LA MESURA 1

Un dels objectius que volem tenir present en la vida de l’aula, és com acollim les diferents mirades matemàtiques (també científiques, d’expressió, …), és per aquest motiu que trobem interessant deixar entrar una infirmació que hem extret del visionat d’un documental i que hem volgut contrastar amb altra informació que hem buscat per la xarxa.

Davant d’aquesta, ens trobem que hi ha dos resultats diferents per descriure l’alçada d’un lèmur. Fem conversa per mirar de saber quina de les dues informacions era correcta. Les mesures que van sortir era la de 39 centímetres en una font d’informació i de 45 centímetres a l’altra. A la conversa manifesten que segurament hi ha lèmurs de 39 centímetres però també n’hi ha de més alts, igual que ens passa a nosaltres.

Els hi proposem però que no podem dibuixar tants lèmurs i que com ho podem fer per resoldre aquesta situació.

La mestra, els aporta un regle on hi ha marcades les dues alçades i en la conversa veuen que hi ha un punt mig on hi queden dos centímetres per banda.

DSC04696_opt

Primer volíem saber com era d’alt en comparació amb nosaltres, es van estirar al terra, agafen un guix ,fan una marca fins on arriben, desprès agafem el regla busquem el 42 i fan una marca on està. Vam veure que d’aquesta forma no es veia molt clar la nostra alçada amb la del Lèmur.

DSC04697_opt DSC04701_opt DSC04703_opt

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *