Daily Archives: 10 gener 2011

Llatí. 4 rt d´ESO.

Estimats alumnes, anem per feina.
Heu de fer el següent:
1. Dirigiu-vos a la següent adreça: www.xtec.net/~sgiralt/labyrinthus/roma/roma.htm

2. Un cop allà, aneu a l´apartat dedicat a la societat romana, fent un click a la pestanya “civitas” que trobareu a la part superior de la pàgina.
3. Feu un click ara allà on diu “societat romana“, a la banda esquerra de la pàgina.
4. Finalment, cliqueu allà on diu “el ciutadà romà” (el primer punt que us trobareu).
5. Escribiu, en un full, un resum de la informació que s´hi exposa.
6. Veureu que al final del text, les paraules “patrici” i “plebeu” estan en color blau. Feu un click a sobre de “patrici”. Ara us trobeu en una altra pàgina. Resumiu també només el que diu sobre els patricis i plebeus.
Bona feina!!!!

2n batxillerat. Més Titus Livi (i final).

Estimats alumnes,

Els capítols que també heu de resumir són els següents:

1.Tarquini el Superb. Origen i elecció reial (46.4-49).

2.Construcció del temple dedicat a la tríada capitolina i diversos prodigis (55-56).
3.Setge d´Àrdea, episodi de Lucrècia i derrocament de la monarquia (57-60).

Això és tot….de moment…..

ualete!!!!