PRODUCTE FINAL: D’on surt el plàstic?

Com a producte final tenim per una part: l’elaboració d’uns materials i per l’altra la presentació dels materials.

L’elaboració del producte final només la va realitzar el grup de sisè. Els quals van fer una impressió i elaboració dels murals, mitjançant unes diapositives fetes amb l’ordinador. I l’explicació del mural i les diapositives ho va realitzar sisè conjuntament amb l’acompanyament dels fillols i filloles en els diferents cursos d’Educació Primària. Es va concretar la part a explicar per cada membre del grup.

La repartició dels grups va ser: 1er,2N, 3r i 4t estaven separats en dos espais; 5è estava a la seva aula amb tot el grup de 6è.

Els resultats dels productes finals van ser diferents perquè cada grup va prioritzar segons la seva importància o interès un tipus d’informació o una altra. Van escollir fer presentacions amb l’ordinador per explicar a la resta de cursos i grups què és el que havien descobert. Els infants estaven molt ben organitzats i treballant cadascú amb la seva tasca.

Finalment els murals es van exposar al vestíbul de l’escola per compartir-ho amb tothom.

Les conclusions de l’equip de mestres sobre el producte final són les següents:

Creiem que quan els infants de sisè estan amb els de primer són els grans qui agafen el rol d’escriure o de buscar, ja que els petits de seguida es cansen i no aconsegueixen mantenir l’atenció tanta estona. Però sí que són capaços de fer aportacions més mentals, amb suposicions o formulant interrogants. Per això pensem que hagués estat més enriquidor si el grup de primer hagués participat en l’elaboració dels murals.

També creiem que hagués estat millor si cada grup hagués sabut a qui anava dirigida l’exposició, més que res per la selecció de vídeos i la quantitat d’informació i d’imatges. Hi havia molta motivació, però faltava preparació i seguretat. N’hi havia que estaven més pendents de que ho gaudissin i participessin els fillols i filloles que no pas de l’explicació.

Trobem positiu el fet de que fessin crítiques constructives entre els grups, sorprenia el respecte i l’empatia entre els components del grup.

En un origen l’equip de mestres pensàvem que el projecte s’encaminaria cap a temes del medi ambient, com per exemple les energies renovables o la reutilització del plàstic. Finalment els infants han investigat que és pròpiament el plàstic. Hem valorat que potser els infants primer han de consolidar uns coneixements previs per poder buscar o plantejar-se preguntes més secundàries.

Donat que ha estat tant ràpid l’execució del projecte han quedat forces interessos que els hagués agradat investigar. Com a equip de mestres estem molt satisfets i satisfetes del desenvolupament. El grau de motivació i interès ha estat altíssim. I com s’han autogestionat també.

1497619332

image (6)