EE

NOVETAT! S’ha creat una nou bloc amb aquests i altres recursos destinats a l’atenció de les necessitats educatives especials i l’atenció a la diversitat:

diversitathttp://blocs.xtec.cat/recursosee

nino-ordenador

RECURSOS PER NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS

Accés a recursos organitzats en diferents categories:

Jocs d’autonomia personal, colors, construcció, estimulació, moviments del ratolí, jocs amb el teclat, jocs educatius, professions i jocs de lògica.

Cada categoria conté diferents jocs online que es poden instal·lar a l’ordinador o treballar-hi des de la seva web oficial.

quaderns_llevant_31

MATERIALS PER A L’APRENENTATGE DE LA LECTOESCRIPTURA: QUADERNS DE TREBALL I ACTIVITATS JCLIC LLEVANT.

Proposta de treball del CEE Llevant per reforçar l’aprenentatge de la lectura en els seus inicis. Consisteix en 11 quaderns per imprimir i 6 paquets d’activitats informàtiques JClic que segueixen la mateixa seqüenciació i estan pensats per complementar-se. Un cop dins de la pàgina, clicant sobre el disquet es poden descarregar els materials en .pdf o bé fer les activitats JClic clicant sobre la corresponent icona.

clic

PROGRAMA “CLIC I DIC”: SEQÜÈNCIES DE LECTURA

Programa molt estructurat amb exercicis seqüenciats elaborats amb el programa Power Point. Les sèries de lectura no es visualitzen en versions anteriors del PowerPoint 2003 i, en aquests casos, cal instal·lar-se un visor que es pot descarregar des de la mateixa pàgina.

aulapt

BLOG AULA PT: GUANYADOR PREMI IMPULS NEE

Pàgina web guanyadora del concurs “Impuls” on hi podem trobar fitxes imprimibles per treballar amb els alumnes amb NEE. Estan classificades per àrees. Estan en castellà però es poden adaptar perfectament al català.

altmaresme

PÀGINA DELS SERVEIS EDUCATIUS DE L’ALT MARESME

Espai phobos on les persones que es dediquen a l’atenció d’alumnes amb NEE han penjat DOCUMENTS molt útils per treballar. És molt interessant donar un cop d’ull al document “Graella competències” enviada per la Núria Roy, del CEIP Sant Martí d’Arenys de Munt: hi podem trobar les competències de llengua i matemàtiques distribuïdes per cicles (fins a Cicle Mitjà) que ens poden ser molt útils per dectectar el NAC de cada alumne i elaborar els Plans Individuals.

genmagic1

PÀGINA AMB RECURSOS TIC INTERESSANTS

Accés a la pàgina PDI d’aquest mateix bloc. Hi ha activitats molt interessants per treballar cada matèria a través de la Pantalla Digital o bé a través de l’ordinador. Molt útil amb alumnes amb NEE ja que treballa bàsicament les competències bàsiques. Hi ha activitats que permet triar l’idioma (català o castellà). MOLT INTERESSANT!

toomates

RECURSOS MATEMÀTICS

Pàgina amb diferents recursos relacionats amb l’àrea de matemàtiques on es poden descarregar directament les fitxes i imprimir-les en format word o pdf. També permet generar activitats pròpies. És un espai phobos que es nodreix de les aportacions de diferents professionals de l’educació.

tcp

TAULA CATÀLEG DE PROGRAMES

Buscador i recull de diferents programes informàtics destinats a l’Educació Especial. Estan classificats per índex alfabètic o temàtic. Ens diu el tipus de recurs, on el podem trobar i,en molts casos, es pot iniciar directament la descàrrega. És un gran recull de material molt ben classificat presentat en una sessió dels SATI d’EE.

down

LECTURA, ESCRIPTURA I SÍNDROME DE DOWN

Diferents activitats fotocopiables per treballar la lectoescriptura amb nens i nenes amb Síndrome de Down. També poden ser útils per nens amb dificultats d’aprenentatge. Hi ha una guia que pretén ser una orientació sobre com encarar el procés de lectura i escriptura amb nens amb Síndrome de Down.

paraules1

EL RACÓ DE LES PARAULES

Pàgina amb una gran quantitat de recursos per treballar on-line o bé per imprimir. Molt útils per treballar amb alumnes amb dificultats de lectoescriptura i llenguatge. La majoria d’activitats es poden descarregar en format .pdf i baixar-les al mateix ordinador. És una mina de recursos!