Projecte de Recuperació final.

Identitat i publicitat.

Al Setembre va començar un nou curs. Aquest curs ha estat diferent als altres, heu conegut nous companys, molts professors diferents… I a poc a poc, ens hem anat coneixent….

…Però, com sabem qui son els altres? preguntar no sempre és la solució, ja sabem que a vegades mentim…

Poc a poc, amb el pas dels dies, observem el seu comportament, i ens fem una idea de com son. És cert que amb el temps, canviem, i aquestes idees es poden anar modificant. Però no podem negar que clasifiquem a les persones: tímida, divertida, atrevida, justa, honesta… Són el que s’anomen estereotips.

  1. Busca al diccionari la paraula esteriotip. Parleu entre els membres del grup i arribeu a un acord del significat i apunteu-lo. No podeu copiar el significat directament.
  2. Abans de començar a investigar sobre publicitat, quina utilitat té per vosaltres la publicitat? (feu un petit debat, trieu les opinions majoritàries, escriviu-les al dossier.
  3. Les empreses fan servir la publicitat per donar a conèixer els seus productes. Fes una cerca i raona quines són les funcions de la publicitat? Crea una presentació breu que respongui a la qüestió.

Observar las relacions dels altres, és una font d’informació de models molt impor tant… I la publicitat fa ús d’aquests esteriotips per connectar amb els clients (ells parlen de target).

Treball individual


Observa els dos anuncis següents i respon a les preguntes.

Imatge de previsualització de YouTube
  • Què perd l’home?
  • Com l’havia obtingut?
  • Què perd la dona?
  • Com l’havia obtingut?
  • Què és important a la vida d’un home? Ho aconsegueix ell? com?
  • Què és important a la vida d’una dona? Ho aconsegueix ella? com?
  • Qui encarrega l’anunci? què vol vendre?

Observa ara aquest anunci i respon:

Imatge de previsualització de YouTube
  • Què fa feliç al home?
  • Què fa feliç a la dona?
  • Quin producte es vol vendre? Tens informació tècnica?, dona informació sobre les seves qualitats?

Treball en grup.


Ara, torna a fer un repàs de les preguntes i respostes en grup.

Mireu aquest vídeo…

Imatge de previsualització de YouTube

A partir de tota aquesta documentació que heu recollit, heu de redactar unes conclusions finals. El text ha de donar resposat a:

  • Creieu que els models socials que proposa la publicitat han canviat molt?
  • Penseu que la publicitat té la intenció de fomentar el consum responsable?
  • Qui hauria de fomentar un consum més responsable?
  • De què hauria de parlar la publicitat per fomentar un consum més responsable?.

Redacteu un guió per una presentació pública, fent servir els exemples i la informació que heu treballat per demostrar els vostres arguments.

  1. Grabeu un vídeo (amb el mòvil) de la presentació.  Envieu-lo a l’adreça de correu que trobareu al dossier de treball.

 

 

dibuix naturalista.

Observar és fonamental per conèixer, i el dibuix ha estat una eina fonamental per observar i conèixer les formes. Els científics han fet ús del dibuix i de la fotografia per obtenir informació fidel i rellevant sobre les formes de la natura.

El Parc de Can Miralletes és una oportunitat per nosaltres d’observar la natura i dibuixar-la. Aquí teniu uns vídeos que us poden ajudar a entendre quin és l’objectiu d’un dibuix descriptiu de natura.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

Identitat: MIRADA SUBJECTIVA

Ara ja tenim el nostre autoretrat, i ens reconeixem!!!!

Però estem segurs que aquesta és tota la nostra identitat?

Al nostre DNI, la fotografia ha de ser útil per reconèixer el nostre aspecte, per  identificar-nos. La fotografia ha de ser descriptiva…

 

  1. Però no sempre la nostra identitat s’expressa per el nostre aspecte. Les emocions, els sentiments també formen part de la nostra identitat… i sovint modifiquen la forma del que veiem.

Imaginem volem retratar a un amic, però no ens conformem amb restar inmòvils, com si no ens poguessim moure al seu voltant, Què passa si volem mostrar tots els angles possibles?…

….Tal com van fer al s.XX Picasso….

 


Activitat.

Per fer la propera activitat ens fixarem en una artista singular, Maria Lassnig, una pintora que es va auto-retratar continuament en els seus quadres….

Observeu aquesta obra:

Activitat:

Seguint l’exemple d’aquesta obra, treballarem sobre acetat o paper vegetal, a sobre de la vostra fotografia (la mateixa que hem fet servir fins ara…)

Material per el proper dia:

  • Base de cartró de rebosteria.
  • Fotografia en B/N A4 (la mateixa que heu fet servir fins ara).
  • Caixa de ceres.


Referències.

Com sona la ciutadania?

A la primera sessió hem recolectat diferents arxius de so i imatges, que heu penjat al DRIVE.

Les properes dues sessions editarem aquests arxius i els tornarem a penjar en una carpeta amb el nom editats.

Per editar les imatges, podem fer-ho amb diferents programes, aquí trobareu informació de com fer-ho amb GIMP.

Bàsicament el que farem és millorar la resolució de la imatge, millorar la visualització de la imatge, i valorar l’enquadrament i escapçar-la si fos necessari.

  1. Descarregeu els arxius al vostre escriptori.
  2. Obriu el programa d’edició d’imatges GIMP.
  3. Obriu les imatges al programa.
  4. Millorar la resolució de la imatge. Al tutotiral li dona un vakor de 3600, nosaltres ens conformarem amb un valor de 200.
  5. Millorar la visualització de la imatge, editant els nivells, per tal de millorar la iluminació.
Imatge de previsualització de YouTube

Si ens agrada la composició, ja podem guardar.

COM SONA LA CIUTADANIA….

Proposem un taller que s’activi a partir de la pregunta Com sona la ciutadania a…?. Cada grup intentarà respondre a aquesta pregunta a partir de metodologies de treball cooperatiu i pràctiques artístiques de mapejat col·lectiu, de passejos visuals i sonors, i d’activitats amb el cos. Aquesta proposta pretén generar dinàmiques de treball que ajudin a investigar i representar la diversitat de ciutadanies, cultures i persones que configuren els seus barris i entorns més immediats….

Més informació>

Pinterest

El primer pas de la vida del MUPI serà la de propossar obres per la mostra sobre la identitat. Per encetar el procés creatiu, necessitem referents, al Pinterest PRJ E1 16-17 trobareu algunes referències inicials que us poden ajudar.

Per el proper dia heu de portar a la vostra llibreta de projectes una proposta d’obra.

A la proposta heu de fer constar:

  • Referent: dades de l’artista de referència, i foto de la obra que trieu, acompanyada d’una breu explicació de quina és la idea que més us interessa.
  • Proposta personal: feu una descripció una proposta d’obra pròpia. El tema és Qui soc, Com som?. Aquesta obra ha de fer servir la línia del vostre perfil per crear-se.

Aquestes propostes es faran públiques i les triarem en funció de Curadors.

Dibuixar és observar, observar és….

Continuem descobrint què hem de pensar per dibuixar el que veiem…..

  1. Farem un exercici en el que necessitarem només un llàpis.
  2. El professor repartirà un paper plegat com un vànol, per cada dos alumnes.
  3. Heu de copiar les línies a la llibreta de projectes, vigilant la seva orientació i la situació.
  4. Una vegada els dos heu acabat de copiar el dibuix, podeu descobrir el tram següent de paper. reflexioneu junts si tant la orientació com la situació del tram que heu dibuixat és correcte, i corregiu el que considereu necessari.
  5. Així fins descobrir tot el paper.

Material per l’activitat: Dibuix invertit>

Reflexionem:

Com podeu observar, un dibuix està construït amb línies.

Si som capaços d’orientar-les i situar-les correctament, dibuixarem.

(Anotem la conclusió a la nostra llibreta de projectes.)

Text de suport:

“Me interesa mucho el dibujo, no por el dibujo en sí, sino que entiendo que … hay muchísimo tiempo invertido en cada uno de los dibujos. Era importante el dedicar ese tiempo a cada uno de los retratados… Es como la forma de pensarlos. Decía Marcel Proust que se recuerda mejor pensando en una persona que mirando una fotografía y para mí pensar en estas personas ha sido dibujarlas, poder dedicarles tanto tiempo y llegar a un momento en el que yo ya era capaz de identificar a la gente, reconocer …y casi podía construir una historia a través de ello…”

Material de suport:

Per a més informació: Aprender a dibujar con el hemisferio derecho, Betty Edwards (pàgs.59-60)

SIMETRIA (Copa-perfil)

En aquesta sessió treballarem a partir de la línia del nostre perfil.

Per fer-ho necessitarem:

  • Cartolina negre.
  • Sobrant del nostre perfil.
  • Llapis (HB o no massa tou…)
  • Paper blanc A4.

Bàsicament del que es tracta és de:

  1. Dibuixar la línia del nostre perfil en el paper blanc A4.
  2. Copiar la línia en sentit invers en el mateix paper.
  3. Retallar per les dues línies i enganxar a la cartolina negre.
  4. Indica les dades personal (cognoms, nom, curs) per darrere i entrega al professor).

Aquesta activitat es recollirà, ja que no forma part del procés, és un dels resultats que s’exposaran al passadís al final de 1r. trimestre.

Si acabes abans de finalitzar la classe, pots agafar el teu retrat de front i dibuixar a la teva llibreta de projectes alguna de les parts (un ull, l’orella, els llavis….). recorda tornar el retrat frontal al seu joc al final de la classe.

Aquesta activitat forma part d’un mètode d’aprenentatge força interessant. Si tens curiositat, aquí tens l’enllaç al llibre de Betty Edwards que ho explica.
aprende-a-dibujarun-metodo-garantizado-betty-edwards-1-728