Amposta a través del microrelat

L’alumnat de 1r d’ESO B ha participat en les XII Jornades de les Lletres Ebrenques amb l’activitat AMPOSTA A TRAVÉS DEL MICRORELAT. En aquest acte, hem gaudit amb la presència de l’escriptor Jesús M. Tibau. També ens ha acompanyat Inés Martí, regidora d’Ensenyament i Cultura, i Joana Serret, organitzadora de les Jornades. Els alumnes han llegit els microrelats que han escrit a les classes de Llengua Castellana.

Finalista al IX Premi UPF al Millor Treball de Recerca de Batxillerat en l’Àmbit de les Llengües i el Llenguatge

IMG_20170513_114450_302

El nostre estudiant de 2n de Batxillerat Albert Sabater Cruz ha estat un dels finalistes al IX Premi UPF al Millor Treball de Recerca de Batxillerat en l’Àmbit de les Llengües i el Llenguatge amb el seu treball de recerca sobre el llenguatge del futbol.

L’acte de lliurament de diplomes va tenir lloc el dia 12 de maig al Campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra, i va estar presidit pel degà de la Facultat de Traducció i Interpretació.

Enhorabona!

Premiados por la URV

img_20161220_132146

img_20161220_132123

El Departamento de Filologías Románicas y la Facultad de Letras de la Universitat Rovira i Virgili convocan un concurso de viñetas con motivo de la conmemoración del IV Centenario de la muerte de Cervantes. Los segundos premios, que se concedieron en un acto celebrado el dia 20 de diciembre, fueron para trabajos realizados por alumnos de nuestro centro. A todos, ¡enhorabuena!

El diccionario de la RAE incorpora 5.000 nuevas palabras y todo el mundo se fija en amigovio y papichulo

La nueva edición del diccionario de la Real Academia Española incorpora 93.111 entradas en total, incluyendo 19.000 americanismos, tanto en entradas como en acepciones. Y, por supuesto, ha añadido palabras nuevas: un total de 5.000. Aunque la atención en redes sociales se ha centrado en un puñado.

1. Amigovio, via. (Fusión de amigo y novio). m y f. coloq. Arg., Méx., Par y Ur. Persona que mantiene con otra una relación de menor compromiso formal que un noviazgo. La duda que ha asaltado a muchos es la siguiente:

Lee aquí el artículo completo >>