Una CLIN, CLasse d’INitiation

Ja fa molt de temps, fent una ullada al món per veure com aprenia l’alumnat nouvingut la llengua del seu nou país, vam descobrir la CLIN de Mons-en-Baroeul /Lille Fives (CLasse d’INitiation).
La CLIN és una aula semblant a les nostres aules d’acollida de primària  (però dels 6 als 12 anys).
Aquest curs la CLIN de Mons-en-Baroeul celebra el seu desè aniversari.
Els/Les alumnes hi assisteixen entre 3h i 12h a la setmana, en petits grups. El professor es diu Olivier Pagani.
Fan servir el mètode Freinet per a activitats (text lliure per al llibre de la classe, produccions relacionades sempre amb el medi social de l’alumnat…), internet per a arxivar i compartir les produccions de la classe i Lechtème, lectura informàtica amb una selecció de 544 mots de 20 àrees diferents,  per a un treball més individualitzat de lectura i escriptura.
Llegiu els apartats de la columna de l’esquerra: PRESENTATION et PROJET, EMPLOI DU TEMPS…, on podreu veure l’organització de l’aula, del temps.
Però, sobretot sobretot, entreteniu-vos a mirar les produccions infantils que hi ha al web: cançons, dibuixos explicats oralment, textos lliures,  filmacions sobre els països d’origen fetes pels infants, presentacions de diversos espais de la seva ciutat, reportatges, contes, diaris de classe, filmacions de visites fetes a l’entorn, videoteca de l’aula…   Tot  realitzat  pels infants, temes viscuts, tendres, reals…
És una idea magnífica recollir totes les activitats en un web!

Quant a DM

Coordinadora grup de treball tutores aules acollida escoles de Salt.
Aquest article ha estat publicat en General, GRUP DE TREBALL AA. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.