Projecte mitologia (III): els Deus Olímpics

Al llarg d’aquest projecte hem treballat, entre altres moltes coses, una mica més a fons els Deus Olímpics, ja que aquests són els personatges principals i protagonistes de les històries que constitueixen la mitologia grega.

Vam repartir els 12 deus i deesses en tres grups i per grups vam buscar informació bàsica com: els seus noms, genealogia, simbologia, significat, història, a aparença… Un cop finalitzada la recerca cada grup va realitzar un Power Point, una presentació digital, sobre el conjunt de deus i deesses que els havia tocat. Aquí us deixo els treballs!!!

Espero que us agradin!!!

Projecte mitologia grega (II): anem al cinema!!

“Fúria de Titanes” i “Jasón y los argonautas”

Al llarg del projecte hem vist dues pel·lícules antigues basades en dos mites  molt coneguts i importants: el mite de Perseu i el de Jason, dos grans herois.

Aquí us deixo el trailer de la pel·lícula “Fúria de Titanes” en la seva versió original “Clash of titans” i un tall de “Jasón y los argonautas” a la illa on desperta Talos!!

Els alumnes de 5èB, deprés de veure “Fúria de titanes”, vam fer una espècie de Story Board gegant, dibuixant i reescrivint les escenes de la pel·lícula i la història de Perseu. Entre tots, vam organitzar i agrupar totes les parts de la història en Introducció-nus-desenllaç. Després les vam distribuir entre els alumnes i les alumnes de la classe, cadascú havia de dibuixar una escena i escriure quina part de la història representava. També es van fer els dibuixos-retrat de tots els personatges i els vam agrupar en personatges principals, secundaris, protagonistes i antagonistes. Un cop finalitzat, el vam penjar de manera endreçada a la classe!!! Aquí teniu algunes fotos del procés!

Projecte: Mitologia Grega (I)

La mitologia grega

Al llarg del segon i tercer trimestre hem estat treballant la mitologia grega. Com sempre, hem disposat d’una taula plena de llibres sobre els mites, els deus grecs i la seva cultura per poder consultar, investigar i gaudir de la lectura.  Per decorar la taula vam penjar el pòster d’un famós quadre de Boticelli “La primavera”, on apareixen diversos personatges de la mitologia. També hem posat a la taula escultures que tinc a casa d’Atenea i Afrodita. D’Atenea en tenim dues, una amb forma antropomòrfica, es a dir amb aparença semblant a la dels humans, i una altra amb aparença d’animal, l’òliva. Als alumnes i les alumnes de 5èB els han agradat tant que s’han posat a dibuixar-les!! Així que hem penjat els dibuixos també al nostre racó mitològic!

1,2,3… a dibuixar!! Tomi Ungerer (III)

Molt bé, ja estic aquí un cop més!

Ara ja fa molts dies que no actualitzava i es que hem estat molt enfeinats!! però mai es tard si la fita es bona així que… aquí us deixo fotos del procés de: producció del treball sobre Tomi Ungerer, l’exposició del passadís i els treballs finals!

Espero que us agradin!!

Cristina

Aquí estem buscant a les revistes, retallant, enganxant i dibuixant!!

I el resultat!!!

Els retrats de Tomi  fets per les nenes i els nens de la classe…

Algunes de les obres amb més detall…


Projecte: els animals marins (III)

Bé, ja fa molts dies que no actualitzem aquest apartar i la veritat es que hem fet moltíssimes coses, tantes que el projecte s’ha acabat! Després de fer el relleu marí i la classificació dels animals, vam veure com era un peix per dins, com és el seu esquelet, quins òrgans te i quina funció fan, com respiren, com floten… Però el més important que hem fet és el treball final, una reproducció del fons marí al passadís del cicle superior amb els animals classificats per tipus amb la informació sobre les seves caractarístiques més importants. Aquí us deixo unes fotografies ! Espero que us agradi!

Gràcies a tots!!

Cristina

1,2,3…. a dibuixar!! Tomi Ungerer II

Els alumnes i les alumnes de cinquè continuem la nostra tasca creativa de la mà de Tomi Ungerer. Abans de començar a crear les nostre propies obres buscant, retallant, enganxant, imaginant i dibuixant nous objectes… vam fer una activitat conjunta d’escalfament a la pissarra digital. Es van repartir diferents objectes per les taules de manera aleatòria, cadascú havia de imaginar, sense dibuixar,  un nou dibuix a partir d’aquest objecte, després tots vam sortir a la pissar per dibuixar les nostres propostes!!

Aquí us deixo una bona mostra del que vam fer! Espero que us agradi!

Yaotian

Mario

Ibeth

Fatiha

Daniel

Kenia

Nahum

Vicky

Juancho

Jawad

Paola

Miguel

Maria

Paco

Miguel Angel

Soule

Rubén

Josué

Binta

I això és tot! gràcies per mirar!

Cristina


1,2,3… a dibuixar!! Tomi Ungerer

Bon any a tothom!!

Ja tornem a ser aquí, i aquest cop a un nou projecte de plàstica.Com que al llarg de l’activitat anterior vam experimentar amb la pintura, ara toca  deixar descansar als colors i donar-li pas a la linia. I ho farem basant-nos en un model moooooolt especial que ja he presentat als alumnes i les alumnes de 5è B, en Tomi Ungerer! un il·lustrador genial i divertit que ha dedicat part de la seva obra a la literatura infantil. Espero i desitjo que gaudiu tant com nosaltres ho vam fer a l’aula!

Cristina.

TOMI UNGERER

Tomi Neix a Estrasburg el 28 de novembre del 1931, és el germà petit de un germà i dues germanes.

Quan tenia 4 anys el seu pare es va morir. Va viure la seva infantesa durant l’Alemanya nazi, ja li agradava dibuixar i dibuixava les seves experiències durant la guerra.

Va anar a una escola d’art a Estrasburg, però el que somia es amb anar a EEUU.

Al 1956 amb 25 anys, compleix el seu somni i se’n va a viure a Nova York amb només 60 USD a les butxaques i tots els seus dibuixos.

Coneix a un editor de llibre que creu en ell i editen el seu primer llibre per a nens, Els Mellops van volant. Li concedeixen un premi, i a partir d’aquí comença a tenir èxit com a il·lustrador de llibre i publicitat.

Al 1970 es casa, i al 1976 torna a viure a Europa, s’estableix a Irlanda. Avui dia, encara viu allà i continua treballant fent el que més li agrada. A Estrasburg, la seva ciutat natal hi ha un museu dedicat a la seva obra.

Algunes de les seves il·lustracions per literatura infantil…


Portada del conte “Els tres bandits” editat en català per Kalandraka


Il·ustració dels personatges “Els Mellops”

Tot seguit us ensenyo una petita mostra de la serie de fantàstiques, divertides i imaginatives il·lustracions que ens serviran de model per realitzar el nostre treball.

Qui havia de dir que… un sofà fos la cara d’un gos, una sabata el vestit d’una monja, uns preciosos cabells ondulats un mar furiós, les ales d’una papallona les orelles d’un elefant o el barret de Napoleó Bonapart, i una copa el barret d’un guerrer? Comprovem-ho a través de la genial mirada de Tomi!

Fins aviat!!

Cristina

Pintem com Miró (III)

Benvinguts i benvingudes!

Aquí estem de nou, aquest cop per ensenyar-vos ja com ha quedat l’exposició final de les obres. Les hem penjat al passadís del Cicle Superior. Cada obra va acompanyada d’una petita explicació per parts dels artistes sobre la seva obra, i el títol. També, hem penjat els retrats que vam fer de Miró, una petita descripció de qui era, i el més important de tot, una imatge i l’explicació de l’obra que ha estat punt de referència per realitzar el nostre treball. Desitgem que us agradi!!

Els alumnes i les alumnes de 5èB i la Cristina.

LA INTRODUCCIÓ A LA EXPOSICIÓ…

LES OBRES DE L’EXPOSICIÓ…

I COM NO… ELS ARTISTES!!!!!

I… AIXÒ ÉS TOT PER AVUI, I PER AQUEST ANY… BON NADAL I BON ANY NOU!!!!

Cristina

Pintem com Miró (II)

Ja som aquí una altra vegada!!

L’ultima vegada us vam ensenyar els projectes que havien fet cada un dels grups. Ara, ja han passat uns quants dies… Els grups ja han començat a treballar sobre el quadre final.

Primer, van haver de dibuixar en el suport del treball final, un paper molt més gran, l’esbos de grup. Un cop fet això, cosa gens fàcil si tenim en compte el canvi d’escala… es van posar mans  a la obra, amb cartolines, ceres i pintura, a donar color a les seves obres.

Encara no estan acabades, però aquí us deixo un parell d’exemples de com va evolucionant les obres de cada un dels grups. Us deixo dos fotos de dos sessions diferents, perquè valoreu  “abans i després”!!!

GRUP 1: Mario, Vicky, Judith, Octavian i Juancho.

GRUP 2: Soule, Briza, Binta, Nahum i Abdel.

GRUP 3: Ibeth, Rubén, Núria i Zaira.

GRUP 4: Paco, Paola, Josué, Daniel i Maria.

GRUP 5: Kenia, Miguel, Miguel Ángel, Yaotian i Fatiha.

I axiò és tot de moment, espero poder actualitzar aviat amb les obres finalitzades i fotos de la exposició!!

Gràcies a tots i totes!!

Cristina

Projecte: els animals marins (II)

El projecte segueix endavant!

Després de l’activitat d’investigació, els alumnes i les alumnes de 5èB han après com és el relleu del fons marí, quins ecosistemes hi ha, i la classificació dels animals que hi viuen. Tot seguit us explico i mostro part d’algunes d’aquestes activitats de descoberta.

El relleu marí

Per resoldre aquesta incògnita van treballar primer de forma individual, i després en grup. Com? molt fàcil! Primerament cadascú va fer un esbos de com s’imaginava que podria ser el relleu del fons marí, des de la costa fins arribar a l’oceà. Un cop fet, es va posar en comú amb els companys, i després de discutir sobre les diferents opcions, van arribar a un esbos comú. Per grups van anar sortint a la pissarra a dibuixar els esbossos grupals.  En finalitzar, entre tots vam observar-los i extreure conclusions. Al final, vam arribar a fer un esbos bàsic de les característiques del relleu d’aquest medi. Aquí teniu fotos de l’activitat!

Dibuixant els esbossos de grup…

Aquest són els esbossos de cada un dels grups…

I aquest és l’esbos final de la classe!!!

La classificació dels animals

Per fer-ho es van repartir unes quantes fotografies per a cada grup de diferents animals que viuen al mar. Primerament, només els havien de classificar entre vertebrats i invertebrats i col·locar-los a la graella corresponent de la pissarra. Tot seguit, vam revisar que tots els animals estiguessin al seu lloc. Després, ens vam proposar intentar filar més prim, i classificar-los dins de cada gran grup per subcategories. Per fer-ho, ens vam haver de fixar molt bé en les semblances i diferencies de cada un dels animals, per així poder organitzar-los en petits grups. Aquí teniu fotos del procés!!

Els grups classificant els animals entre vertebrats i invertebrats…

Sortint a la pissarra a col·locar els animals al seu lloc corresponent, vertebrat o invertebrat…

La classificació final…

I això és tot per avui!!! Gràcies!!

Cristina