PRESENTACIÓ DEL PROJECTE A LES JORNADES

DE QUÈ VA EL FLIC FLAC?

El Flic flac és una activitat d’educació física per alumnes de cinquè que combina les acrobàcies i l’expressió corporal amb la finalitat de fer una actuació conjunta amb altres escoles al SAT teatre.

La nostra intenció era que aquesta activitat motivadora per l’alumnat esdevingui un projecte globalitzat.

IMG_2785PROTAGONISME DELS ALUMNES EN EL PUNT DE PARTIDA I EN LA IMPLEMENTACIÓ DEL PROJECTE

  • Què sap l’alumnat del Flic flac?
  • El tema dels Jocs Olímpics, els motiva?

hola

foto hola

  • Participen en el disseny de les escenes?

IMG_0797 IMG_0794

AVALUACIÓ DELS APRENENTATGES QUE ES VEHICULEN EN EL PROJECTE

  • Autoavaluació del treball cooperatiu en petit grup.

autoavaluacio ritaResposta de la mestra:

“La Maria pensa que a educació física t’has avaluat una mica baix i que ho has fet molt bé. Vas aconseguir jugar força bé al pitxi, vas entendre les normes i vas ser capaç de batejar, llançar… Estàs fent un bon treball en equip, col·laborant en la pressa de decisions i implicant-te en la feina del Flic Flac”

  • Autoavaluació de les competències físiques, lingüístiques i plàstiques.
  • Avaluació del producte final. La representació.

PROJECCIÓ DEL PROJECTE (DINS LA COMUNITAT EDUCATIVA, FAMÍLIES, ENTORN…)

  • Actuació per les famílies al SAT teatre.
  • Actuació interna.
  • Comiat de sisè.

ASPECTES ORGANITZATIUS I COORDINACIÓ DELS DOCENTS

  • Coordinació constant i trobades puntuals entre mestres tutores i especialista.

Ens arriba el guió!

Problema! Ens va arribar el guió de l’espectacle… era dens, amb un vocabulari complexe, amb molts salts històrics i amb format PDF! Com ho podem fer?

Vam haver d’adaptar el guió a les característiques dels nens i les nenes de cinquè. Va suposar feina però era imprescindible per després poder fer les tasques de llengua i de recerca que ens havíem plantejat.

Ens hem adonat que han aprés moltes coses relacionades amb el tema però el referent més proper i que més els motivava eren les darreres olimpíades que havien viscut: RIO 2016.

 

Com ens posem d’acord?

Durant el muntatge sempre ens trobem amb una gran dificultat. Costa molt treballar en equip: escoltar i acceptar les idees dels altres, argumentar la teva postura, proposar idees… Inicialment ens vam decepcionar perquè semblava que no avançàvem i no trobàvem la manera d’arribar a un consens. Ens alguns casos vam arribar a fer servir el sorteig per desencallar situacions. Mica en mica van anar agafant rodatge i ara es poden resoldre aquestes situacions de manera molt més àgil.

Agafem idees

Vam trobar un resum de la cerimònia d’inauguració i de clausura. Vam pensar que aniria molt bé perquè els alumnes poguessin extreure els elements principals o claus. La intenció que teníem era que es poguessin situar i que agafessin idees per després poder dissenyar l’escena.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p3uWKznKQis[/youtube]

Va funcionar! Van identificar els elements essencials, els va motivar i van ser capaços de traslladar-ho a la seva realitat!

foto hola

Amb el projecte al cap

Passant per una llibreria del costat de casa he vist un album fotogràfic de Barcelona 92. Valia 1 euro i m’ha semblat un regal per tal de tenir a la classe i que els alumnes el consultin lliurement….Hi ha fotografies i estadística de medalles…Molt complet. Servirien les estadístiques per fer matemàtiques? He cregut que era molta casualitat però també crec que és interessant tenir el projecte al cap, ja que podria haver vist el llibre i no haver lligat caps

Què va passar al 92 a Barcelona?

Com que aquest any fa 25 anys de les Olimpiades, l’espectacle gira al seu voltant. Ens vam trobar que era un tema que ells no havien viscut. Sabien que era un esdeveniment que havia estat important per la ciutat, coneixien fets puntuals, llocs relacionats, anècdotes… però no gaire més coses. Aleshores ens vam plantejar  com podíem fer-los conèixer aquest esdeveniment.

Què és el Flic Flac?

Vol promocionar l’aprenentatge de les habilitats rítmiques i artístiques dels infants. L’alumnat esdevé l’acròbata i protagonista d’un espectacle de circ en format teatral. En cada edició l’espectacle gira entorn a una temàtica en la qual l’alumnat aprofundeix des d’altres vessants educatives (llengua, literatura, història, música…) tot realitzant així un treball transversal.

Té ingredients que són molt interessants de treballar a l’escola en forma de competències i en forma d’aprenentatge participatiu i cooperatiu.

En primer lloc, es tracta que tots els alumnes d’un grup classe de 5è curs d’educació primària practiquin les bases i els fonaments de les acrobàcies i del circ. Posteriorment, cal treballar-ne la part artística: l’actuació ha de seguir un guió que exposi el tema proposat cada any i de manera que es puguin interrelacionar diferents àrees del coneixement, és a dir, des d’un punt de vista interdisciplinari.

Presentació

Som un grup de mestres de cicle superior que durem a terme aquest projecte. Som les tutores de cinquè (Neus Rodríguez, Assumpta Marcé), una de sisè (Lourdes Sarret), la mestra d’educació física (Maria Alzamora) i la mestra d’educació especial (Arantxa González). Tenim ganes de participar i dur a terme el bloc, encara que la majoria de nosaltres és el primer cop que el durem a terme.