Metodologia

El coneixement i l’ús de de diferents llengües ha esdevingut una necessitat fonamental per als ciutadans d’una societat global com la nostra. Els coneixements d’una o més llengües estrangeres, a més de les oficials i/o pròpies de l’individu, garanteix l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de l’aprenent.

L’escola, sensible amb aquesta evidència, des del curs 2015-2016 forma part d’un projecte anomenat GEP (Grup Experimental Plurilingüe) que es basa principalment a introduir la llengua anglesa a la vida quotidiana del centre (tallers, espais comuns…) i augmentar el seu ús en àrees no lingüístiques (com coneixement del medi natural i social) a través de projectes o àmbits d’aprenentatge. Aquesta metodologia la coneixem avui com a AICLE (Aprenentatge Integrat de Llengües Estrangeres).

També s’ha volgut incorporar una altra metodologia cada vegada més present en els centres escolars: l’aprenentatge basat en problemes. Aquesta metodologia consisteix en llençar l’anomenada “driving question” al principi del projecte i a partir d’aquí els alumnes organitzar-se per resoldre el problema plantejat pel professor/a. Gràcies a aquesta metodologia, s’aconsegueix realitzar tasques col·laboratives i ens permet millorar l’autonomia i la iniciativa de l’alumne. En tot moment som conscients que el nen o nena és el protagonista del seu propi aprenentatge, i nosaltres som els acompanyants i guies del seu viatge.75927bda28b53c6c423d6598d1301195

 

Avaluació

L’avaluació és un dels passos imprescindibles per poder fer una bona tasca educativa i l’alumnat necessita ser conscient d’on ha arribat després de cada aprenentatge. Per això, la nostra escola ha apostat per una avaluació formativa i formadora.

Com podreu veure a continuació, hem utilitzat unes rúbriques com a eina que els acompanya als infants al llarg del procés d’aprenentatge així com d’autoavaluació, que l’han hagut d’emplenar al finalitzar del projecte per a prendre consciència si han assolit els objectius plantejats o necessiten millorar alguns aspectes.

També, considerem de gran importància avaluar i replanificar el projecte al llarg de la seva implementació. D’aquesta manera, podem corregir problemes o incogruències que han anat sorgint.

Sense títol

Sense títol1

Producte Final

Les fotografies que trobareu a continuació són les creacions artístiques dels nostres alumnes i l’exposició d’art de la setmana cultural. Famílies, mestres i companys/es d’escola han pogut visitar l’exhibició durant la setmana del 24 al 28 d’abril.

2017-05-10 17.43.34

Exposició literària

20170425_131341

Exposició artística

Representacions artístiques del símbol

 

Planificació

Antoni Tàpies ha sigut l’artista que hem escollit aquest curs com a font d’inspiració per a realitzar l’exposició plàstica de la setmana cultural.

El nivell de segon, hem fet un petit projecte anomenat The School wears Tàpies responent aquesta pregunta: “How would Antoni Tàpies prepare the exposition for Year 2 during the Setmana Cultural at our school?” (Com s’ho faria Antoni Tàpies per preparar l’exposició de segon durant la setmana cultural de l’escola?).

Hem desenvolupat diferents competències, especialment les comunicatives (llengua oral i escrita en català i anglès) i l’artística. La competència d’aprendre a aprendre , la d’iniciativa i autonomia personal han sigut també de gran rellevància .

Per acabar, el nostre producte final es centra en organitzar l’exposició artística de la nostra setmana cultural.

Time to plan concept

Qui som

Som els mestres de l’equip impulsor de l’escola Joan Miró de Barcelona.

Des de fa temps l’escola forma part a la Xarxa de Competències Bàsiques i aquest és el quart curs que presentem algunes experiències en aquesta Jornada.

El projecte que compartim es va dur a terme en una aula de segon, durant el segon i tercer trimestre. L’especialista d’anglès ha sigut la principal dinamitzadora comptant amb la col·laboració i el suport dels altres membres del grup de treball. Hem seguit aquesta mateixa dinàmica amb els projectes de les altres classes.

Esperem que gaudiu i apreneu tal com ho hem fet nosaltres!

manos-haciendo-equipo_1150-99