Amb 6è fem una cançó

Amb els alumnes de 6è ens vam plantejar la idea de modificar la lletra d’una cançó per tal de poder parlar sobre els refugiats. Què en podíem dir? Què volíem dir? Què volíem transmetre amb aquesta cançó?

Les primeres sessions les vam dedicar a parlar, a mirar i buscar tota aquella informació necessària per poder portar a terme aquest gran repte.

Finalment vam decidir que volíem enviar un missatge als polítics. Nosaltres ja volem acollir però… ells, perquè no obren les fronteres? Així que vam decidir que la cançó aniria dirigia a ells, als polítics, són ells qui tenen la clau.

Un cop vam decidir a qui aniria dirigida vam fer el següent:

• Ens vam posar en contacte amb en David Melgar i en Joan Gibert per tal de demanar els drets d’autor de la cançó “Obre els ulls”.
  • Un cop vam tenir els drets de la cançó va arribar el moment de posar-nos a pensar el missatge que volíem donar. Vam fer una pluja d’idees i va començar a fluir la comunicació.
  • Al llarg del mes de gener i febrer a les classes de música, una hora a la setmana, hem anat cantant i modificant la lletra.
  • Paral·lelament ens vam posar en contacte amb l’Edu Martínez, pare de l’escola, per si ens podia ajudar a gravar i produir la cançó. Ell ens va proposar d’anar a l’estudi de gravació Aclam Records.
  • L’activitat s’anava fent cada cop més i més grossa, així que vam haver d’assajar molt i molt bé la lletra i l’afinació de la cançó.
  • L’última setmana del mes de febrer va arribar el gran moment. Vam anar a l’estudi de gravació Aclam Records a gravar la cançó que havíem creat nosaltres mateixos. Ha sigut una experiència que segur recordarem tota la vida.

Aquest és el resultat final: https://www.youtube.com/watch?v=MGpPDwZqYFo

Esperem que us agradi tant com ens agrada a nosaltres i que aquest petit gest pugui arribar ben lluny.

La gravació de la cançó no hagués sigut possible sense l’ajuda de l’Edu Martínez que ens l’ha produït i de l’estudi de gravació Aclam Records. Moltíssimes gràcies.