Els alunmes realitzen individualment la rúbrica del projecte per a valorar el grau d´assoliment del seu treball.
11. TROBADA AMB ELS EXPERTS
Fem una trovada amb els grups de 2on que són els experts de la bassa. Els preguntem dubtes que s´han plantejat a l´aula i no sabem respondre.
Les preguntes són:
1. QUI VA TRIAR LA FORMA I LA FONDÀRIA?
2. I NO PODREM TENIR MAI PEIXOS?
3. A QUI S¨HA PREGUNTAT QUINS ANIMALS I PLANTES HAN DE VIURE A LA NOSTRA BASSA?
4. QUINS ANIMALS PODEN VISITAR LA NOSTRA BASSA?
5. SE´LS HA DE POSAR MENJAR?
6. TOTS SÓN AMICS O ES BARALLEN ?
7. HEM DE TENIR CURA D´ALGUNA COSA PER PODER-LA TENIR BEN CUIDADA?
La trovada resulta molt engrescadora i motivadora i els infants es divideixen en grups on hi ha nens i nenes de P.5 i 2on.
Els alumnes de segon, am,b el suport del seu treball, contesten les preguntes i els ensenyen el seu doissier.
El valora molt positivament la trobada dels dos nivells.
10. ELS ANIMALS I PLANTES DE LA BASSA
9. L´AIGUA DE LA BASSA
A l´aula, fem conversa de quin tipus d´aigua s´ha de posar a la bassa. Sorgeixen molts dubtes : freda, calenta, de l´aixeta, embotellada, salada…
Els nens i nenes s´emporten a casa la pregunta:
“ Com ha de ser l´aigua de la bassa? “
I durant una semana fan un treball d´investigació que expossen oralment als seus companys.
L´aigua ha de ser : dolça i de l´aixeta.
Fem una fitxa on punxem la forma de la bassa , posem un fons blau a l darrere i escrivim el què hem esbrinat.
8. SEGUIMENT DE LA CONSTRUCCIÓ
Fem el seguiment de la construcción de la bassa mitjançant les fotos que van col.locant a la carpeta de l´escola perquè l´alumnat no pot accedir en aquest espai mentre es porten a terme els treballs de construcción.
Al final, anem a veure la bassa construïda
A l´aula, fem una fitxa on hem de retallar i enganxar el procés de la construcció de la bassa.
7. UBICACIÓ .COMENÇA LA CONSTRUCCIÓ.
A la rotllana de la classe, es fa conversa del lloc on pensen que es podría construir la bassa. Hi ha propostes diverses:
1. Al pati d´Educació Infantil.
2. Al pati de les fulles seques.
3. Al pati de la prunera.
4. L´espai on anem a buscar el Tió al Nadal.
Al cap d´uns dies, anem a fer un tomb per l´escola de natura de l´escola i observem tots els espais que havíem dit. Veiem les ventatges i els incponvenients.
Al final, els porto en el lloc on els experts diuen que s´ha de construir i veiem que és un espai:
1. Gran
2. No cauran fulles dels arbres.
3. Tanquil
4. Li dóna el Sol.
A la JORNADA DE TARDOR, de l´escola, els pares i mares voluntaris comencen a fer el forat .