monumentals, la font i l’ermita  el fan un lloc únic i especial .https://photos.app.goo.gl/LGKJ3QVkQ2sRdQRH8

Corbes de nivell

Després de la visita per part de tot l’alumnat al paratge natural de Sant Roc, on vàrem realitzar diferents jocs per aprendre la flora i la fauna de l’indret, les xiquetes i xiquets (de 2n a 6è) van treballar amb mapes a classe per veure el recorregut que havien caminat. A més, els més grans de l’escola van adonar-se que necessitaven aprofundir una mica més sobre la interpretació dels mapes de relleu ja que hi havia alguns punts que no acabaven de tenir clars.

La mestra de CS els va proposar una activitat per entendre les corbes de nivell, ja que encara que un xiquet va intentar explicar què eren i per a què servien, força alumnat no acabava de tindre-ho clar, fins i tot després de l’explicació per part del company.

Així que varen començar a treballar amb plastilina. La mestra va demanar que cadascú fes una muntanya diferent a la dels companys/es. Després van tallar-la amb ganivet i van anar passant cadascuna de les parts tallades horitzontalment a una cartolina (el contorn amb llapis). Finalment, en pegar les corbes de nivell i veure la seva muntanya, van adonar-se exactament de què eren i per a què servien. Van poder comprovar que com més juntes estan més pendent hi ha en aquella vessant de muntanya, en canvi, com més separades més suau és la pendent.

Per acabar, vam tornar al mapa per entendre els números que hi ha en diferents corbes de nivell. La mestra no va haver de dir res. Ells sols van deduir què significaven.

https://photos.app.goo.gl/GeqTM7Fq85bb77Pd9

 

LA XOCOLATA ESTAVA MOLT CALENTA…..

Aquestes setmanes hem treballat una cançó molt dolça i que ens agrada molt!!!!La cantem a totes hores i la mestra comença a estar una mica cansada.

Les panteres:https://photos.app.goo.gl/tUmy6LzhFuK7eZv97

La discoteca:https://photos.app.goo.gl/H6CeYkckDBeoGSUw5

Els tigres:https://photos.app.goo.gl/rm4a5KDPsqKdXV4W9

 

JUGUEM A SANT ROC

Dins el projecte Apadrinem el nostre patrimoni, tota l’escola vam realitzar una sortida educativa a Sant Roc per treballar i aprendre els diferents continguts que ens havíem plantejat en iniciar el projecte. En aquest espai natural tan preuat per a l’alumnat, la mainada va poder aprendre a través de jocs la flora i la fauna d’aquesta zona del Parc Natural.

L’objectiu primordial que ens vam plantejar va ser que a partir del coneixement de l’entorn poguessin valorar i respectar aquest espai per a la seva conservació, que en definitiva és l’objectiu d’aquest bonic projecte que se’ns ha ofert des d’Ensenyament.

Vam creure necessari que les activitats per aprendre alguns animals i plantes fossin a través del joc, ja que vam anar tota l’escola (alumnat d’1 a 12 anys).  Vam realitzar activitats multinivell on la mainada de forma lúdica va aprendre molt, sobretot els més grans que van memoritzar el nom de les diferents plantes i animals i van aprendre a identificar-ne de diferents tipus.

Algunes de les activitats que vàrem fer van ser: passejada sensorial, joc olfactiu de plantes aromàtiques, joc de descripció de la vegetació, joc del mocador amb el nom de plantes, recerca de restes i petjades d’animals…

Després de realitzar totes les activitats i de tornar a casa, vam comprovar que realment havien après molt. Tot seguit us mostrem un vídeo amb una petita mostra.

SORTIDA A SANT ROC PER GRAVAR EL VÍDEO DE PRESENTACIÓ

Amb tot l’alumnat de l’escola, després de decidir apadrinar el paratge de Sant Roc de Paüls, vàrem decidir que la classe dels grans -5è i 6è- seria l’encarregada de gravar el vídeo de presentació sobre aquesta activitat per penjar al bloc.

Com que cal treure el màxim partit de les situacions reals creades a l’escola per poder treballar les diferents àrees curriculars, les mestres vam veure de seguida que aquesta activitat comportaria un treball interdisciplinar i que seria motivadora per a l’alumnat. Així que de seguida ens vam posar a treballar.

En grups, el primer que van fer va ser una pluja d’idees de com volien fer el vídeo i quina informació volien que hi sortís, després totes juntes i junts van arribar a un consens.

Un cop tenien la idea clara, es van posar a escriure el text que sortiria a la gravació i es van repartir cadascú el que diria. Per elaborar l’escrit van haver de consultar algunes dades sobre història a Internet, i també van haver de trucar a l’Ajuntament del poble per corroborar-ne d’altres.

Quan ja tenien el guió, van decidir que enregistrarien una part del vídeo a l’escola i una altra a Sant Roc mateix, per la qual cosa havien de buscar un dia i planificar l’excursió fins allà també. Cal dir que vàrem aprofitar per identificar plantes, arbustos i arbres pel camí i ens ho vam passar molt bé.

Abans de començar les gravacions l’alumnat va haver de recordar i repassar del curs anterior què havia de tenir en compte a l’hora de gravar, com per exemple els diferents plans, moviments, angles…

L’edició del vídeo l’hem fet les mestres, però després hem reflexionat sobre aquest tema i creiem que ha estat una llàstima que no hagi acabat l’alumnat tota la feina. Ens ho plantegem de cara al curs vinent.

 

COM FAREM AQUEST PROJECTE: ORGANITZEM-NOS

Començar un nou projecte sempre fa una mica de respecte, sobretot si no n’has fet mai cap. Els tre tutors de primer som novells en això de la tutoria però som força emprenedors així que ens vam posar a la feina. Primer vam fer una graella per organitzar les activitats a partir de les preguntes dels alumnes, sempre flexibles i atenent a la motivació dels alumnes. Podíem plantejar una activitat que després podia esdevenir totalment diferent i enriquida per l’espontaneïtat dels alumnes.

https://drive.google.com/open?id=19-uUBIrQF63o1HLlAgd9yuZEHtnaDl5X

Vam demanar informació als alumnes així que també vam fer un registre per saber qui portava alguna informació i  en quin format.

https://drive.google.com/file/d/1Z0rSis9Qp38Q7qauNOYY42szZE1n4Sj4/view?usp=sharing

Descobrim la nostra comarca: Treball cooperatiu.

Una vegada finalitzat el projecte d’Alcanar els nostres alumnes havien de treballar cooperativament per descobrir la nostra comarca.

Cada equip, un total de 5 per aula format per 4 i 5 alumnes, havia escollit dos pobles. S’havien repartit la feina i ara tocava espavilar-se. Amb el guió de com havíem treballat Alcanar, havien de buscar informació, resumir-la i estructurar-la per fer un mural que finalment presentarien davant els companys. Podien emprar diferents recursos: ordinadors, atles, visites a la biblioteca,… Dos dels grups de 4t de l’escola també van preparar un power point. Aquí podem veure com s’han organitzat.

Comencem a pensar què volem

Aquest curs ens vam marcar com a objectiu fer un projecte per curs. Els nens i nenes de segon van escriure individualment temes que els hi agradaria investigar. Seguidament vam votar quin tema els interessava treballar de manera anònima, ja que a vegades les amistats influeixen amb l’elecció del tema. Llavors vam decidir escriure una nota a les famílies per informar dels 3 temes més votats, i així debatíssin amb ells quin podia ser el més interessant per treballar.

Durant una setmana els alumnes es van preparar la defensa del seu tema. Quan va arribar el dia, van defensar-ho i vam tornar a fer votacions. I el tema escollit va ser…La Neu.

Nosaltres vam decidir escollir els tres temes més votats perquè estaven molt igualats entre ells, però pensem que també es pot escollir un tema si hi ha molta diferència de vots.

Un inconvenient que m’ha sorgit i ho he vist al final, es que a la tria final del tema alguns alumnes els hi ha influït l’amistat.

Ara ens toca investigar!

 

EXPOSEM ALS DIABLES!!!!

Els nostres companys de p4B són la classe dels DIABLES ;-)…Ens fa molta il·lusió explicar als DIABLES tot el que hem descobert dels peixos.

Com que ens han visitat per conèixer els nostres peixos i de tant en tant han vist com netejàvem les peixeres als lavabos conjunts., hem decidit un dia anar a la seva classe per explicar-los tot el que hem après.

Volem explicar-los que tenir els peixos a la classe ens ha agradat molt. Hem sigut responsables i hem après quines necessitats tenen. Cal donar-los de menjar cada dia, fer el menjar ben petitet perquè tenen la boca petita i no tenen dents.. Fan caca a l’aigua i s’embruta sovint, cal netejar i canviar-los l’aigua…

 

També els hi vam explicar totes les paraules noves que havíem après: ESCATES, ALETES, BRÀNQUIES, OPERCLE…I  com neixen, què mengen, com respiren, on viuen…

També volem explicar-los que un dia vam trobar al terra un peix taronja. Estava mort.

Potser volia fer una aventura però sense aigua els peixos es moren…

Sempre el recordarem….

Als diables els hi va agradar molt conèixer els nostres peixos.

 

 

COM ES FA LA XOCOLATA?

És una pregunta que ens interessa molt! Com d’aquelles semilles marrons surt una xocolata tan bona!

Ens posem a investigar i després de veure un vídeo ara toca ordenar el procés d’elaboració de la xocolata.

LES PANTERES :https://photos.app.goo.gl/9D2uitJbkp4ROZmb2

ELS TIGRES :https://photos.app.goo.gl/4Coi9uPe50M5zOPb2

LA DISCOTECA:https://photos.app.goo.gl/7oFsWIlEcaJ7P4LB2