SORTIDA A LES POMERES DE VILOBÍ D’ONYAR.

Durant el mes d’octubre hem fet una sortida a un camp de pomeres proper a l’escola.

Això ens ha servit com a inspiració i per posar en marxa el proper projecte relacionat amb el nostre entorn i que té a veure amb la poma.

En Francesc ens va explicar moltes coses interessants sobre aquesta fruita i desprès la vam tastar.

A partir d’aquí podrem aprendre moltes mes coses…..

pomeres (2)        pomeres

COM HEM AJUDAT A ORGANITZAR EL CONCURS DE SANT GALDERIC.

Els alumnes de tercer han fet una tasca molt important  a l’hora d’organitzar el concurs de dibuix de Sant Galderic.

La seva tasca ha estat assabentar-se de quants alumnes havien entre la llar d’infants i l’escola per poder repartir les làmines de dibuix.

Altra de les tasques que han fet ha estat dissenyar els cartells fent un treball cooperatiu per promocionar aquest concurs i repartir-los per Vilobí i els  pobles que formen part d’aquest municipi: Salitja i Sant Dalmai.

cartell 1 cartell 2 cartell 3 cartell 4 cartell 5 cartell 6

Projecte: Com organitzarem el concurs de Sant Galderic?

A 4t, ens hem ocupat d’organitzar i dissenyar l’exposició de dibuix al pavelló de Vilobí. Per grups cooperatius, vam prendre mesures de la paret de l’exposició i vam fer uns croquis per elaborar-ne propostes de disseny. A partir d’unes votacions individuals va sortir la proposta guanyadora. I ara toca portar-la a terme tots junts!

Sortida a les pomeres de Vilobí d’Onyar!

Dimarts 10 d’octubre vam fer una sortida a un camp de pomeres a prop de l’escola com a motor d’inspiració d’un nou projecte relacionat amb el nostre entorn. Com es pot observar, les pomeres són arbres típics del nostre paisatge, donen feina a molta gent del nostre municipi i, a més, ens donen una fruita ben saludable i de proximitat: la poma!
En Francesc, un pagès que es dedica al negoci de les pomes, ens va explicar un munt de coses interessants sobre aquest fruit tan saborós i nostre!
A partir d’ara, haurem de començar a estirar del fil per aprendre’n encara més…

Sortida a l’aeroport

Avui hem anat a l’aeroport Girona-Costa Brava.

L’Eva ens ha explicat què es necessita per embarcar, com facturar les maletes, com saber què vol dir el que surt a les pantalles -SIPA- i la documentació que hem de portar.

Després hem vist per on passen les maletes un cop facturades i com les carreguen per després portar a l’avió corresponent. Hem vist com acompanyaven els avions per anar a la pista i com un cotxe els espera quan arriben i els indica on han d’aparcar.

Hem conegut a la noia que espera als avions i helicòpters, la senyalera,  i quines senyals els hi fa i què vol dir cadascuna. Ella també s’encarrega de voltar per la pista vigilant que no hi hagi cap mena d’obstacle que pugui provocar algun accident.

També hem sabut que hi ha seguretat privada, policia nacional, guardia civil, mossos d’esquadra i fins i tot de vegades la policia de Vilobí i que cadascun d’ells té una funció diferent.

Com que feia molta calor, els bombers ens han ruixat amb la mànega a pressió que tenen al camió i ens hem pogut refrescar una mica tots plegats.

image1 image2 image4 image5