AVALUACIÓ

Després de treballar el tema dels Animals Vertebrats mitjançant el suport d’aquest bloc,
a classe farem una prova d’avaluació individual per valorar el que hem après. Cadascú la farà des
d’un ordinador.

Hi ha dos models:

1. PROVA D’AVALUACIÓ
2. PROVA D’AVALUACIÓ ADAPTADA (NEE)

El/la mestre/a et dirà quina has de fer.
Aquesta prova es troba penjada en el google drive.
Pots accedir clicant a sobre, llegirla atentament i contestar les preguntes en un document en blanc de WORD.
Un cop fet això, li enviaràs un mail al mestre/a amb un FITXER ADJUNT que serà la prova (aquest document de WORD que has escrit).

imatge nen pensant
Aquesta imatge està extreta de Google Imatges (“nen pensant”).



REPASSEM CONTINGUTS ABANS DE L’AVALUACIÓ

A nivell de classe, farem un repàs dels continguts apresos fins al moment.
Començarem a parlar d’animals invertebrats per enllaçar continguts amb el tema següent.
Utilitzarem la pissarra digital per treballar tots plegats.
La següent activitat està extreta del portal Alexandria i JClic, amb la llicència de Creative Commons.

Clica aquí per accedir a l’ACTIVITAT de REPÀS.

imtage-2.png
Aquesta imatge està extreta de “Google Imatges” (animals vertebrats).



PRACTIQUEM EL QUE HEM APRÈS!

A partir d’una activitat editada per l’autora d’aquest bloc amb el programa Open Sankoré, aprofundirem en els coneixements que estem assolint.

Clica aquí per anar a l’activitat de PDI.

animales-300x300
Aquesta imatge ha estat extreta de Google Imatges “estudiar animals”.



PRESENTACIONS POWER-POINT

imate power point
Procedència de la imatge (google imatges: “power-point”)

DESPRÉS DE RECOLLIR, ANALITZAR, RESUMIR I TREBALLAR LA INFORMACIÓ DEL GRUP, PREPARAREU UNA PRESENTACIÓ AMB EL PROGRAMA
POWER-POINT PER PRESENTAR-LA ALS COMPANYS A TRAVÉS DE LA PISSARRA DIGITAL (PDI).

La resta del grup, escoltarà atentament i anotarà comentaris, dubtes, etc, per la posada en comú posterior.



TREBALL COOPERATIU

IMATGE COMPARTIR ÉS CONSTRUIR
Aquesta imatge és propietat de blocs.xtec.cat

INVESTIGUEM I APRENEM COSES SOBRE ELS ANIMALS TREBALLANT EN GRUP!

Farem 5 equips de treball entre tot l’alumnat. Cada equip treballarà un grup d’animals diferent:
EQUIP 1: els mamífers.
EQUIP 2: les aus.
EQUIP 3: els rèptils.
EQUIP 4: els peixos.
EQUIP 5: els amfibis.

Hem de recollir informació sobre:
– Les característiques principals d’aquest grup d’animals.
– Com es reprodueixen.
– De què s’alimenten.
– Com respiren.
– On viuen (l’hàbitat).
– Animals en perill d’extinció.
– Actituts humanes responsables.
– Altres informacions o curiositats.

Aquesta informació la podeu extreure de diversos llocs.
A l’Escriptori de Primària de l’Edu365 es poden trobar diverses fonts d’informació digital, com per exemple la wikipèdia.



VÍDEO MAMÍFERS

Edu3.cat

Edu3.cat
Producció: Televisió de Catalunya (any 2009)

AMPLIEM CONEIXEMENTS SOBRE LA CRIA DELS MAMÍFERS.

Després de visualitzar el vídeo, comentarem els següents punts:

* Significat d'”estratègies de cria”.
* Diferències entre les estratègies de cria dels cangurs (marsupials), les llebres i les persones.
* Diferències entre les necessitats al néixer d’un mamífer (un gos, per exemple), una au (una gallina, per exemple) i un rèptil (una serp, per exemple).



ESQUEMA VERTEBRATS

Esquema vertebrats
Google imatges: “animals vertebrats”
Autor desconegut (https://ssl.gstatic.com/ui/v1/menu/checkmark2.png)

MIREU ATENTAMENT AQUEST ESQUEMA (CLIQUEU A SOBRE DE LA IMATGE PER AMPLIAR-LA).
PAREU ATENCIÓ EN ELS COLORS DELS REQUADRES I EN LA INFORMACIÓ QUE ENS PROPORCIONA.

Si ets capaç de contestar aquestes preguntes vol dir que has entès l’esquema:

1. Quina és la característica principal dels animals vertebrats?
2. En quins 5 grups es divideixen?
3. Quines són les funcions que fan?
4. En quins tres medis o hàbitats poden viure?



ABANS DE COMENÇAR…

ABANS DE COMENÇAR…

En aquest espai, els alumnes de 4t podran aprendre i compartir moltes coses relacionades amb els animals vertabrats.
És molt important començar la unitat didàctica reflexionant, comentant, compartint, els coneixements previs (allò que ja sabem)
sobre el tema que ens ocupa.

Per fer-ho, cada un/a de vosaltres penseu i escriviu un comentari aquí sobre els següents aspectes
(recorda posar el teu nom entre parèntesis un cop redactat el comentari):

* Què vol dir la paraula “vertebrat”?
* Quants tipus o grups d’animals vertebrats coneixes?
* Tots els animals viuen als mateixos hàbitats? Quins hàbitats conèixes?
* Quina diferència hi ha entre la reproducció d’un ocell, d’un dofí o d’un cocodril?
* Què voldries saber sobre els animals vertebrats?