TORNA ” DE L’OU AL POLLET”

El dia 28 de febrer els nens i nenes de cinquè van començar el projecte de ciència ”DE L’OU AL POLLET” que es fa cada any a l’escola. Es fa per estudiar la reproducció de les gallines i els galls.

A cada curs s’estudia un animal: P-3 estudia els peixos i els cargols, P-4 els cucs de la farina, P-5 els cucs de seda, a 1r els grills, a 2n els gupis, a 3r els insectes pals, a 4t de moment, no treballa cap animal, estan buscant un animal per treballar, a 5è els pollets i a 6è les formigues.

Per seguir el procés entreu a la pagina   https://blocs.xtec.cat/oupollet2017/wp-admin/

APRENDRE AMB LA GENT GRAN

Aquest curs, com a cada sisè, han fet un projecte que es diu «Aprendre amb la gent gran». El projecte tracta de posar en contacte persones de diferents generacions i poder compartir vivències, per això van a una residència i a un casal d’avis per veure el dia a dia de la gent gran.

Primer van anar a la residència de Josep Miracle. Allà, els treballadors/es, els hi van ensenyar totes les instal·lacions i com estava organitzat tot per facilitar la vida dels residents. També els hi van explicar que l’edifici està dividit en dues parts; les dues primeres plantes són la residència i les altres són pisos tutelats. Després els van poder visitar alguns dels pisos tutelats on la gent que hi viu els hi van explicar força part de la seva vida. Quan van acabar l’explicació va ser quan els nens i nenes de sisè van anar cap al menjador on els hi esperaven els residents. Van estar parlant amb ells molta estona i diuen que va ser una experiència molt bonica que els hi agradaria repetir.img_5947img_5948

Un altre dia van anar al casal d’avis de les Cotxeres de Sants. Allà es van dividir per grups per poder fer les activitats hi havia: Català, Txi-kung, Memòria, gimnàstica suau, jocs de taula, escacs…

A jocs de taula, els avis eren molts competitius encara que no ho sembli, però els avis són molt llestos i tenen moltes estratègies. A català, hi havia una mestra molt bona, la Pilar, és una àvia que abans havia sigut mestra d’escola i ensenya molt bé.p1020591-redimensionada

Memòria va ser divertit, els avis feien trampes, jugant al memori.

Va ser una experiència única, els hi agradaria molt poder-la repetir.

DIJOUS GRAS

L’escola celebra el dijous gras anant a un parc a jugar. Tot infantil va anar junts al Parc nou del Prat del Llobregat, cicle inicial va anar al Parc de l’Oreneta i van poder passejar en poni, cicle mitjà va anar als Jardins de Joan Brossa. En canvi, cinquè i sisè, al matí, es va quedar preparant el vestíbul que aquest any representat tot d’oficis antics, quan van acabar van anar a patinar al parc de l’Espanya Industrial. Justament aquest dia tocava pentinats estrambòtics i quasi tothom anava amb el cabell pintat de colors.

La tradició del dijous gras es menjar: truita, botifarra d’ou, coca de llardons, bunyols…

Quan tota l’escola va acabar la seva excursió ens vam trobar al pati de l’escola perquè ens vinguessin a buscar els pares i mares. Quan estàvem esperant els pares i les mares, el vidre de l’escola estava tapat perquè ningú veies el vestíbul acabat fins el dia de carnaval.

 p1020374-redimensionadap1020368-redimensionadap1020369-redimensionada

CARNESTOLTES

Tota lescola esperava, amb molta il·lusió, el dia de carnestoltes. Però no va ser com tots esperaven perquè el cel es va posar fosc i, desprès d’una estona, va començar a ploure. Llavors els i les mestres no van poder fer bé l’actuació amb què comença cada any aquesta festa.

Tot es va mullar i no van poder fer les danses. Els nens i nenes es van posar molt tristos. Les danses les van fer el Dimarts següent. El dimarts 28 els de 5é i 6é van anar a buscar les seves parelles de P3 i P4, i van sortir al passatge per escoltar el pregó i desprès van fer les danses.

Malgrat no haver-ho pogut fer el dia que tocava, s’ho van passar molt bé.

p1020441-redimensionada

p1020485-redimensionada

SORTIDA A CÉLLECS

El dijous 16 de febrer, sisè va anar fer una sortida a Céllecs relacionada amb el tema que estan fent a socials, la prehistòria.

En arribar allà, el primer que van fer va ser veure una gran plana que, antigament, els homes i dones del neolític es desplaçaven per ella quan necessitaven alimentar-se. També es van fixar en què aquests vivien en un lloc elevat per millorar el seu camp visual. (Ser sedentari vol dir tenir un lloc fixe per viure). Després van començar a caminar i van poder observar un dolmen, que és un monument funerari. Al cap d’una estona van veure una gran pedra amb un forat que semblava una cova. Van arribar a la conclusió que allà hi vivia algú important: un bruixot, un cap… hi van entrar i van poder comprovar que hi cabien unes 20 persones assegudes. Aquesta pedra,igual que moltes de la zona, era un gran bloc granític. No només van observar aquesta pedra, sinó que també van veure la pedra de les Orenetes, on encara s’hi poden veure pintures que feien antigament, i la pedra del molí que es diu així perquè allà molien el gra. I per acabar van veure els dòlmens de Can Gol, que un dells va acabar al jardí d’una casa, i el de Céllecs, que tenia una entrada de 2 metres i podien cabre més d’una persona.

p1020218-redimensionadap1020219-redimensionadap1020262-redimensionada

POBLAT IBÈRIC DE CALAFELL

Dimecres 1 de març, els nens i nenes de 6è van anar de sortida a Calafell perquè estan treballant la prehistòria i l’inici de la història, van anar a veure el poblat ibèric, que és un museu a l’aire lliure.

Aquest poblat ha estat reconstruït posant-se a la pell dels ibers. Els ibers feien les cases amb al base de les parets de pedra i la resta de la paret de tova, que és una barreja de palla i fang.

Els ibers eren uns grans guerrers i al llarg de la història han lluitat contra altres pobles, mai ningú els havia vençut fins que van arribar els romans i els van obligar a marxar a les muntanyes.

Quan van entrar al poblat els van fer una interessant explicació.

Es calcula que hi vivien unes 70 persones aproximadament.

Hi havia diferents tipus de cases segons el poder que tenies dins el poblat, per exemple, el Cabdill, que era el cap del poblat, tenia la casa més gran de tot el poble i situada a la part alta, també hi havia mercaders que intercanviaven objectes i camperols que eren la gent més pobre.

També els hi van ensenyar les armes, els ibers anaven amb una samarreta, una mena d’armadura que protegia la panxa i les espatlles, un gran escut, una espasa o una llança.

En acabar la sortida dinant a la platja.

p1020561-redimensionadap1020537-redimensionada

EL TALLER WEB S’ACABA

Hola Barrufet!

Som l’últim grup de taller web i per això us volem informar de tot el que passi!!!

Ha arribat el moment de redactar les últimes notícies, des d’aquest taller, sobre el que passa a Barrufet.

Esperem que trobeu interessant tot allò que pengem i que no us penediu de llegir-nos.

Esperem que comenteu tot allò que publiquem.

dscn0200-redimensionada

ESCALADA

Els nens i nenes de 5è, el dia 27 de gener, van realitzar una sortida al Climbat. Van sortir a les 9 de l’escola i van anar caminant fins a Montjuïc. En aquesta sortida van fer escalada, equilibri i van baixar pel tobogan i tots s’ho van passar molt bé.

Hi havia diverses activitats, com per exemple, tirolina, tobogan, 2 tipus d’escalada: un amb arnés i l’altre sense. Abans de fer les activitats cada classe es va organitzar en petits grups que van coincidir amb els grups taula de l’escola. Algunes activitats, com la de l’escalada amb arnés, les van fer de dos en dos perquè així s’ajudaven a posar-se l’arnés.

Mentre feien l’activitat, reporters del programa Catacrac de Btv, van filmar-la i també va entrevistar alguns alumnes.

EL PATI DELS NOSTRES SOMINS

Els nens i nenes de tota l’escola han estat parlant de com els agradaria que fos el pati de l’escola.

Cada classe ha parlat de què els agrada del pati, del què no els hi agrada i com els hi agradaria que fos. Els nens i nenes han reflexionat molt, han dit moltes coses interessants, hi ha idees molt «xules» com partir el pati per la meitat i dedicar cada espai a activitats diferents, així hi ha més persones que poden utilitzar el que ara és la pista per jugar a futbol i bàsquet. Altres propostes són posar gespa artificial, un rocòdrom … i aquestes idees, els consellers/es de cada classe les han portat al consell d’escola. Se n’ha fet un recull de totes les idees que quedaran recollides en dos plànols i els nenes i nenes podran votar quin es el pati què volen.dscn0252-redimensionada

TEATRE EN ANGLÈS

Els dies 25 i 30 de gener els nens i nenes de cicle superior van anar al teatre de l’escola Joan Pelegrí, a veure unes obres teatrals en anglès. Les obres es titulaven Frankenstein i Macbeth (una adaptació). Fa uns anys que l’escola fa aquesta activitat perquè és molt interessant. També és divertit anar-hi perquè els actors fan participar a persones del públic, a més a més aquestes obres estan molt bé perquè les fan persones de parla anglesa i així els alumnes poden sentir diferents accents i s’aprèn més anglès.img_20160411_100630