Al teatre i a la cuina

A partir de la pregunta “Com fem…?” i de l’experiència prèvia de l’anterior quadrimestre, a través d’una pluja d’idees amb tot l’alumnat es van escollir els dos temes principals del projecte: el teatre i l’alimentació. Això va donar lloc al títol global del nostre treball “Al teatre i a la cuina” així com a cinc subtemes per cada tema principal.

Els interessos dels alumnes es van incorporar ja que van ser ells els que van escollir el tema directament a través d’aquesta pluja d’idees i això va aconseguir una major implicació i motivació dels participants.

Els dos eixos vertebradors compten amb diferents elements de context dins de l’aula i poden utilitzar-se com a element integrador, aglutinador i cohesionador, ja que dins seu s’hi poden encabir totes les realitats culturals, familiars i personals dels alumnes. Aquest fet encara és més significatiu en un curs com 1r d’ESO, on coincideixen alumnats de realitats diverses.

El procés s’avalua amb la primera exposició oral, on podran aportar altres elements complementaris (murals, qüestionaris, jocs, etc.) i mostrar la seva capacitat d’aprendre. Posteriorment s’avaluarà la seva capacitat de desenvolupament d’un producte relacionat amb el tema que estan realitzant: l’elaboració d’un menú o d’una petita obra teatral. En tractar-se d’un projecte i un procés obert, entenem que l’avaluació també tindrà en compte els punts de partida de cada un dels alumnes i a on ha pogut arribar.