Som espectadors

Dintre del XV Programa Comarcal de suport a l’Educació organitzat pel CRP de Tàrrega
avui els alumnes de 2n, del Municipi de Bellpuig, hem pogut gaudir de l’espectacle teatral “Contes saludables” que s’ha representat al Teatre Armengol de Bellpuig.

El Consell Comarcal de l’Urgell s’ha fet càrrec del 50% de les despeses de contractació de l’espectacle i l’altre 50% ha estat pagat pels alumnes.

Obra: “Contes saludables” Cia.: Comèdies Arrencacebes

L’argument de l’obra ens ha agradat moltíssim. Tractava de que la salut no és tan sols trobar-se bé físicament, sinó que també ho són moltes altres coses: poder gaudir d’una família, d’amics, de feina, de casa, aprendre a compartir,saber estimar…i ho han explicat a través de quatre
contes curts.

Per parlar de l’amistat i de l’important que és compartir les coses, ho han fet a través de l’adaptació del conté africà ” Cuento de la Luz” que han anomenat el conte dels plàtans.

Per parlar de la família han fet servir el conte “El Regal” de Gabriela Keselman.

En el tema de la feina s’han basat en el conte “Frederik” de Leo Lioni, i finalment, per l’habitatge el conte ” La casa més gran del món” també de Leo Lionni.

Hem gaudit de valent amb la representació teatral, i la srta. Adelaida ens ha dit que ens hem portat super bé, que som grans espectadors!!!

Aquí us deixem una petita mostra d’aquest matí genial.

Els més petits fan la seva primera sortida

Avui es realitza la primera sortida del curs 2014-15 dels alumnes de Parvulari. Per als alumnes de P-3 és la primera sortida que realitzen amb l’escola Valeri Serra.

Han marxat eixerits i contents. La seva alegria contagiava a tots els que els hem acompanyat fins a l’autocar per a desitjar-los-hi que passin un bon dia i pode’ls-hi dir adéu.

La sortida la realitzen a “Ull de bosc” i allí donaran la benvinguda a la tardor.

Ja ha arribat la tardor
vestida de groc i marró,
cauen branques, cauen fulles
que després trepitgem tots.

Ja ha marxat la calor,
vent i pluja se l’han endut,
nits més llargues, més silenci,
flaires que recordem tots.

La natura ens durà
pomes i raïm del bo,
molts bolets, també castanyes
que ens agraden molt a tots.

Ja ha arribat la tardor
vestida de groc i marró,
ara anem a passejar
que això agrada a tothom.

Noé Rivas

De ben segur serà un dia ple de nous aprenentatges i experiències per explicar. No deixeu de visitar el bloc de Parvulari per assabentar-vos de tot el que ha fet durant aquesta excursió. De moment, aquí us deixem una mostra de la sortida en autocars d’avui a les 9:00h.

Sentir les discapacitats

Aspid ha organitzar un taller, a l’escola Valeri Serra, per als alumnes de Cicle Superior per tal que puguem descobrir i experimentar per nosaltres mateixos la realitat de les persones que poden patir algun tipus de minusvalideses.

La presidenta d’ASPID, Bibiana Bendicho , ha destacat que la majoria desconeixem la realitat i les dificultats dels discapacitats, tret que visquem un cas d’aprop. Per aquesta raó és important sensibilitzar-nos d’aquesta realitat.

Al pavelló poliesportiu del centre hem realitzat un recorregut amb una cadira de rodes per acabar encistellant una pilota de bàsquet. Ens donava les pautes a seguir en Jacob, a qui després hem pogut realitzar tota mena de preguntes sobre les minusvalideses i les dificultats del dia a dia. Ens ha permès conèixer la seva pròpia experiència i el seu dia a dia i quin tipus d’adaptacions tècniques els ajuden a tenir una major qualitat de vida.

A més, a l’aula d’informàtica, hem visualitzat un vídeo on hi havia l’experiència i vivències d’altres persones amb discapacitats. Després, hem realitzat una sèrie de tallers com:

Què em dius? ( on s’ha de transmetre un missatge al company d’equip sense utilitzar la veu).
Beure sense veure-hi ( on es viu l’experiència d’omplir una vas d’aigua amb l’inconvenient de tenir els ulls tapats).
Mira com pinto ( On hem experimentat les discapacitats fent un dibuix utilitzant només els peus o la boca).
I ara, com menjo? ( on s’ha de fer un entrepà utilitzant sol una mà).
I el taller divertidíssim Jugo sobre rodes ( on realitzàvem un circuit en cadira de rodes).

A més a més, hem tingut un convidat d’excepció…TV3 ens ha vingut a filmar i a entrevistar.

Ha estat un matí genial!!! Ple de noves experiències que de ben segur ens ajudaran a ser millors persones.

Ja us comunicarem el dia i hora que sortirem a TV3, es veu que hem quedat molt bé i eixerits com som. Fins llavors, aquí us deixem una petita mostra.

Dels colors primaris a Mondrian.

Els cursos de tercer hem estat treballant els colors primaris. Aquests colors són el groc, el vermell i el blau. A partir dels colors primaris podem obtenir tota la gama de la paleta de colors.

Hem iniciat les classes de plàstica introduint-nos en la importància del color, ja que pot crear sensacions, estats d’ànim, pot transmetre alegria, por, desconsol…creant així una realitat visual a través del color ( hem experimentat color i forma en pilotes).

Un gran pintor que va explorar en els colors i línies mínimes en l’expressió plàstica va ser Mondrian.

Hem experimentat a través de la pintura de Mondrian: les línies horitzontals i verticals ( traçades amb regle), la paleta de colors primaris, la sensació dels colors, com pot canviar si un rectangle està disposat verticalment o horitzontalment, la distància, els quadres blancs que s’obren com finestres…

Ens ha agradat experimentar amb els colors primaris i ser uns artistes. Aquí us deixem una mostra, si en voleu veure més entreu al bloc de CM.

Esperem que us agradi l’art que hem creat!!!

Hàbits saludables i seguretat amb els nostres infants

Com sabeu, uns hàbits saludables ajudaran els vostres fills a créixer amb salut i seguretat.

Hi ha diversos factors que condicionen que els nostres infants gaudeixen de bona salut,  tals com: una correcta alimentació, una bona higiene ( corporal i capil-lar), dormir les hores necessàries i realitzar activitat física.

En aquestes primeres edats el control de l’estil de vida depen, en gran mesura, de la implicació dels pares i professors en aquest procés. Hem d’ajudar als infants a crear bons hàbits saludables per tal que cada vegada puguin ser més autònoms i responsables per tal de practicar hàbits saludables i evitar costums nocius.

Una qüestió que a tots ens preocupa i que cal estar molt alerta és sobre els polls, tal com ens diu l’agencia de Salut Pública:

“L’escola és un lloc on la presència de polls al cap pot ser freqüent, ja que la
convivència de molts nens n’afavoreix la difusió, malgrat que pares i mestres
ens preocupem per evitar-ho. Us recordem que els polls del cap no transmeten
malalties i no són cap risc per la salut, però convé eliminar-los.
Mesures preventives:
· Raspallar els cabells cada dia, mantenint nets els raspalls.
· Informar als nens/es que l’intercanvi d’objectes pot afavorir el contagi.
Per tant no s’han de compartir ni pintes, ni raspall de cabell, ni tovalloles,
ni gorres.
· Revisar els cabells dels nens/es i de les persones que hi conviuen dos o
tres cops per setmana, sobretot si es graten el cap o es queixen de
picor.
· Si observeu que el vostre fill/a té polls cal que aviseu al mestre/a, o al
director/a de l’escola.
· No s’han d’administrar insecticides “per prevenir” a persones no
parasitades.
Què cal fer amb un nen afectat de polls?
El tractament es basa en una aplicació d’un preparat insecticida específic (loció
o xampú, esprai, crema). Cal seguir al peu de la lletra les instruccions dels
prospectes i repetir l’aplicació l’endemà i al cap de 7 o 8 dies.
Un cop fet el tractament les llémenes (ous) poden seguir
visibles, encara que siguin mortes. Per treure-les es pot
esbandir el cabell amb una barreja d’aigua i vinagre, i
després passar una pinta amb les pues molt fines (un
llemener), o treure-les amb els dits. Cal revisar el cap una
setmana després d’haver acabat el tractament per confirmar Poll femella adult
que no han nascut més polls.

La revisió capil-lar dels infants ha de realitzar-se de manera constant!!! 

Aquí us deixem una sèrie d’enllaços que ens poden ajudar a tenir més informació sobre aquests aspectes tant importants dels infants. Us animem a consultar-los!!!

Família Escola – Recomanacions

Canal Salut

http://www.aspb.cat/quefem/docs/Polls_cat.pdf

Activitats extraescolars

Quan parlem d’activitats extraescolars ens referim a aquelles activitats que es fan fora de les hores de classe: als descansos de l’hora de dinar o bé després de la jornada escolar ordinària de la tarda. A l’escola s’organitzen conjuntament amb l’AMPA.

En el mateix centre us podem informar de la varietat d’activitats per aquest curs escolar. De ben segur, en trobareu  d’adients als interessos dels vostres fills/es.

Les activitats extraescolars més comunes són les d’aprenentatge d’idiomes, d’esports i de música, que amplien els coneixements i les habilitats dels vostres fills.

Des del Departament d’Ensenyament i la Secretaria General de l’Esport s’ha impulsat el Pla Català d’Esport a l’Escola, adreçat principalment a augmentar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el mateix centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per a l’adquisició d’hàbits saludables.

Quantes activitats extraescolars ha de fer un infant o jove?

No hi ha una resposta única. En general podem considerar que és una bona opció fer servir les activitats extraescolars per garantir un entorn educatiu, de relació i lúdic per als infants i joves. Cal tenir en compte, però, de no sobrecarregar-los. Les activitats extraescolars no haurien de superar les 3-4 hores setmanals. Recordeu que els vostres fills necessiten temps lliure i també temps per estar amb vosaltres.

Quins avantatges comporta una activitat d’aquest tipus per als vostres fills, a banda d’una estona de diversió?

Alguns avantatges significatus són:

  • La possibilitat de socialització: és a dir, l’oportunitat d’aprendre, d’altres maneres i amb altres persones, normes, valors i pautes socials.
  • Trobar nous amics.
  • La relació amb nous referents: noves persones de qui aprendre coses, de qui rebre orientacions.
  • La possibilitat de descobrir nous interessos i habilitats.

Ànims!!! I informeu-vos de les diferents activitats organitzades per l’AMPA que es porten a terme aquest curs escolar 2014-15.

Informació extreta de JUNTS X l’Educació. Departament d’Ensenyament.

I aquí us deixem una petita mostra d’aquestes primeres setmanes!!!