Punt de vista: els objectius de l’equip de mestres

OBJECTIUS PROPOSATS

  • ACONSEGUIR PETITES PASSES QUE PORTIN DE LA DISTRIBUCIÓ EN GRUP AL TREBALL EN EQUIP 
    • ORGANITZAT A PARTIR D’UNS OBJECTIUS COMUNS PER TAL DE MIRAR D’ACONSEGUIR-LOS
    • CAPAÇ D’INCORPORAR APORTACIONS DE CADA MEMBRE
    • CONSCIENT D’AUTOAVALUAR-SE

UN PROCÉS, DOS TEMPS, TRES ESPAIS, QUATRE REPTES

APLEGUEM PARELLES. UN GRUP NO ÉS ENCARA UN EQUIP

Com fer grups ? Proposta de l’alumnat, tria de l’equip de mestres

 

1r i 2N TRIMESTRES

Temps per engegar i desenvolupar propostes

EL CORREDOR, EL PARK GÜELL, LES AULES

El corredor, la posada en marxa

El Park Güell, de la descoberta (proposta de mestres) a la recerca (proposta                     d’alumnat)

Les aules, anem fent feina

AULA_1 AULA_2

LA CONSCIÈNCIA D’AUTOAVALUACIÓ I COAVALUACIÓ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Un espai on poder treballar tothom a l’hora

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Després del treball de camp al Park Güell

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cada grup proposa la seva feina

FOTOGRAFIES, TREBALL DE CAMP, RECERCA PRÒPIA… TRES REPTES ASSOLITS?

PERÒ, QUÈ DECIDIM AVALUAR

AVALUACIÓ I AUTOAVALUACIÓ DE MESTRES

EL QUART REPTE:  PROPOSTES QUE AVALUEN LA PROPOSTA…

I SI? … FEM COMPOSTATGE?

 

 

TÀNGRAMS PER CICLE INICIAL? APRENEM A DESPLEGAR CUBS AMB 4t? FEM GEOMETRIA AMB UNA ALTRA ESCOLA?

I ENCARA UNA MICA MÉS…

LA PROJECCIÓ A LA COMUNITAT EDUCATIVA: L’ESCOLA, LES FAMÍLIES

L’EQUIP DE MESTRES: DE L’APRENENTATGE A LA INÈRCIA

REPTES DE FUTUR: LA PROJECCIÓ A L’ENTORN, DE LA INÈRCIA  A LA CINÈTICA

 

Una mica d’història

Abans de res pot venir bé una mica d’història…

L’Escola Àngels Garriga es planteja des dels seus inicis un ensenyament que parteixi de l’alumnat afavorint que es faci protagonista del seu aprenentatge. Ser protagonista vol dir en aquest cas, entenem, prendre consciència del que s’està aprenent, participar en la tria del que es treballa a l’aula, en la definició de criteris d’avaluació i en les decisions que se’n deriven.

Habitualment amb aquesta opció d’aprenentatge partim dels grups classe amb propostes d’agrupament intern diferents. Paral·lelament, a nivell d’escola, sovintegem la interrelació entre grups (activitats grans – petits, trobades de cicle, assemblea quinzenal de delegades i delegats de classe…) afavorint l’intercanvi d’experiències, l’aprenentatge cooperatiu i la participació en diversos àmbits de gestió escolar (organització dels patis, projectes comuns, ambient general…).

En aquest context, ens plantegem el repte d’aconseguir una dinàmica entre l’alumnat de 5è i 6è que potenciï un bon ambient de cicle i aporti oportunitats a l’aprenentatge compartit. I d’aquí arribem a la pregunta poden els projectes ajudar-nos a aprendre junts 5è i 6è?