Publiquem a “El Pregoner d’Urgell”.

Coneixeu la revista local ” El Pregoner d’Urgell”? Heu vist els nostres artícles?

El “Pregoner d’Urgell” surt de manera quinzenal, i a través d’aquesta publicació local i comarcal podeu conèixer una mica més del que passa en el nostre entorn.

Us encoratgem un cop més, que no deixeu de llegir els nostres artícles.

Aquí us deixem l’artícle d’aquesta última publicació.

pregoner carnaval_001

pregoner carnaval_002

Tallers Consum a Primària

Per què educar en consum?

Des de l’Escola del Consum de Catalunya s’opta per una educació del consum com a eina per a ajudar la ciutadania a construir la seva manera de fer, sentir i pensar. Entenem que l’educació del consum ha de promoure la formació:

responsable, per a prendre consciència de les conseqüències dels actes de consum
crítica, per a actuar des de l’anàlisi i la reflexió
activa, per a orientar la presa de decisions i l’acció

Tallers d’educació del consum per a educació primària

1r CURS – VEIG, VEIG… DE QUIN COLOR ÉS?

Per què les farmàcies són tant blanques? Com ens sentiríem en una botiga de joguines fosca? Una peixateria és freda o càlida?

El nostre entorn és ple de colors i sensacions. Passejant pel carrer, podem veure una gran diversitat de botigues amb colors diferents. A partir dels colors de les botigues es pretén reflexionar entorn de la diversitat d’establiments de compra i dels productes que ofereixen. Els colors esdevenen en aquest taller un escenari per a treballar, també, les sensacions i les emocions que ens influencien a l’hora de consumir
nyam nyam

2n CURS – NYAM, NYAM… QUÈ HI HA PER BERENAR?

Què hi ha avui per berenar? Puc berenar sempre pa amb xocolata? Un bocí de pastís és un bon berenar? Nyam, nyam… a quin ritme es mou el meu berenar?

La tarda va de la mà del berenar. Berenem cada dia sense reflexionar massa que en un tros d’entrepà, en una peça de fruita o en la brioixeria hi intervenen molts elements. El taller planteja el berenar com una necessitat d’alimentació biològica i per tant de salut. Però també ens fa saber que el berenar esdevé un acte social, en el qual les emocions i els gustos hi tenen molta rellevància.
El taller proposa reflexionar sobre el moment de comprar el berenar, els criteris de tria i els processos i actituds pròpies de l’acció de comprar.
imatge corresponent al taller Em faig gran

3r CURS – EM FAIG GRAN?

Com sé que em faig gran? Com celebro que em faig gran? Què és una festa d’aniversari?

El dia de l’aniversari és un dia especial. Tothom et felicita, compres un pastís, en bufes les espelmes i et fan regals. És un dia en què tant el consum com el pas del temps hi són presents.
A partir de l’organització d’una festa d’aniversari, es reflexiona sobre els canvis socials i personals que s’esdevenen a mesura que ens fem grans. Alhora, es donen eines a l’alumnat perquè valori els elements que entrenen en joc en una festa d’aniversari.
a que juguem

4t CURS – A QUÈ JUGUEM?

Necessito joguines per jugar? A quants jocs puc jugar amb una pilota? Com utilitzo la joguina? Què em diu la meva joguina?

Jugant ens divertim, ens relacionem, ens solidaritzem, fem estratègies, ens endinsem en mons imaginaris, descobrim nous horitzons… El joc i la joguina esdevenen , sobretot a la infància, elements quotidians i diversos, que ens relacionen amb altres persones i amb l’entorn.
El taller pren com a eix les joguines per reflexionar entorn de la diversitat, el seu valor social i per conèixer tota la informació que ens dóna el seu etiquetatge. Al mateix temps, es donen eines a l’alumnat per entendre que jugar implica prendre decisions entorn de l’adquisició i l’ús de les joguines.
imatge corresponent al taller Què fem aquesta tarda

5è CURS – QUÈ FEM AQUESTA TARDA?

Com passem la tarda? On anem? Cinema, berenar, parc d’atraccions…? Tinc prou diners? Què necessito?

Durant el temps d’oci prenem un seguit de decisions que impliquen actes de consum. Aquest taller se centra en la gestió de l’oci, tot relacionant-lo tant amb aspectes externs (els equipaments, els amics, la família…) com amb les individualitats de cadascú (els gustos, els drets i els deures, les limitacions personals…). Alhora, el taller fa reflexionar sobre l’ús de serveis durant el temps d’oci i sobre les responsabilitats i els drets com a persones consumidores.
em compres un somriure

6è CURS – EM COMPRES UN SOMRIURE?

Podem consumir un quilogram de felicitat? I un paquet de records? Puc comprar un somriure? Què es pot consumir i què no?

Sovint comprar productes s’associa amb la compra d’emocions i per això un quilogram de felicitat pot ser, en el fons, aquell producte que ens fa tanta il•lusió.
El taller pretén analitzar què es pot comprar segons els criteris legals que defineixen la persona consumidora, la qual té uns drets i uns deures concrets. Al mateix temps, també s’aborda com la compra de productes s’associa al consum d’emocions i valors socials.

Extret de la pàgina web de l’Agència Catalana del Consum.

Han estat uns tallers molt interessants. Aquí us deixem una mostra de les activitats realitzades.

Our Birthday

happy-birthday-balloons-27

índice

índice

Sortida CS: ANIMAC, la Mitjana i La Seu Vella.

El divendres, 20 de febrer de 2015, va ser un dia genial per als alumnes de C Superior. Ple de noves experiències, amb temps per aprendre, compartir i gaudir amb els professors i companys.

El dia va donar per a molt.

En l’entrada anterior d’aquest bloc us vàrem explicar sobre l’Animac. Avui us volem informar sobre la Seu Vella, un majestuós monument que presideix Lleida i que sorprén a qualsevol visitant de la nostra capital. Nosaltres vam fer de guies, el que ens va suposar buscar informació i després transmeter-la als nostres companys.

“La Seu Vella –coneguda també com “el Castell de Lleida”– és el monument amb el qual, sens dubte, s’identifica a la ciutat de Lleida. Aquesta singular catedral va ser construïda en un turó des d’on s’albira, no només la ciutat, sinó també gran part de la comarca del Segrià i de la plana de Lleida. La seva construcció, iniciada l’any 1203, es va perllongar durant més de dos segles fins que el 1431 es va finalitzar el campanar. Segons els historiadors, la Seu Vella es va construir al lloc on s’alçava una mesquita musulmana, sent el primer mestre d’obra Pere de Coma. La gran obra es va iniciar amb la construcció del temple, dedicat a Santa Maria, que presenta planta basilical de creu llatina de tres naus i que va ser consagrat al culte l’any 1278.

De l’interior del temple destaquen l’escultura de les naus de gran influència toscana, tolosana i provençal que suposa una mostra dels diferents tallers que van treballar en l’obra al llarg del segle XIII, i s’aprecien també restes de pintura mural que corresponen a l’època gòtica. Després de la consagració del temple en l’últim terç del segle XIII, l’obra no es va interrompre i així, durant el segle XIV es va finalitzar el claustre. En aquest mateix segle es van iniciar les obres de construcció del campanar que van finalitzar el 1431.

En l’actualitat, la Seu Vella forma part de la Ruta de 1714, Guerra de Secessió Espanyol”

Extret de la pàgina web de turisme de lleida.cat”

Aquí us deixem una petita mostra. Si voleu saber-ne més visiteu la pàgina del CS.

El Camerino: Taller de disfresses al Parvulari

Ja heu visitat el bloc d’Educació Infantil on us expliquem el que vam fer al nostre “camerino”?

L’equip de Parvulari hem treballat el joc simbòlic a través del taller de les disfresse durant la setmana del 9 al 13 de febrer.

“La sociabilitat es desenvolupa mitjançant els jocs que posen l’infant en contacte amb els altres i l’ensinistren per a la vida en comú: les nocions de propietat, de relació, de respecte i tots els vincles que mantenen la vida en grup, l’infant els descobreix a través del joc (el concepte de propietat, l’experiència de regalar, de prestar les seves coses). La relació es transforma ràpidament en competició; malgrat que molts jocs impliquin cooperació, la idea de guanyar i de ser el millor guia els jugadors.

Als infants els agrada imitar les accions de les persones que hi ha al voltant seu, amb la qual cosa se’n facilita la integració social

Els infants juguen i reprodueixen el que veuen, no el que els diuen que està bé o que hauria de ser, i van construint la seva identitat d’acord amb la cultura que els ha tocat viure. Normalment duen a terme aquesta construcció a partir de la imitació dels models que tenen més a prop (els pares, però també personatges de la televisió, amics, mestres, etc.)”.

Extret de la pàgina web de l’Institut Obert de Catalunya: “El joc infantil i la seva metodologia”.

Sortida CS: ANIMAC i SEU VELLA

Avui els alumnes de CS han marxat així d’eixerits cap a Lleida. Durant el matí gaudiran de les sessions de curtmetratges a la Llotja. La programació per avui és:

Foamy
Espanya, 3 min, 2014, stop motion, sense diàlegs
Direcció: Edu Puertas
Producció: Citoplasmas
Cuerdas
Espanya, 10 min, 2014, animació 3D, VO (castellà)
Direcció: Pedro Solís
Producció: La Fiesta P.C.
Tant de forêts
França, 3 min, 2014, animació 3D, VO (francès)
Direcció: Burcu Sankur i Geoffrey Godet
Producció: Tant mieux Prod
Unimagined Friends
Dinamarca, 7 min, 2014, animació 2D i 3D, VOS
Direcció: Anne Katrine Kamper
Producció: The Animation Workshop
Haring
Països Baixos, 2 min, 2014, animació 2D, sense diàlegs
Direcció: Davor Bujakovic i Junaid Chundrigar
Vigadka
Ucraïna, 9 min, 2013, dibuix sobre paper, animació 2D, pixilació, plastilina i cut out, VOS (anglès)
Direcció: Catheryne Chepik
Producció: Novatorfilm
Mythopolis
República Txeca, 12 min, 2013, animació 2D, sense diàlegs
Direcció: Alexandra Hetmerová
Producció: FAMU
Derakht (The Tree)
Iran, 5 min, 2014, animació 2D per ordinador, sense diàlegs
Direcció: Sare Shafipour
Producció: Raiavin Studio
De ben segur, que ens tornaran amb comentaris i critiques positives.

A la tarda visitaran la Seu Vella, on els nostres alumnes seran protagomistes de les explicacions guiades.

Vinga!!! A esperar a veure que ens expliquen.