Dels colors primaris a Mondrian.

Els cursos de tercer hem estat treballant els colors primaris. Aquests colors són el groc, el vermell i el blau. A partir dels colors primaris podem obtenir tota la gama de la paleta de colors.

Hem iniciat les classes de plàstica introduint-nos en la importància del color, ja que pot crear sensacions, estats d’ànim, pot transmetre alegria, por, desconsol…creant així una realitat visual a través del color ( hem experimentat color i forma en pilotes).

Un gran pintor que va explorar en els colors i línies mínimes en l’expressió plàstica va ser Mondrian.

Hem experimentat a través de la pintura de Mondrian: les línies horitzontals i verticals ( traçades amb regle), la paleta de colors primaris, la sensació dels colors, com pot canviar si un rectangle està disposat verticalment o horitzontalment, la distància, els quadres blancs que s’obren com finestres…

Ens ha agradat experimentar amb els colors primaris i ser uns artistes. Aquí us deixem una mostra, si en voleu veure més entreu al bloc de CM.

Esperem que us agradi l’art que hem creat!!!

Hàbits saludables i seguretat amb els nostres infants

Com sabeu, uns hàbits saludables ajudaran els vostres fills a créixer amb salut i seguretat.

Hi ha diversos factors que condicionen que els nostres infants gaudeixen de bona salut,  tals com: una correcta alimentació, una bona higiene ( corporal i capil-lar), dormir les hores necessàries i realitzar activitat física.

En aquestes primeres edats el control de l’estil de vida depen, en gran mesura, de la implicació dels pares i professors en aquest procés. Hem d’ajudar als infants a crear bons hàbits saludables per tal que cada vegada puguin ser més autònoms i responsables per tal de practicar hàbits saludables i evitar costums nocius.

Una qüestió que a tots ens preocupa i que cal estar molt alerta és sobre els polls, tal com ens diu l’agencia de Salut Pública:

“L’escola és un lloc on la presència de polls al cap pot ser freqüent, ja que la
convivència de molts nens n’afavoreix la difusió, malgrat que pares i mestres
ens preocupem per evitar-ho. Us recordem que els polls del cap no transmeten
malalties i no són cap risc per la salut, però convé eliminar-los.
Mesures preventives:
· Raspallar els cabells cada dia, mantenint nets els raspalls.
· Informar als nens/es que l’intercanvi d’objectes pot afavorir el contagi.
Per tant no s’han de compartir ni pintes, ni raspall de cabell, ni tovalloles,
ni gorres.
· Revisar els cabells dels nens/es i de les persones que hi conviuen dos o
tres cops per setmana, sobretot si es graten el cap o es queixen de
picor.
· Si observeu que el vostre fill/a té polls cal que aviseu al mestre/a, o al
director/a de l’escola.
· No s’han d’administrar insecticides “per prevenir” a persones no
parasitades.
Què cal fer amb un nen afectat de polls?
El tractament es basa en una aplicació d’un preparat insecticida específic (loció
o xampú, esprai, crema). Cal seguir al peu de la lletra les instruccions dels
prospectes i repetir l’aplicació l’endemà i al cap de 7 o 8 dies.
Un cop fet el tractament les llémenes (ous) poden seguir
visibles, encara que siguin mortes. Per treure-les es pot
esbandir el cabell amb una barreja d’aigua i vinagre, i
després passar una pinta amb les pues molt fines (un
llemener), o treure-les amb els dits. Cal revisar el cap una
setmana després d’haver acabat el tractament per confirmar Poll femella adult
que no han nascut més polls.

La revisió capil-lar dels infants ha de realitzar-se de manera constant!!! 

Aquí us deixem una sèrie d’enllaços que ens poden ajudar a tenir més informació sobre aquests aspectes tant importants dels infants. Us animem a consultar-los!!!

Família Escola – Recomanacions

Canal Salut

http://www.aspb.cat/quefem/docs/Polls_cat.pdf

Activitats extraescolars

Quan parlem d’activitats extraescolars ens referim a aquelles activitats que es fan fora de les hores de classe: als descansos de l’hora de dinar o bé després de la jornada escolar ordinària de la tarda. A l’escola s’organitzen conjuntament amb l’AMPA.

En el mateix centre us podem informar de la varietat d’activitats per aquest curs escolar. De ben segur, en trobareu  d’adients als interessos dels vostres fills/es.

Les activitats extraescolars més comunes són les d’aprenentatge d’idiomes, d’esports i de música, que amplien els coneixements i les habilitats dels vostres fills.

Des del Departament d’Ensenyament i la Secretaria General de l’Esport s’ha impulsat el Pla Català d’Esport a l’Escola, adreçat principalment a augmentar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el mateix centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per a l’adquisició d’hàbits saludables.

Quantes activitats extraescolars ha de fer un infant o jove?

No hi ha una resposta única. En general podem considerar que és una bona opció fer servir les activitats extraescolars per garantir un entorn educatiu, de relació i lúdic per als infants i joves. Cal tenir en compte, però, de no sobrecarregar-los. Les activitats extraescolars no haurien de superar les 3-4 hores setmanals. Recordeu que els vostres fills necessiten temps lliure i també temps per estar amb vosaltres.

Quins avantatges comporta una activitat d’aquest tipus per als vostres fills, a banda d’una estona de diversió?

Alguns avantatges significatus són:

  • La possibilitat de socialització: és a dir, l’oportunitat d’aprendre, d’altres maneres i amb altres persones, normes, valors i pautes socials.
  • Trobar nous amics.
  • La relació amb nous referents: noves persones de qui aprendre coses, de qui rebre orientacions.
  • La possibilitat de descobrir nous interessos i habilitats.

Ànims!!! I informeu-vos de les diferents activitats organitzades per l’AMPA que es porten a terme aquest curs escolar 2014-15.

Informació extreta de JUNTS X l’Educació. Departament d’Ensenyament.

I aquí us deixem una petita mostra d’aquestes primeres setmanes!!!

 

Aprenc gaudint a llegir i escriure.

Els/les alumnes de Cicle Inicial ens hem iniciat amb ganes en el treball diari de llegir i escriure a l’escola. El procés ja el vam iniciar a les aules d’Infantil, P-5, i ara, al primer curs de Primària; ja que és en aquest moment de l’escolaritat quan se senten les bases per abordar l’alfabetització inicial.

“L’associació entre ensenyar a llegir i escriure i ensenyar les lletres, tan arrelada al nostre entorn, és força comprensible perquè l’infant que domina les relacions so-grafia té un cert grau d’autonomia per afrontar els actes de la lectura i l’escriptura… de la qualitat del diàleg sobre activitats de lectura i escriptura reals i completes depèn en gran manera que aprendre a llegir i a escriure esdevingui útil per viure”  (Ensenyar a llegir i escriure per viure. Suplement Educatiu de la revista L’Illa,2010.Montserrat Fons).

Per saber més de les activitats que portem a terme a 1r de Cicle Inicial visiteu el nostre bloc.

http://inicialvaleriserra.wordpress.com/2014/09/29/aprenc-gaudint-a-llegir-i-escriure/

Instal-lació d’un desfribil-lador (DEA).

Aquesta setmana a la planta baixa de l’escola s’ha instal.lat un desfibril-lador.

Un desfibril·lador extern automàtic (DEA) és un aparell electrònic portàtil que diagnostica i tracta l’aturada cardiorespiratòria. Quan el cor té una activitat elèctrica alterada que provoca que no hi hagi efectivitat mecànica o una taquicàrdia ventricular sense pols (en què hi ha activitat elèctrica i en aquest cas el bombament sanguini és ineficaç) aquest aparell genera una descàrrega elèctrica que aplicada abans dels deu minuts de l’aturada cardiorespiratòria pot reactivar la funció cardíaca.

De fet, a partir del 7 de gener del 2014 la Generalitat de Catalunya obligarà a determinats tipus d’instal·lacions públiques i privades a disposar d’un DEA i de personal autoritzat pel seu ús. Entre aquests espais hi ha estacions i intercanviadors de passatgers, establiments d’ús educatiu, llars d’infants, cinemes, auditoris, teatres municipals i qualsevol instal·lació, pública o privada, amb una capacitat superior a 500 persones.

A l’escola els/les mestres ens han fet les explicacions oportunes sobre el DEA. A més, els/les alumnes de 4t hem aprofitat les explicacions per aprofundir en coneixements sobre el funcionament del cor, que estem estudiant dintre del Medi Natural.

La seguretat en matèria de salut és molt important!!! I aquí us deixem una petita mostra fotogràfica.

Actualizació

Consulta i descarrega’t el Calendari del Curs 2014-15 a la pàgina del Calendari del Curs!

També pots consultar l’equip docent actual a la pàgina corresponent.