Coneixem els tres sectors de treball

Les dues sortides pedagògiques que hem fet fins ara els i  les alumnes del Cicle Mitjà, ens han ajudat a entendre més bé, què és això dels sectors de treball.

Al primer trimestre vam poder fer la Ruta dels Molins de Calldetenes. A part que el camí era   preciós, ens va servir per poder entendre com era de dura la vida del camp, sector primari, i com se les empescaven per fer anar els molins  aprofitant  l’aigua del riu  i poder moldre la farina. En vam trobar molts de molins pel camí , però al de Calveria hi vam poder entrar i , gràcies  a les explicacions que ens van fer i al video que ens van ensenyar, vam aprendre moltes coses.

Ara no fa gaire,després de la gran nevada, vam visitar també la fàbrica de llet Pascual, sector secundari, i vam  quedar parats de tot el procés que fa la llet des que arriba de les granges fins que la comprem al súper. I, finalment, també vam poder veure una feina del sector serveis, o sigui terciari, ja que vam poder visitar  els estudis del  9TV i vam entendre millor com funciona la televisió per dintre així com el setmanari El 9 Nou.

Així és que ha estat una manera molt clara i amena d’aprendre com s’agrupen les feines que podrem fer quan siguem grans.

ceip_vall_del_ges_0022

Propera sortida a Vic

Aquesta setmana, concretament el dia 9 de març, teníem una sortida a Vic. Però degut a les inclemències del temps no hi vam poder anar. LA NEVADA!!!!

En canvi, si que esperem fer-la el proper dilluns dia 15 de març. Al matí anirem a visitar les instal·lacions de “El 9 TV” i per la tarda la fàbrica de la “Llet Pascual”. Tots dos llocs a la ciutat de Vic.

Tots i totes ja desitgem que sigui el dilluns de la setmana que ve per a conèixer de més a prop aquests dos sectors, l’un de producció i l’altre de serveis. Esperem aprendre força coses.

Tenim l’escola emblanquinada!

El dilluns dia 8 de març ens ha nevat molt a Torelló. Al matí hem anat tots a l’escola però , mica en mica, la neu s’ha anat agafant i la nevada ha estat força abundant. Ens agrada com ha quedat el paisatge. Com que no hi ha hagut escola el pati ha quedat molt bonic. La llàstima és que nosaltres havíem d’anar d’excursió i no hi hem pogut anar, però ja la farem més endavant!

neu2

BENVINGUTS I BENVINGUDES

ceip-vall-del-ges

Fa uns quants dies que ens hem tornat a retrobar per iniciar un nou curs escolar.

Enguany tots sabeu que estrenem escola i pàgina web la qual encara està en fase de construcció.

Aquest nou curs farem moltes activitats, festes i sortides que anirem penjant en aquest espai la informació, les fotos i els treballs dels i les alumnes del cicle.

Les sortides d’aquest curs són:

–  el 29 d’octubre de 2009 farem la Ruta del molins fariners de Calldetenes.

–  el 9 de març de 2010 visitarem el 9 TV i la fàbrica de la Llet Pascual, a Vic

març / abril de 2010 farem unes activitats amb el Grup d’Anellament de Calldetenes i visitarem  la Deixalleria, tot a Torelló.

–  els dies 10 i 11 de maig de 2010 anirem de  Colònies a Pontós.

Esperem que aquest bloc, obert el curs passat, serveixi de canal informatiu per a tots vosaltres.

Els /Les mestres de Cicle Mitjà

El carnestoltes i la dansa de Torelló

El Carnestoltes, nom popular amb què es coneix el Carnaval, se celebra a Torelló des de fa molts anys. Les primeres notícies daten de principis del segle XX. Segons aquestes dades, l’acte principal d’aquesta festa era justament  la Dansa de Torelló  que creava molta expectació. Aquestes festes no eren ben vistes ni per l’església ni per la classe benestant. Quan va arribar la dictadura franquista es van prohibir totalment.

La dansa de Torelló , doncs , basada en el típic contrapàs, es ballava durant els dies de Carnaval, generalment a la plaça Vella. Abans de començar la dansa es feia una cercavila amb els dansaires dalt d’un carro acompanyats per una banda de música i la gent del carrer s’anava afegint a la rua. Un cop a l’indret escollit la gent se situava en rotllana i els dansaires ballaven.Aquesta dansa es coneix també amb el nom de Ball del Vano o la dansa del Paga-li Joan.  Actualment , i des de fa uns quanta anys s’ha recuperat i es balla el vespre del dia 31 de juliol, vigilia de la Festa Major ala plaça Vella. Els nens i nenes que hem fet aquest llibre virtual , juntament amb la mestra de música, l’hem grabat amb flauta i l’hem cantat perquè qui no la sàpiga pugui escoltar la seva melodía.

flauta_43flauta

veu_45        rec