Premiats al concurs de felicitacions de Nadal

Felicitació de Nadal de l’Escola Valeri Serra

Com ja és tradicional, l’escola Valeri Serra amb la col·laboració de l’AMPA, convoca el Concurs de Felicitacions de Nadal, obert a tot l’alumnat del centre.

L’AMPA concedeix dos premis i les targetes guanyadores s’utilitzen per felicitar les festes de Nadal.

El jurat del concurs de felicitacions de Nadal ha concedit el següents premis:

Categoria A: Parvulari

Premi: Anna Torres Marcén de P-3 amb “Tres Reis d’Orient”

Categoria B: Primaria

Premi: Bruna Solé Beà de 3r amb “Estrella de Nadal”

Enhorabona a tots els/les aprticipants i, en particular, a les dues guanyadores.

Arribada del Patge Reial de Sa Majestats els Reis d’Orient

Avui hem tingut una visita molt esperada  ja que ens ha visitat El Patge,  ajudant de Sa Majestats els Reis d’Orient.

Després d’un llarg recorregut s’ha avançat als Tres Reis d’Orient per recollir les cartes que els/les alumnes de l’escola li han escrit.
Ha arribat a l’escola Valeri Serra gràcies al suport de l’AMPA.

Aquí us deixem una mostra de la bona rebuda que li hem ofert.

The World of Work by 6th grade

What do you really know about the World of Work? Enter our Science Pile blog and check your knowledge with our 6th grade pupils presentations! Enjoy!

Felicitació de 5è!

La voleu veure? Doncs entreu al bloc de Cicle Superior!

Arribada de l’Oncle Buscall

Avui tots els infants de Parvulari i Cicle Inicial ens hem emocionat amb l’arribada de l’Oncle Buscall. L’hem sortit a rebre, li hem cantant un munt de cançons, ens ha parlat i ens ha deixat el tió a l’escola amb la condició que el tractéssim molt bé.

Aquest tió és dels bons, ens ho ha assegurat, i de ben segur que cagarà força.

Ara resta cuidar-lo força, donar-li menjar i que no tingui fred…després veurem.

Aquí us deixem una mostra d’aquest bonic i excepcional dia.

Guarniments de Nadal

EL PESSEBRE

LA REPRESENTACIÓ DEL NAIXEMENT DEL NEN JESÚS

“Muntar un pessebre és una de les tradicions més arrelades a casa nostra. No cal ser creient per buscar un petit, o gran, racó a casa i començar a construir-hi el nostre pessebre.
Què és un pessebre?

Doncs es tracta de reproduir el naixement de Jesús. Així doncs, la part central de qualsevol pessebre és la cova, on Josep i Maria van tenir al seu fill, el nen Jesús. A més, en el pessebre s’hi representen altres escenes de l’Evangeli:

- l’anunciació: per això normalment hi trobem les figures de l’Àngel i els pastorets.
- els pastors adorant el recent nascut: davant de la cova sempre hi ha pastors que arriben d’altres contrades i que venen a adorar al nounat.

- l’adoració dels Reis d’Orient: quan muntem el pessebre hem de col•locar els tres reis mags, a d’alt dels seus camells i acompanyats pels seus patges, el més lluny possible de la cova. Cada dia que passi els haurem d’anar avançant, fins que arribi el dia en què els tres reis seran els protagonistes (el dia 6 de gener).

També hi ha representades escenes de la vida quotidiana: la dona netejant roba al riu, el pastor conduint a les seves ovelles, artesans practicant oficis de la època (la filadora, el que fa pa, el terrissaire …).

Hi ha un personatge als pessebres catalans, que sempre està amagat en un racó, que és el caganer. Aquest personatge és típic només de Catalunya i, per tant, va vestit com una pastoret català: amb faixa, samarra i barretina. I què fa aquest personatge? Doncs, com el seu nom indica, està fent les seves necessitats en un racó i representa que porta sort a la llar on es troba”.

Informació:sortir amb nens. Ofert per “La Vanguardia.com”.

L’ARBRE DE NADAL

La tradició de tenir un arbre de Nadal i guarnir-lo prové de les cultures nord europees.
Els bàrbars del nord feien una celebració de culte als seus Déus i festejaven el solstici d’hivern amb un avet, un arbre de fulla perenne considerat un símbol de la vida eterna i prosperitat per a aquestes cultures, i el decoraven amb fruits i elements de la natura.

Aquesta tradició ha anat evolucionat fins a fer-la nostra. I així, ha estat, com els alumnes de 4t de l’escola Valeri Serra ens hem dedicat a la creació del nostre propi arbre de Nadal. Original i ple de color com podreu veure.

Aquí us deixem una mostra dels nostres guarniments nadalencs i del seu procés d’elaboració.

El guarniment ha estat realitzat pel CM. Esperem que us agradi.