IMPLEMENTACIÓ: D’on surt el plàstic?

image image (1) 

Us explicarem la implementació del projecte descrivint el procés:

Activitat 1. Elecció de la pregunta del projecte: D’on surt el plàstic?  (ja explicat en un altre article).

 

Activitat 2. Presentació del projecte i organització del grup. Els grups estaven formats per nens i nenes de primer i de sisè barrejats. En total set grups. Cada grup va triar unes normes i va decidir quins rols i tasques assumia cadascú. Per tal de facilitar l’organització l’equip de mestres va dissenyar un quadern anomenat: quadern de l’equip. En el qual hi havia unes pautes organitzatives. Finalment cada grup es va autogestionar.

 

Activitat 3. Classificació i plantejament de dubtes. Els representants de la comissió verda van fer set bosses amb materials variats i cada grup va haver de classificar. Això va generar alguns interrogants i dubtes que són els que van desencadenants del que cada grup investigaria en la seva recerca.

 

Activitat 4. Recerca d’informació. Aquesta activitat només la va fer el curs de sisè, ja que s’autogestionen més fàcilment a l’hora de fer un producte final. Els infants van fer una recerca per internet. També uns representants del grup van agafar en préstec diversos llibres, però posteriorment no els van utilitzar.

Pel que fa a la recerca tenien la consigna que  no podien copiar i enganxar. Ho podien resumir o explicar amb les seves paraules. Van haver de seleccionar la informació més rellevant.

 

Activitat 5. Exposició del producte final. L’equip de mestres vam distribuir els grups en diferents espais de l’escola per tal que poguessin fer les exposicions. Cada grup ho explicava a un curs. També es va informar a cada curs que es faria aquesta activitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *