LA LLEGENDA DE SANT JORDI

Els nens i nenes de 3r hem treballat la Llegenda de Sant Jordi amb l’ordinador. A través d’unes imatges sobre la llegenda ens hem inventat un diàleg: hem buscat bafarades i hi hem introduït text.
D’aquesta manera hem pogut relacionar diverses competències: visual i plàstica, lingüística i comunicativa, la competència audiovisual i la d’aprendre a aprendre.
El resultat és molt bonic.
Cada nen/a va fer un treball diferent inventant-se el seu propi diàleg.
Aquí en teniu un exemple però cada treball va resultar ben diferent i original:
Sant Jordi bafarades

LA REVOLUCIÓ DE LES XARXES SOCIALS

L’Escola està immersa dins la societat i no pot estar al marge del què en ella succeeix. Les xarxes socials tenen una gran activitat; han creat una important revolució la qual cosa ens fa reflexionar sobre la nostra tasca docent davant d’uns alumnes que estan creixen amb aquests canvis tecnològics i socials. No podem tancar els ulls davant d’aquesta realitat. Una gran majoria dels nostres alumnes ja tenen entrades al Facebook, twitter o bé han entrat alguna vegada al Youtube, el buscador més important entre els joves.

Però… quines són les dades sobre la importància de les xarxes socials? Mireu aquest vídeo, de ben segur que no us deixarà indiferents:

TECNOLOGIA I METODOLOGIA

La introducció de noves tecnologies a l’aula suposa una nova manera de comunicar-se, aprendre i interactuar. Es tracta d’un canvi metodològic important i un canvi de mentalitat de tota la comunitat educativa. Se’ns obre una nova finestra al món; un nou mitjà d’ensenyament-aprenentatge que cal aprofitar i aplicar intentat treure profit de tot allò positiu que ens pot aportar en el camp educatiu. L’escola aposta per la noves tecnologies i l’incorporació d’aquesta nova línia de treball.

Aquí teniu un vídeo on se’ns mostra una relació d’aula on s’han introduït noves tecnologies però sense tenir massa en compte la metodologia de treball. Val la pena reflexionar-hi i donar-hi un cop d’ull:

INFORMÀTICA A EI

Els nenes i nenes de P3 fa dies que anem a l’aula d’informàtica i practiquem amb el ratolí dels ordinadors al mateix temps que aprenem moltes coses. Ha estat tota una experiència ja que, fins ara, havíem estat practicant amb l’ordinador de la classe. Com a reforç els ratolins tenen un gomet sobre el botó esquerre, així els infants saben sobre quin dels dos botons cal clicar.

informatica1

Voleu veure amb quins programes hem treballat? Per accedir-hi cal disposar d’Internet i clicar sobre els dibuixos:

jocs-ei DOMINI DEL RATOLI

Una pàgina amb jocs molt divertits per aprendre a dominar el ratolí. Està en anglès però els jocs són molt intuïtius. Permeten treballar l’agilitat mental i els reflexes així com d’altres habilitats d’orientació espaial i memòria a través de propostes motivadores i originals. Escollint l’opció “Early years” es poden trobar jocs pels més petits on només cal clicar el botó esquerre del ratolí.

Us recomanem el JOC DELS PALLASSOS: quan el pallasso entra dins d’un cercle cal clicar amb el ratolí i… SORPRESA!!! Ja ho descobrireu a la secció “games“.

adhesius ENGANXEM ADHESIUS

Cal escollir el fons i col·locar-hi tots els adhesius. Cal clicar i arrossegar cada imatge.

Activitat realitzada amb els alumnes de P3 el dijous 11 de març de 2010. S’ho han passat molt bé!

dofi1

SELECCIONAR I CLICAR

Activitat on els nens i nenes han de donar peixos al dofí. Cada vegada que el nen/a acosta la fletxa del ratolí al cistell i clica amb el botó esquerre salta un peix a la boca del dofí.

ratoli2 CLICAR I ARROSSEGAR

Pàgina amb diferents activitats que impliquen diferent domini del ratolí.

Hem fet les activitats “Clic” i “Arrossegar”.

HABILITATS AMB EL RATOLÍ: Activitats diverses i divertides on l’alumne ha d’utilitzar i dominar el ratolí.

Permet treballar el desplaçament i classificació correcta d’objectes.

Clicant sobre diferents parts del dibuix de la pantalla principal (el que apareix a continuació) s’accedeix a diferents activitats. Dins del taller mecànic o el de construcció es poden realitzar trencaclosques amb 3D molt interessants.

Molt recomanable per Educació Infantil i Cicle Inicial.

habilitats-ratoli

TRENCACLOSQUES AMB L’ORDINADOR

Si voleu crear diferents trencaclosques amb les imatges del vostre ordinador (en format .jpg) o jugar amb les diferents imatges del programa podeu “clicar” sobre el següent enllaç:

Trencaclosques

Nota: Aquest programa permet diferents opcions de configuració (advanced Setting): nombre, mida i format de les peces. El poden utilitzar nens i nenes a partir de Cicle Inicial.

Teniu problemes per carregar les imatges al programa?

Si després d’intentar obrir la imatge i generer el trencaclosques veieu que el programa no es carrega, potser haureu d’instal·lar la última versió de JAVA. Per fer-ho cliqueu sobre l’enllaç: descàrrega de JAVA.

DOMINI DEL RATOLÍ

causaefecteActivitats molt divertides per dominar el ratolí. Els nens i nenes han de clicar amb el botó esquerre per tal que es mogui el dibuix de la pantalla i, per canviar de dibuix han de clicar amb el botó dret.
Us animem a provar-ho des de casa!  Cliqueu sobre el dibuix per començar.