Ens unim a la manifestació del dissabte dia 18!

Com ja sabreu pels mitjans de comunicació, aquest dissabte 18 de febrer a les 16h hi ha convocada una manifestació a plaça Urquinaona a favor dels refugiats.

Hem pensat que estaria molt bé fer-hi acte de presència com a escola i anar-hi tots junts. Per això hem convocat totes les famílies que vulguin participar-hi per anar-hi plegats cap a plaça Urquinaona.

Les altres dues escoles Vedruna de Barcelona s’han sumat a la nostra convocatòria i segurament vindran amb gegants, grallers, etc.img-20170214-wa0006

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE ALS ALUMNES DE 4t d’ESO

Divendres vam explicar en què consisteix el projecte als seus principals protagonistes: l’alumnat de 4t d’ESO. Vam comentar les diverses fases que hauran d’afrontar. En primer lloc, la fase de Formació en que aprendran moltes coses sobre el drama de les persones refugiades. La segona fase serà la de Disseny d’Activitats on -assessorats per mestres de les diverses etapes- pensaran, programaran i dissenyaran els materials que necessitaran per la següent fase. En la tercera fase, els nois i noies aplicaran les activitats dissenyades al curs que tingui assignat. I finalment, la quarta i última fase, que serà la jornada de solidaritat on es mostrarà la feina feta i es recolliran fons per als projectes escollits.

En general el projecte va tenir una bona acollida i l’alumnat es va mostrar interessat en participar-hi i col·laborar activament. D’entrada hi va haver certa por pel fet d’haver d’implementar una activitat per a companys/es més petits/es i molts/es alumnes van comentar que preferien fer-ho amb grups dels petits de primària però poc a poc es van anar animant i la majoria estaven motivats per afrontar aquest repte!

INICIEM EL PROJECTE AMB EL DIA DE LA PAU

El 30 de gener vam celebrar el DENIP a l’escola. Volíem que fos el tret de sortida del Projecte. Encara ens queda molta feina de planificació, però vam pensar que podia ser un bon dia per posar en coneixement de tota la comunitat educativa la nostra idea de portar a terme un Projecte transversal, on hi participés tothom i des de diverses assignatures.

Per iniciar la jornada cada tutor va presentar el tema dels refugiats a l’aula a partir  d’unes cartes inicials que havíem preparat, adaptades a les edats. A les 9:45 va començar l’activitat conjunta. Volíem donar una visió de col·laboració i unió des de la diversitat de l’escola. Per això, vam organitzar una activitat en la qual s’haguessin de barrejar els cursos i tinguessin una feina concreta a fer per tal de construir un mur de la vergonya tots junts. Uns recollien tetrabricks (maons) que els nens havien portat a l’escola uns dies abans, uns pensaven paraules per enganxar als maons, els altres retallaven papers de colors verd i vermell, altres escrivien les paraules que havien pensat, altres les enganxaven als maons i uns altres construïen el mur.

Va ser una hora d’activitat frenètica per les aules, nens grans acompanyats per petits passejant-se i corrent pels passadissos per arribar a temps i que la cadena de producció no es trenqués.

Un cop construït el Mur vam trobar-nos tots al pati i amb la força dels de P3 vam destruir-lo i vam construir un camí cap a una exposició de dibuixos d’uns nens del camp de refugiats d’Idomeni.

SEGUIM AVANÇANT EN LA PLANIFICACIÓ

Es realitzarà al llarg del segon trimestre. S’inicia el tema a tota l’escola el dia del DENIP, ajudats per l’equip de pastoral. Al llarg del mes de febrer els tutors i mestres de l’escola disposaran d’un banc de recursos preparat per l’equip impulsor i amb la  col.laboració dels mestres que trobin materials per tal que, lliurement puguin anar situant el tema amb els alumnes de les diferents etapes.

Al mes de març tindrem dues setmanes ben diferenciades. Una primera on els alumnes de 4t d’ESO faran les seves propostes als tutors dels cursos, hi haurà intercanvi d’impressions,…. i la segona setmana serà la de la realització de les activitats preparades pels alumnes de 4t amb totes les classes.

Dijous a la tarda s’obrirà una exposició amb una mostra de les activitats realitzades.

Paral.lelament, aquella setmana també se celebrarà la campanya de l’esmorzar solidari i els diners recollits aniran a una ONG dedicada als refugiats.

Hem convidat els pares a assistir a una reunióel dia 7 de febrer per tal d’explicar-los el projecte i recollir propostes.

 

PRIMERES PASSES DEL PROJECTE

En les primeres reunions de l’Equip Impulsor les vam dedicar a fer pluja d’idees per portar a terme el Projecte. Vam revisar els del curs anterior. Per una banda teníem la idea de fer un projecte en el que intervingués tota la comunitat educativa, ja que el curs anterior ens havíem centrat només en dos cursos, un de Primària i un de Secundària. Al llarg del curs escolar ja hi ha diverses activitats en les que participa tota l’escola, i la idea era relacionar el projecte amb alguna de les celebracions col.lectives.

Després de sospesar diferents temes, el professor de socials de Secundària va pensar que el tema dels refugiats era un bon tema per treballar amb els alumnes de l’escola. Ja l’havíem treballat en altres ocasions des de l’inici de la guerra de Síria però vèiem que també en aquests moments era molt necessari el seguir-ne parlant.

Vam sortir la idea que un grup de Secundària  fos l’encarregat de pensar i organitzar activitats per a tots els alumnes de l’escola a partir de les idees pròpies, de les orientacions dels tutors de cada edat i de les inquietuds que mostressin els cursos. Els alumnes de 4t d’ESO van ser els escollits. L’any anterior ja havien participat en el Projecte i això els dóna un grau d’experiència i, a més, els dos tutors són de l’equip impulsor.

Ens vam engrescar amb aquesta idea! Ara calia donar-li forma!!

 

EQUIP IMPULSOR

img-20161010-wa0001

Aquest curs l’equip impulsor està format per mestres de Primària i Secundària:

Arcadi: Socials, Història, Emprenedoria i Tutor de 4t d’ESO
Conxa: Matemàtiques, Naturals, Biologia, Laboratori i Tutora de 3r ESO
Alfons: Tecnologia, Naturals, Matemàtiques, Projecte de Recerca, Robòtica a 3r i 4t de Primària i Tutor de 4t ESO
Xavier: Coordinador TAC, Matemàtiques, Física i Química, Tecnologia, Projecte de Recerca i Tutor de 3r.
Eduard: Educació Física, Sotsdirector i Coordinador del grup impulsor
Sandra: Cap d’Estudis de Primària i suport a l’aula de 3r i 4t de Primària
Mònica: Suport a l’aula de 5è i 6è de Primària i Coordinadora del grup impulsor.

Però en el Projecte que durem a terme hi volem implicar totes les etapes i els pares.