Job shadowing

Hem gaudit d’aquesta experiència de job shadowing amb una escola polonesa. Dues professores, la Adrianna i Barbara ens van visitar. Ha estat una experiència enriquidora. Aquí us deixem unes imatges de les estones d’activitat compartides.

Professores explicant sobre el seu país

Compartint experiències amb alumnes.

Galeria d’imatges

Arquitectura sostenible

Completem el taller d’arquitectura sostenible, fet poblats on hi habitem persones, animals, hem fet camins, aigua…

Barreja per fer tova

Simulant pobles on han utilitzar elements de l’entorn per construir. Si ho voleu veure està decorant el vestíbul de l’escola. Les /els alumnes han fet un gran treball. Han ampliat coneixements sobre l’entorn i construcció.

Àlbum II

Part del poblat

Habitants de les cases

Mural del Pati en nova construcció: Parvulari

A Educació Infantil estan portant a terme un fantàstic projecte interdisciplinari sobre la pintura mural. Han fet un estudi d’aquesta manifestació artística a les nostres contrades, i del nostre municipi. Per això, s’han realitzat visites amb els infants on han pogut gaudir de manera directa les seves sensacions que experimenten al veure aquestes grans pintures que ens envolten en el dia a dia als nostres pobles i ciutats.

També, aprenem el respecte vers a la diversitat cultural i social que a través d’expressiojns artístiques podem observar. Ja que plasmen una realitat.

Hem visita els murals del  municipi de Bellpuig, i com no, les manifestacions artístiques de Penelles.

Hem acabat, aquest projecte amb una creació pròpia. On totes i tots els alumnes de parvulari i hem participat: hem fet un gran mural per al pati de Parvulari.

Aquesta activitat, ha comptat amb la col-laboració de totes i tots els artistes de Parvulari i amb el suport, sempre necessari, de l’AMPA.

La pintora muralista ideògrafa de la pintura  a realitzar ha estat la Júlia Marqués Meyer.

Aquí us deixem una galeria d’imatges dels moments viscuts.

Moments creatius

Plasmant mons màgics

I si voleu veure la pintura mural finalitzada, visiteu la nostra Escola.

Ha quedat una paret plena de colors, vida i creacions artístiques inigualables.

Enhorabona a aquests artistes menuts!!!!

Taller d’arquitectura natural

Els alumnes de CS hem realitzat un taller d’arquitectura natural, educació ambiental i cooperació. Ha estat una experimentació i aprenentatge en construir a partir dels elements naturals. Aquests elements naturals que ens envolten, i que moltes de les construccions antigues de les nostres contrades en tenen i hi estan construïts.

Aquest taller ens l’ha ofert l’Agència Catalana de Cooperació i desenvolupament realitzat per l’ONGD del Col-legi d’Aparelladors de Lleida.

Galeria d’imatges del taller d’arquitectura

Per fer bona feina, cal embrutar-se les mans.

Cal calcular proporcions.

Enllestint la tova

Apadrinem el nostre patrimoni: Refugis de la Guerra Civil

Els alumnes de 6è han intentat saber més fets sobre la història de Bellpuig. Ara volien saber sobre els refugis, la guerra civil i la seva impremta en el nostre municipi, saber de pròpia veu les vivències dels padrins quan eren infants…un  gran treball.

Aquí us deixem unes quantes imatges dels treballs que han anat realitzant: Galeria d’imatges.

Escoltant les explicacions insitu

Entre d’altres activitats, el dia 8 de maig vam poder gaudir d’una experiència molt emotiva amb la visita de:

Sr. Jaume Teixidó Balsells, i la seva sra. Maria Chimeno Bernadó.

En Jaume ens va explicar de primera mà les seves vivències d’infant a Bellpuig, i el que va suposar la Guerra Civil, i com aquesta afectava al dia a dia dels habitants de Bellpuig.

Gràcies, Jaume. Històries com aquestes ens agrada escoltar-les. Ah!!I de poc que els alumnes no el deixen marxar del munt de preguntes que tenien per fer-li. Va despertar la curiositat dels alumnes per saber més sobre la seva història.

Galeria d’imatges de la Xerrada amb el Sr. Jaume Teixió i Balcells.

Agraïment a la xerrada del sr. Jaume Teixidó.

Concurs BBVA de Dibuix Escolar

En aquesta edició l’Escola Valeri Serra ha estat premiada. Un total de 130 escoles particípen en la il-lustració d’aquests contes sobre valors. Els alumnes premiats han estat:

Laia Valentina Sadi Quinteros de 1r.

Laura Teixidó Roset de 5è.

Papa Omar Faty Sonko de 6è.

Galeria d’imatges

Guanyadors del Concurs BBVA de Dibuix Escolar.

S’han treballat 5 competències emocionals. Aquí teniu els contes;

1. Un curs per recordar

“Les emocions i els sentiments són l’expressió autèntica de qui som, el llenguatge universal que ha de ser honrat.”

Judith Wrigh

2. Ara i aquí

“La vida, està sempre present en un sol instant.”
Jiddu Krishnamurti

3. La cursa del Daniel

“He fallat una i altra vegada en la meva vida,
per això he aconseguit l’èxit.”
Michael Jordan

4.- . La Carla i el seu isí

“És trist, en realitat, perquè l’anisetat no em permet
gaudir de les coses com em pertocaria, a la meva edat.”        Amanda Seyfried

5. El saquet dels lligams

“A qui estimes, dóna-li ales per volar, arrels per tornar… i motius per quedar-se.”       Dalai Lama

6. El triangle del foc

“Sé què és llevar-se cada dia i
tenir por d’anar a l’escola.”
Lolita Bosch