DENIP 2015:FEM PINYA PER PROHIBIR LES ARMES NUCLEARS!

Cada 30 de gener, des de fa 51 anys, se celebra el Dia Escolar de la Noviolència i la Pau (DENIP) amb
l’objectiu de promoure la cultura de pau i la noviolència entre els més joves.

Per a l’edició del 2015, des de FundiPau, us proposem a les escoles i instituts un ventall d’activitats de
reflexió, artístiques i també lúdiques perquè pugueu escollir la que més s’adapti a cada centre i a cada
curs. Totes elles giren al voltant dels continguts de la Campanya Internacional per a l’Abolició de les Armes
Nuclears (ICAN), de la qual FundiPau som membres.

Tothom té un paper a jugar en aquesta cursa cap al desarmament nuclear. També els nois i noies i els seus mestres i professorspodem ajudar a contribuir a canviar l’opinió pública i influir així en la visió dels líders polítics en el tema de les armes nuclears.

A l’escola hem fet treballs amb origami.

Una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Il·lustració antiga japonesaLes mil grues d’origami (papiroflexia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Aprofitant aquesta llegenda  japonesa sobre les grues i la història  de la Sadako Sasaki hem treballat el dia de la PAU.

Aquí us deixem una mostra d’aquest entranyable acte.

Ja heu vist les novetats del Cicle Mitjà?

Entreu i feu-hi un cop d’ull! Veureu les exposicions que els alumnes de 4t van fer a l’àrea de Medi Natural!

Twitter Valeri Serra

Recorda que pots seguir totes les novetats del Centre a través del nostre compte de Twitter! @valeriserra Segueix-nos!

Xerrada dels Mossos d’Esquadra a l’escola

La prevenció és la més eficaç de les mesures de seguretat.

En l’àmbit dels infants, existeix a la societat catalana una preocupació, protecció i atenció creixents en l’entorn dels centres educatius.

Davant d’aquesta preocupació, i en virtut de la normativa vigent, la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra va iniciar un projecte adreçat al conjunt de la comunitat educativa de Catalunya. Amb el disseny i la implantació del programa operatiu específic per a centres educatius es pretén impulsar noves estratègies que donin respostes efectives a les necessitats de seguretat actuals i futures, comptant amb la complicitat de la mateixa comunitat educativa i amb la resta d’operadors que hi col·laboren o treballen amb el món educatiu.

La finalitat genèrica d’aquest programa és garantir la seguretat del conjunt de la comunitat educativa prevenint, identificant i reduint els fets delictius, així com millorar la percepció de seguretat, per tal de contribuir de forma positiva en el cicle vital de la formació dels infants i els joves.

Així a l’escola Valeri Serra, amb cooperació amb els Mossos d’esquadra de Tàrrega, portem ja anys desplegant aquest programa de col-laboració.

Aquest mes de gener hem portat a terme el programa als cursos de 1r i 6è. Al curs de 6è se’ls consiencia, encara amb més mesura, de les característiques actuals d’internet ja que han generat una sensibilització especial per protegir els menors que són especialment vulnerables respecte d’altres persones que vulguin aprofitar-se’n.

Per aquest motiu, el Departament d’Interior ha elaborat un pla per prevenir la ciberdelinqüència en l’àmbit dels adolescents i els joves, amb l’objectiu d’informar, alertar i conscienciar dels perills i les activitats il·lícites en les quals els menors poden ser víctimes potencials; donar consells per a un ús adient i segur de la xarxa internet, i oferir un canal de contacte entre la policia i els pares, els educadors i els joves.

Informació Generalitat.cat

La biblioteca escolar: Un espai educatiu i dinàmic

La biblioteca escolar és un espai educatiu i dinàmic, un veritable centre de recursos que conté documents en tot tipus de suport per a l’aprenentatge i per a la recerca. És un servei per al desenvolupament del currículum i del projecte educatiu de centre adreçat al professorat, a l’alumnat i a tota la comunitat educativa. La seva missió és facilitar l’accés als recursos d’informació, i alhora difondre’ls, afavorint els processos de creació del coneixement.

La biblioteca en un centre educatiu actual es desenvolupa en un entorn físic i virtual que genera suport a la tasca docent, potenciant entorns de comunicació, de col•laboració i d’aprenentatge privilegiats, i on es complementen la presència física i virtual amb els continguts impresos i digitals i la utilització d’eines 2.0.

La biblioteca 2.0 proporciona un valor afegit en una escola i en una societat saturades d’informació, on la clau de volta es troba en l’agent mediador que actua amb criteris de selecció, rellevància i focalització, i que pot marcar la diferència en l’èxit lector del nostre alumnat.

Al mateix temps, la biblioteca dóna suport al Pla de lectura de centre que, a partir de les necessitats detectades en una anàlisi prèvia, desenvolupa objectius, metodologies i estratègies per aprofitar i assegurar l’assoliment de les competències bàsiques i per fomentar l’hàbit lector i el gust per llegir.

Aquesta setmana els/les alumnes de 4t han estat els responsables de l’organització de la biblioteca de manera que també coneixen l’organització . Com totes les biblioteques normatives, disposem d’una classificació temàtica i per edats, classificació Decimal Universal, que fa possible l’organització i localització dels llibres i documents. D’aquesta manera ens resulta més fàcil trobar la tipologia de llibre que busquem.

Aquí us deixem una mostra de la reorganització dels llibres que hem fet avui. Com podreu veure hem gaudit realitzant aquesta tasca a la biblioteca del centre.

Regals de Sa Majestats els Reis de l’Orient per als nens i nenes de l’escola

Con que els nens i nenes de l’escola Valeri Serra s’han portat molt bé, abans de marxar de vacances, ja vam escriure les cartes els diferents cursos per tal de demanar aquells jocs que ens agradaria que ens portéssin els tres Reis.

Doncs bé, hem arribat a l’escola i els Mags de l’Orient es veu que van treballar de valent la nit de Reis, ja que van venir a l’escola, amb les seves majestuoses carrosses a descarregar el munt de regals que tenien preparats per a tots nosaltres. I el primer dia, després de les vacances de Nadal, ens hem trobat a l’entrada de l’escola un munt de jocs, joguines, ninos, pilotes…quina alegria més gran!!! Per cursos hem anat a recollir els regals.

Aquí us deixem un repertori fotogràfic d’aquest meravellós i màgic moment.