Implementació (CUEME)

Adjuntem una graella amb la implementació del projecte.

1r. TRIMESTRE

 

19 de setembre Jornada de posada en marxa pel curs 2014-2015 (Diputació de Barcelona).
17, 18 i 19 d’octubre Curs de formació per la cap d’estudis (Jordana), secretària (Carme) i tutora de 5è (Laura) a l’escola industrial de Barcelona, a càrrec de la Diputació de Barcelona i l’empresa Valnalón d’Astúries
16 d’octubre Presentació del projecte al Consell Escolar del centre, acceptació i vist-i-plau per part dels seus membres.
27 d’octubre – Elecció del tipus d’empresa.

S’explica les diferències entre una societat anònima i societat cooperativa i s’escull mitjançant votació quin tipus d’empresa es vol formar. Els resultats van ser: societat cooperativa  i societat anònima. Per tant, es va decidir que la forma jurídica de l’empresa de 5è  seria “Una societat cooperativa”.

30 d’octubre

 

Per grups parlem de les avantatges i inconvenients de treballar en grup. I com podem solucionar els inconvenients. Avantatges: es treballa millor perquè som més per opinar, ens repartim la feina i treballem més ràpid, ens ajudem els uns als altres, coneixem moltes opinions, i això ens és molt útil, podem debatre, podem  ser democràtics! Podem votar! I podem compartir (experiències, opinions, material, idees, fracàs). Inconvenients: poden haver baralles, voler manar sobre els altres, no treballar, no col·laborar, fer el que no toca, distreure’s, jugar, no escoltar, no respectar el torn de paraula, no acceptar les opinions dels altres i deixar de costat algun company.

Tot seguit, presentem els departaments i les funcions de la cooperativa.

31 d’octubre -Elecció del Consell Rector, Secretari, Tresorer/a.

Ø  Llistat de les qualitats que han de tenir els representants de la cooperativa.

Ø  Candidatura i elecció per votació.

Ø  Organitzar els departaments.

 

Setmana del 6 al 10 de novembre -Pintar el títol del racó d’emprenedoria que disposem a l’aula.

-Organitzar aquest racó amb els documents que disposem (actes, notícies, etc).

– Preparar un carpesà per guardar tota la informació.

Setmana del 13 al 17 de novembre -Qualitats que ha de reunir el nom de la cooperativa.

-Elecció del nom de la cooperativa. (5è A: 25 Stars, 5è B: Working hands).

– Acord de l’aportació de capital inicial (3€).

-Acord del model de registre de socis.

17 de Novembre – Visita per part de la tècnica de l’Ajuntament Montserrat Lamata per explicar als dos grups de cinquè el projecte d’emprenedoria.

– Elaboració d’un logotip per part de cada soci/a segons el que vam parlar a la sessió anterior. (color, fons, expressió corporativa, eslògan, etc.).

 

22 de Novembre Presentació del projecte a les famílies del centre.

Presentació dels logotips i elecció per votació.

-Proposta de càrrecs i departaments de la cooperativa. Fer una foto de cada departament.

– El departament d’informàtica penja les fotos al bloc.

24 de Novembre Trobada de cooperatives al cafè del Mar.

Alguns representant de cada cooperativa van anar al Cafè del Mar a presentar el seu projecte.

Setmana del 4 al 15 de desembre Elaboració de la documentació:

-Acta de constitució.

-Estatuts de la cooperativa (diverses sessions).

-Completar de manera individual la fitxa de registre de socis (dades personals, fotografia i signatura).

– Triem la ONG. (25 stars: SPAM) i (Working hands: Haribala)

18 de desembre -Creació del compte de correu gmail de la cooperativa.

Cooperativa25stars@gmail.com

Cooperativaworkinghands@gmail.com

-Els socis/es del Departament d’informàtica aprenen a penjar notícies i imatges al blog.

6 de desembre – Proposta de càrrecs i departaments de la cooperativa. Fer una foto de cada departament.

– El departament d’informàtica penja les fotos al blog.

De l’11 fins al 15 de desembre: aportació del capital inicial. Registre en el llibre de comptes (EXCEL) i entrega del carnet de soci.

– Explicació per part de la mestra d’unes pautes pel disseny del prototip i de la seva fitxa tècnica.

Dilluns 20 de desembre – Enviem els documents necessaris per poder demanar la sol·licitud del NIF (26-11-14)

  • Instància genèrica per sol·licitar el NIF.
  • Original i fotocòpia dels estatuts.
  • Original i fotocòpia de l’acta de constitució.
  • Fitxa de registre dels socis amb la inversió econòmica inicial.
Vacances de Nadal: elaboració d’un prototip per part de cada soci/a segons el que vam parlar a la sessió anterior.

 

2n. TRIMESTRE

 

Setmana del 8 al 12 de Gener -Anàlisi dels prototips a partir d’uns criteris establerts.

-Presentació dels prototips i exposició oral (nom, utilitat, material, etc).

-Elecció i votació dels prototips per elaborar a la cooperativa.

25 stars: 8 prototips

Working hands: 7 prototips.

25 de Gener Visita Haribala (ONG triada per la cooperativa working hands) –no es van presentar.
26 de Gener Visita Spam (ONG triada per la cooperativa 25 stars)
Setmana de 29 al 2 de febrer Ens separem per departaments:

Mitjans de comunicació, encarregats de fer el documents necessaris per demanar el material reciclat a l’escola.

Preparar el cartell i les caixes per recollir el material que es preveu que necessitarem per la producció dels productes (capsetes de llaminadures, taps de suro, pinces, xapes…). Punt de recollida: cada classe (col·laboració de tota l’escola).

Comptabilitat: encarregats de començar a fer un pressupost del material que necessitem comprar per fer els prototips.

Informàtica: s’encarrega del bloc.

Publicitat i disseny: Emplenar documentació per sol·licitar el NIF (model 036). Amb l’ajuda de la mestra.

Setmana de 5 al 9 de Febrer La tresorera amb ajuda de la mestra crea un document per controlar els comptes (llibre comptable)

La resta de socis:

– fem un llistat de noms per gossos i gats, que ens van demanar la nostra ONG.

– Comencem a pensar com volem que sigui l’enquesta d’estudi de mercat.

13 de Febrer Visita Silvia Gasca, assessora ajuntament de Mataró.

Ens ajuda emplenar el model 036 i ens fa l’entrega del NIF.

14 de Febrer Trobada “Formació CUEME” assisteixen les dues tutores més la secretària.
Setmana del 9 al 23 de Febrer Estudi de mercat / Activitat 1: Comencem a preparar en petits grups l’estudi de mercat.

Estudi de mercat / Activitat 2: Disseny de l’enquesta (aportacions individuals).

Realització d’enquesta a la sortida de l’escola i familiars.

5 de març Assemblea urgent. Al cap de setmana, han entrat a robar a l’escola i s’han emportat el capital inicial de les dues classes.

Fem una assemblea, per buscar solucions aquest problema.

Entre tots els socis, decidim muntar una paradeta amb berenar durant dues setmanes i vendre-ho.

9 de març Reunió amb els responsables de “Biabanca”, banca ètica. Assisteixen els responsables de comptabilitat.
Setmana del 12  al 16 de març Buidatge de les dades de l’estudi de mercat. Anàlisi i propostes de millora.

Refer els prototips malmesos per poder presentar-los a cafè de mar.

Fer les fitxes de cada prototip amb la informació d’aquell producte (nom, edat recomanada, material, per a què serveix i instruccions d’ús).

 

16 de març Trobada i presentació prototips a Café de Mar.
21 de març Votació i elecció de l’eslògan de la cooperativa

25 stars: “ Comparteix alegria i gaudeix de la nostra cooperativa!

Working hands: “Nosaltres produïm, entre tots col·laborem i a molta gent ajudarem”

 

3r. TRIMESTRE

 

Setmana del 3 al 6 d’abril -El tresorer controla i revisa la comptabilitat de la cooperativa.
6 d’abril Presentació ONG cooperativa working hands

Sonrisas de Bombay

9 i 10 d’ abril Ràdio Mataró. 18.00h  Representant dels alumnes

Ràdio Peluts.  12.00h    Representant: mitjans de comunicació

Setmana de 9 al 13 d’abril Comprem el material necessari per fer la producció. Desprès de comprar preus, decidim comprar-ho per Amazon.
 

Setmana del 16 al 20 d’abril. (Amb l’ajuda de les famílies)

PRODUCCIÓ DELS PRODUCTES (s’organitzen 5 tallers i cada un compta amb un encarregat/da que és qui va dissenyar inicialment el treball manual).

Setmana 23 al 27 Aprofitant que és la setmana cultural a l’escola.  Taller d’etiquetatge.

Crear el cartell per la fira

Setmana 14 al 19 de Maig Buscar activitats final (pressupost, horari…)
24 de Maig TV Mataró: representant dels alumnes
25 de Maig Fira Cueme!
Setmana 28 al 1 de juny Comptar els beneficis obtinguts a la fira.

Tornar els 3 € de capital inicial.

Preparar el % dels beneficis per donar-lo a la ONG.

Decidir activitat final.

15 de juny. Cloenda

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *