Procés d’implementació

Per a la pregunta inicial del projecte, la que tots els grups base comparteixen, preveiem respostes diferents, un cop els grups comencin a organitzar el producte final. La percepció de cada grup sobre la importància i la utilitat del Parc de les Planes, ja es veu molt diferent durant els aprenentatges de les tasques preparatòries.

La informacíó necessària per a resoldres les tasques preparatòries i el pla de treball de la primera fase del projecte l’han obtinguda:

1. De la guia Coneguem el Parc de Les Planes, de l’Ajuntament de L’Hospitalet i de l’AMB.
  2. Del projecte Apadrinem el nostre patrimoni, de la XTEC: xtec.gencat.cat/ca/projectes/apadrinemnostrepatrimoni/
  3. De la formació presencial:
    1. De SIBOC (per l’AMB), sobre els valors mediambientals i històrics del parc.
    2. De CESPA, sobre jardineria.
    3. De CASM Benito Menni, sobre malaltia mental i estigma social.
  4. De materials fotocopiats que hem proporcionat els professors.
  5. De recerques pròpies dels grups base, d’internet.

Com hem dit abans, l’autoregulació de l’alumnat d’aquest grup és molt baixa. Cal fer un seguiment dels resultats i demanar-los tasques encadenades que els obliguin a desfer cada coneixement en petites parts: significat de les paraules, construcció de les frases, relació amb les matèries, significat d’allò observat, importància de cada aspecte de les coses. L’elaboració del producte final, la planificació de com presentaran el projecte al Consell Escolar, portarà als alumnes a interelacionar tot allò après, i a recórrer a competències d’altres aprenentatges anteriors.

Algunes de les dinàmiques de treballl cooperatiu esdevenen útils en aquests grups bases:

1. Les tècniques de construcció guiada del coneixement
    • La conversa guiada: NO, PERÒ …. / SÍ, PERÒ ….. / SÍ, I A MÉS A MÉS
    • Design Thinking: organització espacial de les idees, jerarquització, categorització
  2. Els grups d’experts
  3. La maleta viatgera

Els alumnes documenten el procés de producció en les seves carpetes d’aprenentatge.