Les Aus i els Esquelets, treballen el dia de la dona

El dia 5 de Març els mitjans van començar a treballar el dia de la dona i durant tota la setmana ho han estat fent.

Els grups de primer, han estudiat la Violeta Tagliabue, una arquitecta molt coneguda. Han fet una pancarta amb les obres importants que ha fet, com l’edifici de gas natural fenosa de Barcelona entre d’altres.

Han tractat el tema de diferents maneres: fents lectures de contes, de biografies, mirant obres…

Tots els mitjans (1r, 2n i 3r) han fet un projecte molt interessant anomenat una dona important per a mi. Han portat una imatge d’una dona important per ells i han escrit el motiu pel qual l’havien triat. Una vegada enllestida la feina s’ha penjat al passadís.

 

Dia de la dona

Els nens i nenes d’infantil, duran uns dies abans del dia de la dona, han estat fent una seria d’activitats.

Els de P-3 el dia dos de març, van anar a veure una exposició a cotxeres de la Cuca Arsuaga, és una pintora que pinta retrats de tècnica mixta. Després d’anar a veure l’exposició, a classe han estat treballant el tema i ara estan fent una exposició sobre ella.

A P-4, uns dies abans del dia de la dona, han estat estudiant la Marie Curie i han fet una caricatura. La Marie Curie, va ser una científica francesa molt important. També han pensat una feina que fan per ajudar a casa i l’han escrita o dibuixada.

Els nens i les nenes de P-5 han treballat la Jane Goodall, una persona que es dedicava a estudiar els goril·les.

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

El 8 de març se celebra el día internacional de la dona treballadora. I, a l’escola també ho estàn treballant

Les activitats que faran avui són:

-Portar alguna cosa lila.

-Sortir al pati a les 11h on representaran el símbol de la dona i la paraula “dones”, cada curs representarà una lletra.

-A les 18:30h hi ha una concentració per reivindicar els drets de les dones, a la Diagonal.

Esperem que tingui molt èxit.

 

Parlant de Dones…

Els nens i les nenes de l’escola Barrufet, han estat parlant de dones importants.

Els alumnes de 4t, han fet un text sobre alguna dona que ha passat a la història per algun fet extraordinari.Hem parlat amb el Guim un nen de 4t, i ens ha explicat que ell va triar l’Araceli Segarra Roca, perquè va ser la primera dona en escalar l’Everest… 

Els nens i nenes de 5è han estat preparant unes preguntes per les fundadores de l’escola Barrufet que els visitaran properament.

I per acabar els alumnes de 6è han parlat de que majoritàriament les persones que coneixem que és dediquen a l’esport són homes, i no dones. També han analitzat que a les notícies és parla molt d’homes i poc de dones. I si parlen de dones, és al final, amb molt poc temps.

Anem a veure pintures

Els nens i nenes de p3 de l’escola Barrufet havien d’anar excursió la a granja de Can Coll, però com que és va posar a nevar no hi van poder anar i és va suspendre.

Per sort podran anar a una sortida  el proper divendres. Aniran a les cotxeres de Sants a veure una exposició de quadres que és diu: “Terra Mar I Aire de la pintora Cuca Arsuaga.

Estan molt il·lusionats per anar a veure aquest quadres i ben segur que ho passaran molt bé!!!

Quadre il·lustrat per la pintora  Cuca Arsuaga, amb el nom de  Ca Lambert.

5è va al Climbat

El dia 2 de març, els de 5è fan una sortida de matí al Climbat, surten a les 9 i arriben a les 13 hores.

Durant el curs han estat treballant l’agilitat, tant amb el “FLIC-FLAC” com amb classes d’escalada.

Al Climbat és treballa l’equilibri a base de circuits de tirolines i pals, també és treballa la força i la resistència. És una experiència única que segur que aprofiten molt bé.

PROJECTE PORTERIES

Des de l’any passat l’AFA, els mestres i els alumnes, estan pensant com poden transformar el pati de l’escola. En la última reunió del consell escolar es va  prendre la decisió de treure les porteries i els bancs de la pèrgola per poder aprofitar millor l’espai.

Al consell d’escola, van donar la noticia que traurien les porteries. A partir d’aquí es va generar un debat ja que hi havia opinions molt diverses: hi ha gent que diu que les han de treure per guanyar espai i altres persones pensen que les haurien de canviar de lloc, o no canviar res…

Arrel d’això s’ha creat una comissió formada per famílies i mestres per parlar-ne i trobar una solució que agradi a tots i totes.

 

Projecte Porteries

Des de l’any passat, l’AFA els mestres i els alumnes estan pensant com poden transformar el pati de l’escola. En la última reunió del consell escolar s’ha pres la decisió de treure les porteries i els bancs de la pergola per poder aprofitar millor l’espai.

Al consell d’escola, van donar la noticia que treurien les porteries. A partir d’aqui es va generar un debat ja que hi havia opinions molt diverses: hi ha gent que diu que les han de treure per guanyar espai i altres persones pensen que les haurien de canviar de lloc, o no canviar res…

Arrel d’aixo s’ha creat una comissió formada per famílies i mestres per parlar-ne i trobar una solució que ens agradi a tots i totes.

 

JUDO

Els nens i nenes de tercer estan fent una activitat de judo. Van començar el dia tretze de febrer. Han aprés a fer la caiguda endarrere i una clau. Practiquen jocs com lluita de galls, treure el mocador…El dia vint-i-dos de març faran una excursió, per aprendre més coses de Judo. De moment, com que no porten moltes sessions, no els hi està agradant molt. Per sort, hi ha nens i nenes que fan judo com a extraescolars, en saben més i els poden ajudar. Entrevistem a la Madalina de tercer A i ens explica que ja porta cinc anys fent aquest esport, li agrada molt i ja té el cinturó taronja. A les primeres classes la seva mestra era la Maria, però des de fa una setmana els hi fa el Guillermo. Ell es dedica a fer de mestre  i a escriure llibres d’educació física.  Resultado de imagen de judo

PORTES OBERTES

El dimarts 27 de Febrer i dijous 8 de Març a les 18h, són les portes obertes de l’escola Barrufet. Les portes obertes serveixen perquè les famílies visitin l’escola i valorin quina és la millor pel seu fill/a. El dia de les portes obertes s’organitza una ruta per l’escola i després és fa una reunió per explicar com treballen i el projecte educatiu.