Reutilització de llibres de text curs 2015-16

llibres dde text 2015-16.jpg-web

La reutilització de llibres de text és un projecte que es fonamenta en una idea bàsica: aprofitar per al curs següent els llibres que al final del curs es troben en bon estat. A més a més, s’unifiquen totes les despeses que les famílies han d’assumir al llarg del curs (material escolar, sortides escolars i llibres de text) en una quota única: la quota global. És un projecte en el qual s’involucren tots els membres de la comunitat educativa del centre, és a dir, docents, famílies i alumnes, i la gestió del qual la realitza l’AMPA de l’escola. Els aspectes fonamentals del projecte de socialització són:

  • Aprofitar els llibres i material en bon estat.
  • Rebaixar el cost per les famílies.
  • Educar en solidaritat, igualtat, responsabilitat
  • Transmetre valors mediambientals.
  • Involucrar tota la comunitat educativa.

Procediment

El procés de socialització de llibres de text i material escolar es resumeix en les següents etapes:

    1.  El Claustre estableix els llibres i quaderns que necessita per al proper curs.

 

  • El mes de juny, tots els alumnes que realitzen el programa de reutilització  deixen els llibres a l’escola.
  • Es revisen tots els llibres i se separen els deteriorats.
  • En funció dels que s’han considerat no aprofitables i de possibles canvis de llibres de text establerts pel Claustre, es calculen les unitats que cal adquirir.
  • Amb l’import acumulat de cada curs, es calcula el cost per alumne i la quota corresponent.
  • L’AMPA conjfegeix els lots de llibres per al curs, els inventaria, els etiqueta i forma els lots corresponents per a cada alumne.
  • Abans de l’inici de curs es lliuren els lots de llibres a les famílies, que els passen a recollir pel centre.
  • El Claustre realitza la compra de material escolar d’acord amb el criteri i les necessitats de cada cicle i d’acord amb el pressupost decidit prèviament.
  • La forma de pagament és en un únic termini o bé en dos terminis, a elecció de cada família, amb l’import ingressat en el compte bancari de l’AMPA.Llibres-de-text

A l’AMPA li correspon la gestió del sistema, a través de la Comissió de Reutilització de llibres de text.

programa cooperatiu setembre 2015

C om col.laboren els alumnes?

Per al projecte de reutilització és fonamental la col.laboració de tots els alumnes, que han d’assumir el projecte com a propi i, en conseqüència, tenir cura d’un material que no és seu, sinó comunitari; per això s’ha elaborat un decàleg per al bon manteniment dels llibres de text que els serveix de guia:

DECÀLEG PEL BON MANTENIMENT DELS LLIBRES DE TEXT

• Tots els !libres nous adquirits, abans de fer-ne ús, caldrà folrar-los amb folre plàstic transparent NO
adhesiu.

• A tots els llibres cedits caldrà substituir-ne el folre de plàstic transparent NO adhesiu per un altre de nou, de les mateixes característiques.

• En cap cas podrà desenganxar-se l’etiqueta identificativa adhesiva que portaran tots els llibres que formaran part del programa cooperatiu.

• El nom de l’alumne que faci ús del llibre només podrà escriure’s a l’espai reservat per tal efecte.

• Si es fa malbé un llibre o es perd, caldrà comunica-ha al tutor/a el més aviat possible.

• No podran agafar-se notes sobre el propi llibre.

• Si ca , es copiarà I’ enunciat deis exercicis i es resoldran en un quadern.

• Caldrà tenir cura deis llibres en tot moment. Caldrà conservar-los tal i com ens agradaria trobar-los.

 

 

 

Menjador escolar 2015-2016

Menjador escolar 2015-2016

MENJADOR ESCOLA VALERI SERRA

La gestió d’un menjador escolar passa per oferir uns menús saludables, cuidant els detalls casolans i amb el màxim rigor de qualitat i seguretat alimentària. Però també cal aprofitar aquest espai per a ensenyar-los tot els hàbits i costums respecte l’alimentació, coneixements sobre els productes, la cultura del menjar i les tradicions del nostre territori. Ens diferenciem amb d’altres empreses per oferir també activitats dirigides durant l’hora d’esbarjo. Els monitors no són uns “vigilants”, sinó dinamitzadors. L’estona d’esbarjo és un espai més d’aprenentatge no formal i de convivència a partir dels valors del lleure.

Si voleu saber-ne més de la gestió del menjador escolar, dietes, etc., entreu en el següent enllaç, on trobareu els menús i la fitxa d’inscripció.

A més a més, si voleu saber-ne més sobre la gestió del menjador escolar de l’escola Valeri Serra podeu entrar al següent enllaç de QUALIA “El projecte de QUÀLIA neix com un projecte empresarial més de l’Associació Alba, entitat sense afany de lucre que treballa per a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental de l’Urgell i la Segarra”.

Bon inici de curs!!!

Bon inici curs 2015-16

L’equip docent de l’escola Valeri Serra desitgem que hagueu passat un bon estiu i que l’hagueu gaudit amb la família i els amics. I ara, estem convençuts que aquest curs esdevindrà profitós i ple d’oportunitats per desenvolupar plenament les potencialitats de cada infant.

Bon inici de curs!!!

colores

Bon estiu a tothom!!!

Bon estiu!!!

bon estiu clips de famobil

Temps de vacances, temps educatiu

EDU 365 primària

EDU 3.cat

Família i Escola

Esperem que us siguin d’utilitat aquests enllaços. I sobretot, gaudi d’unes bones vacances!!!

Adéu, adéu!!!

3a Jornada d’Intercanvi d’Experiències: Projecte La Prehistòria.

3a Jornada d’Intercanvi d’Experiències al CRP d’Urgell

Imatge de previsualització de YouTube

Gimcana dels alumnes de Primària

Avui ha estat un dia genial. Ple de diversió, jocs, emocions, entrega de les notes, àlbums, petons, abraçades, alguna llagrimeta i moltes rialles.

Després del partit de futbol, dels jocs, i de l’estona d’esbarjo hem gaudit amb una GENIAL Gimcana organitzada pels alumnes de 6è. Ens han preparat unes medalles de guanyadors, i el fantàstic es que n’hi havia per tots.

Les proves ens han fet suar, riure, saltar, buscar, encistellar, córrer…i uffff!!!! Quin fart de riure.

I per acabar, les pinyates.

Mireu, a que us agafa ganes d’apuntar-vos a la festa???