PLANIFICACIÓ DEL TREBALL Escola Mare Nostrum

L’objectiu principal del nostre projecte serà que els alumnes entenguin la successió del temps, i l’evolució que genera en diferents àmbits aquest pas del temps.

Per tal d’aconseguir això partim d’uns objectes. Objectes que estan posats en unes caixes tenint en compte la classificació de les diferents etapes de la història. A les caixes només hi ha posades les dades entre les quals es situa cada etapa. L’escola ha rebut la demanda d’un col.leccionista que ens ha cedit aquests objectes amb l’encàrrec d’organitzar una exposició amb ells.

Per tot això comptarem també amb l’ajuda d’un parell d’experts en museus: el Miquel Molist (arqueòleg de la UAB) i la Muntsa Guash, que ens explicaran coses interessants sobre els museus i les diferents etapes de la història.

Les primeres sessions que vam realitzar l’equip impulsor van ser teòriques, un cop decidit el tema sobre el qual giraria el nostre projecte ens vam dividir en dos grups per tal de fer una pluja d’idees sobre com ho voliem plantejar. Sabent que d’aquesta forma ens sortirien dues propostes diferents. Després vam posar en comú les dues propostes i vam consensuar i triar el que més ens agradava de cada una, així és com va sorgir el nostre projecte EXPLORADORS DEL TEMPS. Un cop vam tenir triat el leit motiv i perfilat els objectius vam dedicar les sessions següents a preparar el material necessari per tal d’iniciar-lo: creació de les caixes -selecció d’objectes, classificació d’objectes i decidir el nombre de caixes … Després vam decidir quins continguts curriculars es podrien treballar a partir d’aquest tema: llengua: rondalles, llegendes, temps verbals. Matemàtiques: segles, els tant per cent, piràmides de població. Medi: etapes de la història i ens vam dividir en comissions de les diferents àrees per tal de plantejar els diferents reptes que proposariem als alumnes i fer una selecció de materials de consulta que ofeririem als nostres alumnes.