Projecte ViP: avalaució extraordinària

Avaluació extraordinària.

El crèdit de ViP de 1r. d’ESO participa del projecte sobre identitat i espai. Per recuperar la matèria has de resoldre una fitxa sobre identitat i publicitat.

Criteris d’avaluació especificats a la fitxa de recuperació.

En aquest article trobareu el material audiovisual per poder respondre les preguntes.

Identitat i publicitat.

Publicitat i estereotip.


  • anunci GOLF..
Imatge de previsualització de YouTube
  • Anunci CORCHO.
Imatge de previsualització de YouTube

 Identitat i publicitat.


Mireu aquest vídeo…

Imatge de previsualització de YouTube

Conclusions. Material de suport.


Vogue: Cambia la imagen denigrante de la mujer en los editoriales de moda

identitat sexual

http://www.lavanguardia.com/vivo/salud/20160613/402476182685/anuncio-compresas-regla.html

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1196196907065345&id=100000251407434

Estos selfis quieren demostrar lo fácil que es “engañar” en redes sociales…

 

dibuix naturalista.

Observar és fonamental per conèixer, i el dibuix ha estat una eina fonamental per observar i conèixer les formes. Els científics han fet ús del dibuix i de la fotografia per obtenir informació fidel i rellevant sobre les formes de la natura.

El Parc de Can Miralletes és una oportunitat per nosaltres d’observar la natura i dibuixar-la. Aquí teniu uns vídeos que us poden ajudar a entendre quin és l’objectiu d’un dibuix descriptiu de natura.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

Identitat: MIRADA SUBJECTIVA

Ara ja tenim el nostre autoretrat, i ens reconeixem!!!!

Però estem segurs que aquesta és tota la nostra identitat?

Al nostre DNI, la fotografia ha de ser útil per reconèixer el nostre aspecte, per  identificar-nos. La fotografia ha de ser descriptiva…

 

  1. Però no sempre la nostra identitat s’expressa per el nostre aspecte. Les emocions, els sentiments també formen part de la nostra identitat… i sovint modifiquen la forma del que veiem.

Imaginem volem retratar a un amic, però no ens conformem amb restar inmòvils, com si no ens poguessim moure al seu voltant, Què passa si volem mostrar tots els angles possibles?…

….Tal com van fer al s.XX Picasso….

 


Activitat.

Per fer la propera activitat ens fixarem en una artista singular, Maria Lassnig, una pintora que es va auto-retratar continuament en els seus quadres….

Observeu aquesta obra:

Activitat:

Seguint l’exemple d’aquesta obra, treballarem sobre acetat o paper vegetal, a sobre de la vostra fotografia (la mateixa que hem fet servir fins ara…)

Material per el proper dia:

  • Base de cartró de rebosteria.
  • Fotografia en B/N A4 (la mateixa que heu fet servir fins ara).
  • Caixa de ceres.


Referències.

Com sona la ciutadania?

A la primera sessió hem recolectat diferents arxius de so i imatges, que heu penjat al DRIVE.

Les properes dues sessions editarem aquests arxius i els tornarem a penjar en una carpeta amb el nom editats.

Per editar les imatges, podem fer-ho amb diferents programes, aquí trobareu informació de com fer-ho amb GIMP.

Bàsicament el que farem és millorar la resolució de la imatge, millorar la visualització de la imatge, i valorar l’enquadrament i escapçar-la si fos necessari.

  1. Descarregeu els arxius al vostre escriptori.
  2. Obriu el programa d’edició d’imatges GIMP.
  3. Obriu les imatges al programa.
  4. Millorar la resolució de la imatge. Al tutotiral li dona un vakor de 3600, nosaltres ens conformarem amb un valor de 200.
  5. Millorar la visualització de la imatge, editant els nivells, per tal de millorar la iluminació.
Imatge de previsualització de YouTube

Si ens agrada la composició, ja podem guardar.

COM SONA LA CIUTADANIA….

Proposem un taller que s’activi a partir de la pregunta Com sona la ciutadania a…?. Cada grup intentarà respondre a aquesta pregunta a partir de metodologies de treball cooperatiu i pràctiques artístiques de mapejat col·lectiu, de passejos visuals i sonors, i d’activitats amb el cos. Aquesta proposta pretén generar dinàmiques de treball que ajudin a investigar i representar la diversitat de ciutadanies, cultures i persones que configuren els seus barris i entorns més immediats….

Més informació>

Pinterest

El primer pas de la vida del MUPI serà la de propossar obres per la mostra sobre la identitat. Per encetar el procés creatiu, necessitem referents, al Pinterest PRJ E1 16-17 trobareu algunes referències inicials que us poden ajudar.

Per el proper dia heu de portar a la vostra llibreta de projectes una proposta d’obra.

A la proposta heu de fer constar:

  • Referent: dades de l’artista de referència, i foto de la obra que trieu, acompanyada d’una breu explicació de quina és la idea que més us interessa.
  • Proposta personal: feu una descripció una proposta d’obra pròpia. El tema és Qui soc, Com som?. Aquesta obra ha de fer servir la línia del vostre perfil per crear-se.

Aquestes propostes es faran públiques i les triarem en funció de Curadors.

Dibuixar és observar, observar és….

Continuem descobrint què hem de pensar per dibuixar el que veiem…..

  1. Farem un exercici en el que necessitarem només un llàpis.
  2. El professor repartirà un paper plegat com un vànol, per cada dos alumnes.
  3. Heu de copiar les línies a la llibreta de projectes, vigilant la seva orientació i la situació.
  4. Una vegada els dos heu acabat de copiar el dibuix, podeu descobrir el tram següent de paper. reflexioneu junts si tant la orientació com la situació del tram que heu dibuixat és correcte, i corregiu el que considereu necessari.
  5. Així fins descobrir tot el paper.

Material per l’activitat: Dibuix invertit>

Reflexionem:

Com podeu observar, un dibuix està construït amb línies.

Si som capaços d’orientar-les i situar-les correctament, dibuixarem.

(Anotem la conclusió a la nostra llibreta de projectes.)

Text de suport:

“Me interesa mucho el dibujo, no por el dibujo en sí, sino que entiendo que … hay muchísimo tiempo invertido en cada uno de los dibujos. Era importante el dedicar ese tiempo a cada uno de los retratados… Es como la forma de pensarlos. Decía Marcel Proust que se recuerda mejor pensando en una persona que mirando una fotografía y para mí pensar en estas personas ha sido dibujarlas, poder dedicarles tanto tiempo y llegar a un momento en el que yo ya era capaz de identificar a la gente, reconocer …y casi podía construir una historia a través de ello…”

Material de suport:

Per a més informació: Aprender a dibujar con el hemisferio derecho, Betty Edwards (pàgs.59-60)

SIMETRIA (Copa-perfil)

En aquesta sessió treballarem a partir de la línia del nostre perfil.

Per fer-ho necessitarem:

  • Cartolina negre.
  • Sobrant del nostre perfil.
  • Llapis (HB o no massa tou…)
  • Paper blanc A4.

Bàsicament del que es tracta és de:

  1. Dibuixar la línia del nostre perfil en el paper blanc A4.
  2. Copiar la línia en sentit invers en el mateix paper.
  3. Retallar per les dues línies i enganxar a la cartolina negre.
  4. Indica les dades personal (cognoms, nom, curs) per darrere i entrega al professor).

Aquesta activitat es recollirà, ja que no forma part del procés, és un dels resultats que s’exposaran al passadís al final de 1r. trimestre.

Si acabes abans de finalitzar la classe, pots agafar el teu retrat de front i dibuixar a la teva llibreta de projectes alguna de les parts (un ull, l’orella, els llavis….). recorda tornar el retrat frontal al seu joc al final de la classe.

Aquesta activitat forma part d’un mètode d’aprenentatge força interessant. Si tens curiositat, aquí tens l’enllaç al llibre de Betty Edwards que ho explica.
aprende-a-dibujarun-metodo-garantizado-betty-edwards-1-728