Projecte Roma – PLANIFICACIÓ

El projecte “Veni Vidi” s’inicia a partir d’una història fictícia, en la qual els personatges del present demanen ajuda als nostres alumnes romans perquè viatgin al futur i recuperin la memòria històrica mitjançant una exposició sobre Roma. Cada grup ha de crear un estand per l’exposició amb l’objectiu d’explicar Roma a partir d’un personatge escollit, com per exemple, el patrici, l’emperador, el gladiador, etc.

Es demana que es realitzi una recerca sobre el personatge escollit: Qui és? Com és? On viu? Com es vesteix? A què es dedica? Amb qui es relaciona? Quina és la seva funció a la societat? A quina part de la ciutat el podem trobar? ( Tota la informació relativa al personatge i el seu entorn).

Per incorporar els interessos dels alumnes, es tenen en compte diferents i variades activitats relacionades amb el tema principal del projecte que aniran elaborant a mesura que avanci el projecte: elaboració d’un tríptic trilingüe amb tota la informació que faci atractiva la visita a l’stand, creació d’un instrument de música de l’època, juntament amb la fitxa tècnica d’aquest, buscar una ambientació musical per l’stand i dissenyar l’elaboració de l’stand. Amb cadascuna d’aquestes activitats es treballen una a una les matèries que l’alumnat de 1er d’ESO imparteix, totes elles amb un objectiu final, conèixer l’antiga Roma.

Abans del producte final del projecte (presentació de l’stand), els alumnes de 1er de la ESO, fan una estada al camp d’aprenentatge de Tarragona. Aquest, els apropa durant durant 3 dies a un entorn romà, visitant l’anfiteatre, el circ romà, etc. Fan tallers d’escriptura, els expliquen la història de la Tarraco romana, participen en una gimcana medieval, etc. Son 3 intensos dies on veuen a través dels seus propis ulls tot el que setmanes abans han anat descobrint mitjançant la recerca.