Degut al mal funcionament del servei de blocs del Departament em veig obligat a allotjar el meu bloc en un altre lloc. La nova adreça(i els mateixos continguts) els trobareu a:
joancarlesventura.wordpress.com
Degut al mal funcionament del servei de blocs del Departament em veig obligat a allotjar el meu bloc en un altre lloc. La nova adreça(i els mateixos continguts) els trobareu a:
Divertit video que recrea un bon número d’obres mestres de la pintura. Us atreviu a veure quantes en reconeixeu? Si teniu dubtes, a la part dels comentaris hi ha la llista complerta de les obres i els seus autors:
Google ens torna a regalar un servei gratuït i de fàcil accés on posa a disposició de tothom algunes de les bases de dades públiques més importants del món i ens facilita el seu ús amb un entorn senzill, intuïtiu (re a veure en la complexitat d’algunes bases de dades en les seues pàgines originals) i amb uns resultats gràfics molt visuals, amb animacions, amb gràfics dinàmics (que es mouen en el temps). Segurament serà un bon recurs per a les nostres classes
Aquí podeu visualitzar el mapa complert
aquests dies es parla molt de la possibilitat que Ascó s’ofereixi per a acollir el cementiri nuclear espanyol. Els arguments a favor són bàsicament o únicament econòmics: diners per al municipi i llocs de treball, en definitiva “futur” per al poble i la comarca. Aquí us penjo un enllaç a un vídeo que m’ha agradat molt per a reflexionar sobre els riscos d’este promés futur: són imatges actuals del poble de Txernòbil i el que ha sigut el seu “futur” com a poble nuclear. Tant de bo no haguéssem de veure mai algun dels nostres estimats pobles amb aquest final:
Aquí teniu el resum de la història de la industrialització espanyola referit a les pàgines 124-129 del llibre.
industrialitzacio-espanyola
Incorporo una nova eina de comunicació que ens pot ser útil, o així ho crec jo, a l’assignatura de Geografia a 2n de batxillerat. Es tracta de Twiducate.
Twiducate és una eina per crear xarxes socials en l’àmbit educatiu. El professor crea un compte i ja pot començar a gestionar la xarxa per a la seva classe.Pot anar afegint alumnes a la mateixa. Quan va creant nous membres, a cada un d’ells li proporciona un codi d’entrada. L’alumne que vulgui entrar haurà d’escriure el codi proporcionat pel professor i el codi d’entrada a la classe que el professor ha creat al registrar-se.Un cop a dins podrà realitzar entrades des d’un editor de text. Permet enllaços i imatges. A més d’alumnes, el professor pot gestionar enllaços d’interès que proporcionarà als seus alumnes. Les aplicacions educatives poden ser variades: debats i opinions sobre una notícia del dia escollida entre tots, escriptura de frases resumint una explicació oral del professor, descripcions d’imatges en base a un enllaç proporcionat pel professor … etc
Fins al 30 de gener de 2010 es pot visitar a Tortosa, a la Sala Antoni Garcia a l’Antic Escorxador, l’exposició Turtuxa, a l’extrem d’al-Andalus que recull objectes i informació sobrela ciutat i la vida quotidiana durant l’època andalusina. Molt recomanable per recuperar la conciència d’un passat que teníem bastant oblidat.
Per a més informació:
Aquí podeu baixar-vos uns mapes muts dels continents per imprimir-vo'ls
Camapanya de Greenpeace contra l’arròs transgènic:
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/o-BQq2aBdYo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Un altre vídeo sobre els transgènics: