Avaluació visual i plàstica

https://www.goconqr.com/es-ES/p/16160134-DIMENSIONS-VIP-mind_maps

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CRITERIS D’AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ

CRITERIS D’AVALUACIÓ

1.- Lògica en el procés d’aprenentatge i treball.

S’avaluarà la capacitat que tingui l’alumne d’establir un procés recolzat en la lògica, tant per a l’anàlisi com per a la síntesi dels llenguatges visuals i plàstics. Es valorarà el coneixement abstracte i la seva aplicació com a recolzament en la realització d’activitats concretes.

2.- Creativitat desenvolupada en les seves produccions.

S’avaluarà la capacitat de resoldre els problemes plantejats de manera diferent i amb concepció pròpia, superant estereotips i convencionalismes. Es valorarà la inquietud en la recerca de solucions alternatives i amb la utilització de codis, terminologia i procediments dels llenguatges visuals.

3.- Correcció en l’expressió plàstica de les seves produccions.

S’avaluarà la netedat, la cura del material, el gust per l’ordre en la representació i en el maneig de materials i tècniques. Les activitats que no estiguin acabades o que no compleixin amb les normes bàsiques de presentació, netedat, ordre, etc, s’hauran de fer de nou.

4.- Capacitat de treball.

S’avaluarà l’esforç i la dedicació posada en la realització de les activitats. Es valorarà l’actitud d’interès i la varietat de produccions presentades.

5.- Treball en equip.

S’avaluarà la capacitat d’adaptació a un grup de treball, evitant personalismes i responsabilitzant-se de les tasques pròpies.

6.- Actitud general.

S’avaluarà la capacitat de relació amb la resta d’individus del grup i la seva actitud respecte a la matèria pròpia de l’àrea.

Al final de cada avaluació l’alumne haurà lliurat almenys el 90% dels treballs per poder fer mitjana. Cada treball té un termini de lliurament que s’ha de respectar. El fet de no respectar aquest termini implica una disminució de la nota.

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ

  • Treball a l’aula i actitud                                               25 %
  • Realització dels treballs (procediments)….         45 %
  • Exàmens de contingut teòric i pràctic                     30 %
  • (Quan no n’hi hagi exàmens teòrics aquest percentatge es sumarà als procediments)

Els professors d’aquest departament consideren que en l’àrea de visual i plàstica, donades les seves peculiars característiques, resulta complicat establir un percentatge que sigui vàlid per a totes les unitats didàctiques que es treballen al llarg del curs. Depenent dels continguts que s’estiguen treballant, podran tindré més o menys importància uns o altres conceptes. (Se li pot donar més importància a l’examen quan s’esta treballant la geometria plana, la proporcionalitat o els sistemes de representació i no obstant, tindran més importància les activitats de classe quan es treballen unitats com el color, la composició o els elements constitutius de la imatge).

A l’aula de visual i plàstica en fonamental per al bon funcionament de l’assignatura, la puntualitat del alumnes així com que aquest porti sempre el material.

RECUPERACIÓ DE LA MATÈRIA

L’avaluació contínua i individualitzada de l’alumne permetrà un seguiment progressiu de la seva evolució, procurant detectar-ne les deficiències en el moment en que es produeixin, per tal de poder posar-hi remei immediatament. L’alumne que no superi alguna de les avaluacions haurà de realitzar activitats de recuperació i/o reforç, tornant a presentar de nou els treballs suspesos o bé aquells que no havia presentat o fent les activitats que es proposaran oportunament. Tot i així, abans de les sessions d’avaluació finals es fixaran unes dades per tal que l’alumne/a que no hagués superat els objectius proposats en les activitats (treballs, intervencions, proves, eto), per haver-les presentat amb deficiències o per no presentar-les en el seu dia, pugui tenir l’opció de recuperar-les. Els alumnes que tinguin sospesa la matèria de 2on, 3er ó 4t en les dades que determini el centre realitzaran les activitats de recuperació. La professora els prepararà un dossier amb diferents exercicis que hauran d’entregar en el termini estipulat. Aquest dossier es penjara al bloc de l’aula per tal que puguin accedir tots els alumnes. Els exercicis es presentaran en làmines DIN A4 seguint les instruccions que es donen per la seva realització en el bloc http://blocs.xtec.cat/ vipmediterrania/recuperacions

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MATERIALS

Aquest és el llistat del material que heu de portar a classe. Aquesta assignatura és pràctica amb la qualcosa si no porteu el material no podreu treballar i per tant aprovar. Sabeu que portar el material adient és part de la nota de actitud

  • Llàmines DIN A4
  • Llàpis HB, goma i maquineta
  • Colors de fusta (24)
  • Ceres (24)
  • Tissores i pegament
  • Escaires i regle 30cm
  • Compàs
  • Quadern per la part teòrica

Ja us avisaré per portar pinzells, alguna cartolina, papers de colors, revistes etc. Si es tenen es poden portar també retoladors.

Publicat dins de General | 2 comentaris

BENVINGUTS

Benvinguts al blog de visual i plàstica de l’institut Mediterrània.
Aquest blog recull els continguts i activitats que anem desenvolupant a classe. Tanmateix serveix per adreçar-vos a determinades pàgines web per fer exercicis o agafar idees.
En la part de dalt trobeu els diferents cursos de la matèria i la recuperació.
Espero que us agradi i que l’utilitzeu.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Creativitat

Us deixo quest video plé de creativitat. Espero que us agradi. Bon cap de setmana!

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TALLERS NADAL

ARBRE DE NADAL

CAIXA DE REGAL

41f1fedf8ad20ee08c78361ed648ff44

Publicat dins de General | Deixa un comentari

GRULLA DIA DE LA PAU

Amb aquest video veuren com construir les nostres grulles

 

[youtube]http://youtu.be/HPcCNo0ggIg[/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Juga amb els colors!

Ara que tenim uns dies de vacançes segur que teniu temps lliure, us proposo un joc online en el que cal tenir memoria visual

Quina part del teu cervell és més àgil, la dreta o l’esquerra? Proba-ho colocant el nombre i la barreja de color adequats en Twinoo. Accedeix al joc des de la imatge.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL COLOR

Aquesta setmana en 2on comencem a coneixer el color, un dels elements més importants del llenguatge visual i plàstic. És important que a 3r i 4t es faci un repàs d’alguns conceptes ja que a vegades observo que s’han oblidat.

Teoria del color

Com a primera activitat del tema, realitzarem el clàssic cercle cromàtic de dotze colors (tres primaris, tres secundaris i sis terciaris). Aquesta tradicional activitat la realitzareu amb pintures al tremp i us ajudarà a:

-Conèixer la divisió de la circumferència en 6 i 12 parts
-Conèixer els colors pigment primaris: groc, blau cyan i magenta.
-Treballar amb la barreja sustractiva de colors. Partint dels primaris, obtindreu els secundaris i terciaris.
-Practicar una tècnica humida: la pintura al tremp.

En el següent video del Canal EducaThyssen teniu una senzilla explicació de l’activitat
Recordeu portar els pinzells i les làmines ja que si no haureu de fer-ho amb llàpis de color.

COLOR IN MOTION

En aquesta genial aplicació podeu aprendre tot sobre els colors, quins són els primaris i els seus complementaris, el significat de cada color, crear escenes i mirar per el calidoscopi.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Dibuixos d’un sol traç

Un dels entreteniments de Picasso era realitzar dibuixos d’un sol traç, es a dir, sense aixecar el llàpis. Va crear imatges com aquestes:

Com que a 2on i 3er estem practicant la linea amb llàpis i paper ara us toca practicar amb l’ordinador. en aquest enllaç trobareu una petita presentació de dibuixos realitzats per Picasso d’un sol traç. Al final podeu practicar vosaltres
Dibuix d’un sol traç

Publicat dins de General | Deixa un comentari