Final de curs!!!

Aquest curs ja s’acaba!!!!!!!

Amb la festa de final de curs que prepara .

Peró la mala sort es que tenim un examen els de 5è.

A dansa hem fet 1 assaig amb tots els nens per la dansa de final de curs.

Ja estem preparats per (la conferencia)sobre els dret dels infants, que farem al nens del col·legi per grups petits, quins nervis!!!!!

El projecte amb Unicef

Aquest curs els nens i nenes de 5è vam començar a treballar, al gener, dins un projecte pilot de l’ajuntament, els drets dels infants, amb els mestres i  la Montse i en Pau d’UNICEF. Varem començar  amb un conte i fent un memori amb dibuixos i petits escrits dels drets dels infants, on tots nosaltres explicàvem  que ens representaven els dibuixos i que volien dir. Ens van explicar que la nostra feina dins l’escola era explicar un d’aquests drets a la resta dels nens i mestres de l’escola.  Després tota la classe ens vam posar d’acord en un dret, cosa que no va ser fàcil, que va ser el Dret al Trencaclosques. El Dret al Trencaclosques parla de pertànyer a un grup, de tenir dret a ser una peça important d’aquest grup, a la classe, a l’escola, a la família, a la ciutat .Varem treballar a fons aquell dret, parlant amb els companys de com ens sentíem dins el grup, de si realment formàvem tots junts un bon trencaclosques on ens agrada estar. Molts dies hem parlat dels nostres sentiments i de com ens portem entre nosaltres. Coses que ens ajuden a estar més units i coses que ens fan mal i ens allunyen dels companys. De vegades ha costat una mica, però hi ha hagut moments molt bonics.

Gracies a això ara som una classe molt mes unida del que abans érem. Ara toca preparar la feina en petit grup per després anar a les diferents classes a explicar tot allò que sabem. Estem fent uns curtmetratges cada grup i estem preparant activitats adaptades a cada curs i volem fer trencaclosques amb les fotos dels nens de tota l’escola…molta feina.

Ja us explicarem com ha anat tot. Fins aviat.

Anna i Mireia

Cuando la Gran Bruja encontró a Bruno Jenkins

Debéis escribir el encuentro entre la Gran Bruja y Bruno Jenkins. En el libro tenéis pistas sobre lo que se dijeron, pero podéis inventar diálogos. Recordad que tenéis que respetar la forma de los diálogos y hacer buenas descripciones (de los personajes, de los lugares…) Y sobre todo, nada de faltas.

Podéis escribir la historia a mano o con ordenador.

Las Brujas

MATES AL CARRER

El dimarts 17  els nens i nenes de 5è vam fer una sortida a l’Eixample de Barcelona. Volíem treballar les matemàtiques i una mica d’història sobre la nostra ciutat. Vam començar al Palau Robert, on una monitora ens va explicar com ha crescut la nostra ciutat. Desprès vam anar a mirar la Pedrera, la casa Batlló i la casa Ametller.  Ens fixàvem amb els pisos i fins i tot els terres de la vorera, tot resolent problemes matemàtics. Vam visitar també una església i un mercat, per acabar a la Torre de les Aigües, que és on es va iniciar la construcció de l’Eixample.

Anna i Mireia

Carnastoltes

Com molts de vosaltres ja sabeu, l’escola fa 50 anys. Per tant ens em disfressat  de personatges de la història d’aquest 50 anys. Els de cicle superior han fet unes comparses de la disfressa que ells volien. A la nostra classe van sortir : “empollons”, gàngsters i skaiters.  Els de 3r 4rt 5è i 6è han preparat uns balls i per la tarda els han ensenyat a tota la  classe. Al  Cicle Superior ens ho vam passar molt i molt bé.

Anna I Mireia

El dia de la pau

El dia de la Pau, el 30/1/2015 tota l’escola va preparar una demostració per ensenyar que la violència no serveix per a rés. Per exemple P-3, P-4 I P-5, van fer unes capses que a dins hi havien unes fotografies relacionades amb la Pau. A 1r i 2n van mirar un vídeo titulat: La historia d’una bala. Els hi van donar armes de paper modificades i ells no sabien el que eren. Llavors van tenir que fer dibuixos a partir d’aquelles formes d’armes. 3r i 4t van fer uns cargols que a les closques tenien dibuixats uns mandales. 5è i 6è van fer un mural de tires de la Mafalda amb bafarades que vam escriure nosaltres.

Adrian i Tom

Hi ha una nova companya a la classe de 5é!

Després de Nadal va arribar a l’escola una nena nova que es diu Belén.

Li em fet algunes preguntes:

-On vivies abans de venir a l’escola?

-A Poble Sec (amb la seva mare) i a Roquetes (amb el seu pare).

-A quina escola anaves?

-Al Ferran Sunyer (de P3 fins a 4rt)

-T’agrada aquesta escola?

-Si!

-Et tracten be els nens i nenes de la teva classe?

-Si!!

-T’agrada la teva tutora?

-Si, és molt simpàtica.

-T’agraden les activitats que feu?

-Si.

-Quines són les teves assignatures preferides?

-Castellà, plàstica, E.F, música , dansa i socials.

Benvinguda a l’escola Turó del Cargol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Esperem que et sentis còmoda i contenta amb nosaltres!!

Júlia F. i Júlia P.