Introducció

A la classe tenim una capsa. Quan sentim curiositat per una cosa, quan ens fem una pregunta, quan volem saber més… ho escrivim en un paper i ho posem a la capsa.

Cada divendres obrim la capsa i llegim les preguntes. N’hi ha de tot tipus, algunes de molt evidents i fàcils, d’altres de més complicades. Totes, però, són igual d’importants, ja que totes són producte de la nostra curiositat. I és que per aprendre, és molt important ser curiós, fer-nos preguntes de les coses que ens envolteni, siguin llunyanes o properes.

Un cop llegides les preguntes, decidim com trobar la resposta. Els que no fem mai és demanar al mestre que les respongui. N’hi ha algunes que les responem nosaltres mateixos perquè ja ho sabem. Però també n’hi ha moltes que no, llavors és quan decidim investigar i trobar la resposta nosaltres. Primer, ens formulem hipòtesis, després observem i comprovem, i al final arribem a unes conclussions. Aquest procés potser curt o llarg, depén, ja que per respondre alguna de les preguntes hem hagut d’experimentar.

 

De les moltes preguntes que hem treballat, n’hem triat una. I és la que hem decidit presentar al Congrés de Ciència del Garraf.