Els polls i els nens i nenes. Consells pràctics.

Cada curs escolar les famílies es troben amb el problema dels polls i cada curs es pregunten com solucionar-ho? Aquí trobaran consell que poden ajudar a eliminar aquest problema.

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona ens ofereix aquesta informació.

Què són els polls?: Els polls són uns insectes que viuen exclusivament en l’ésser humà.

El tractament: El tractament és només per a després d’una infestació. Mai per a una prevenció. Una vegada produïda la infestació, cal:

– Adquirir en una farmàcia una loció antiparasitària a base de piretrines. Cal seguir estrictament les instruccions dels diferents productes comercialitzats, tenint en compte que, amb molts d’aquests, s’haurà de repetir el tractament diverses vegades per tal de matar els polls que van sortint dels ous.

– Mullar els cabells amb la loció. No estalviar-ne a la zona de darrere de les orelles i al clatell. Millor no cobrir el cap, però si es fa, fer-ho amb una gorra de plàstic.

– Després del temps esmentat en les instruccions del producte, rentar el cap amb xampú.

– Esbandir el cap amb aigua i vinagre (la proporció és d’una part de vinagre per dues d’aigua).

– Treure les llémenes (ous) amb la mà o amb l’ajuda d’una pinta.

– El tractament s’ha de repetir 10 dies més tard i 20 dies després, per seguretat.

– No oblidar de submergir en la loció pediculicida els objectes relacionats amb els cabells (pintes, raspalls, passadors, ornaments, etc.).

Podeu trobar més informació en aquest enllaç: Els polls

Educar i créixer en família.

Extracurricular activities in English

Just wanted to wish you all a Merry Christmas and a Happy New Year!

“HELLO REINDEER” – p3 and p4

“I’M A LITTLE SNOWMAN” – p5

“WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS” – 1st and 2nd grade

“MERRY CHRISTMAS EVERYONE” – 3rd and 4th grade

“ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS YOU” – 5th and 6th grade

El bisbe, Xavier Novell, i el mossèn, Alfons Busto, ens visiten.

Avui dimecres hem tingut uns convidats molt especials a les classes de religió catòlica, en Xavier i l’Alfons.

A les aules on han interaccionat amb els nens i nenes de l’Escola Valeri Serra ens ho hem passat d’allò més bé.

Els nens més petits hem obert els regals que ens havien deixat els Reis de l’Orient a l’aula i hem pogut jugar una bona estona amb els nous jocs. I jugant, compartint i aprenent hem descobert qui eren els amics de Jesús.

Jugant amb els alumnes de Cicle Inicial.

Amb les alumnes de 6è, a través d’un vídeo;aquí us deixem l’enllaç: The year of the rat,

hem reflexionat sobre el poder que té una abraçada davant qualsevol adversitat. Les aportacions han estat molt enriquidores.

El bisbe, Xavier Novell, amb les alumnes de 6è.

“El poder de un abrazo”

Puede que un abrazo no tenga la solución al problema que nos ocurre, que ni aleje o haga desaparecer lo que nos rodea, pero su magia recompone nuestras heridas, alivia nuestro sufrimiento y nos transmite que más allá de lo ocurrido, hay alguien que nos quiere y se preocupa por nosotros. Porque un abrazo sincero es amar en toda regla.

Abrazar es acariciar el alma de la otra persona y proporcionarle un refugio entre nuestros brazos. Un gesto pequeño pero repleto de sentimientos que cura y recompone a nivel emocional. Abrazar es hablar el lenguaje del corazón.

Hay un traje que se amolda a todos los cuerpos… un abrazo
( Extret de la pàgina El poder del abrazo).
Ha estat una oportunitat única per conèixer d’aprop la tasca del nostre bisbe, les seves funcions, el treball del mossèn amb la gent del poble, tant adults com nens.
Aquí us deixem la galeria d’imatges: Aprenent i gaudint a la classe de religió.
Gràcies Xavier i Alfons per la vostra visita i participació a les classes.
Aquí estem esperant-vos per una propera visita.

Els tres Reis de l’Orient

Els tres reis de l’Orient
porten coses, porten coses;
els tres reis de l’Orient
porten coses a la gent.

Els tres reis de l”Orient
porten coses, porten coses;
els tres reis de l”Orient
porten coses als qui aquí els esperem.

Els reis de l’Escola Valeri Serra
els reis de l’Escola Valeri Serra
porten coses perquè estan molt contents.

Els reis de l’Escola Valeri Serra

estan molt contents

amb les nenes i nens que sempre estan contents.

Gràcies als ajudants de l’AMPA que van ajudar als  Reis de l’Orient a deixar tots aquests regals per tal de trobar-los el primer dia d’escola després de les vacances de Nadal.

Galeria de fotos dels regals de Reis 2017.

Regals de Reis al vestíbul de l’Escola.

Alumnes de Cicle Superior satisfets amb els seus regals.

Alumnes de Cicle Mitjà amb il-lusió obrint un regal.

Alumnes de Cicle Inicial buscant els seus regals.

Alumnes de Parvulari esperant pacientment el moment d’ obrir els regals.

Bones Festes!

De part de tota la comunitat educativa de l’Escola Valeri Serra us desitgem unes bones festes i una millor entrada d’any.

Esperem veure-us a  les representacions dels Pastorets que organitza l’AMPA de la nostra escola.

Ens retrobarem el dia 9 de gener.

pastorets-cartell

Els alumnes de Parvulari anem a cantar a l’Escoleta

😆

Hem anat a cantar a l’Escoleta. Genial compartir un matí amb els nostres amics i amigues de l’Escoleta.

Galeria d’imatges: estem a l’Escoleta