CONFERÈNCIES

titol conferenciesLes Conferències tenen com a objectiu principal que els alumn@s siguin capaços de fer un discurs estructurat en català i vagin perdent la por a parlar en públic.

És una tasca per la qual necessitem l’ajuda de les famílies, ja que cal que se la preparin a casa i així els resulti més fàcil l’explicació del tema.

Estem a Cicle Inicial i per tant hem de pensar que la durada no ha de ser molt llarga (entre 5-8 minuts),  l’explicació ha d’estar ordenada i amb un vocabulari adient, adequat a l’edat.

Els alumnes se senten més segurs si poden portar algun tipus de suport durant l’exposició del seu tema. Cada família podeu triar la manera que creieu més oportuna: presentació en un mural, amb un power point, amb fotos enganxades a la pissarra, una gàbia amb l’animal concret (cal preguntar primer a la tutora, per si hi ha algun problema d’al·lèrgies), un petit vídeo, ninos … Recordeu també que tal com vam dir a la reunió de principi de curs, no s’ha de portar res per després de la conferència.

Podeu ajudar-los a fer un petit guió de la conferència, perquè se sentin més segurs, però l’objectiu és que parlin i no que llegeixen les explicacions.

conferencies

Les Conferències tenen tot un ritual a les nostres classes. Els alumnes que escolten guarden silenci  i sempre han d’aplaudir quan s’acaba l’exposició, ja que així li fem saber al que ha fet la Conferència que reconeixem l’esforç que ha fet. Després, la persona que exposa obre el torn de preguntes o comentaris. I per acabar, primer s’autovalora i a continuació, entre tots, fem una valoració global.

valoracio conferencies

No es faran gravacions de les conferències, només un parell de fotos per penjar-les al bloc i fer els comentaris.

Les famílies que vulgueu assistir a la Conferència del vostre fill/a ho podreu fer. Penseu i valoreu en cada cas particular si el vostre fill o filla se sentirà més còmode amb la vostra presència o no. Els dies ja s’han adjudicat i no es podran fer canvis, ni tampoc es podran gravar.