DESCOBRIM L’APARELL LOCOMOTOR

La millor manera d’aprendre és experimentar!

MIRA LES FOTOS!!!

Què descobrim?

Els ossos estan units entre ells mitjançant els lligaments. Descobrim què és el fluid sinovial i per a què serveix. Com són els músculs. Els tendons uneixen els músculs als ossos. Com és la medul·la òssia. Restes dels glòbuls vermells al moll de l’os.

Uff! Quantes coses!

 

 

6è i el seu projecte d’emprenedoria

Els alumnes de 6è hem decidit començar un projecte d’ emprenedoria que consisteix en el següent: Crear una cooperativa de venta de llibres. Una cooperativa de llibres? Bé, concretament d’un sol llibre que hem fet nosaltres mateixos, el qual en farem còpies. És tracta d’un recull de contes que hem titulat Contes per somiar. Allà hi trobareu històries de fantasia, aventures, intriga, etc, que hem fet amb molt d’esforç. La cooperativa es diu :
Els Coopers.
El 75% del benefici de les vendes el volem destinar a una sortida diferent i especial mentre que l’altre 25% el donarem a la ONG Avismón (www.avismon.org), una organització sense ànim de lucre que es dedica a fer companyia i assistir a persones de la 3a edat que està sola.
Com ens hem organitzat?
Ens hem organitzat en diferents comissions, com ara la de qualitat, l’econòmica, la burocràtica i la de màrqueting , cada una té unes funcions específiques.
Comissió de qualitat: Té com a objectiu preparar el producte que vendrem; que no hi hagi faltes d’ortografia als contes, bona presentació…
Comissió econòmica: Té com a objectius saber preveure quanta gent pot voler comprar el llibre, saber el cost real de fer el llibre, decidir on es faran les fotocòpies i decidir el preu de venta.
Comissió burocràtica : Té com a objectius elaborar els documents necessaris per a la realització del projecte i negociar amb l’equip directiu de l’escola les condicions de les demandes que els fem. Carta descriptiva i de demanda a l’equip directiu on es detalli el projecte: objectiu del projecte, com ens organitzem, què demanem i necessitem (paradeta, dies de venta, paper per repartir a les famílies…), carta a les famílies de tota l’escola, correu a les ràdios del barri per demanar una entrevista…
Comissió de màrqueting: Creació de publicitat, paradetes de venta, demanar les entrevistes a Sants 3 radio i Radio estel, anar a les entrevistes…
Per no fabricar més exemplars dels necessaris, els dies 20 i 21 d’abril muntarem una parada de reserva i preventa la sortida de l’escola. El 20 serem a la porta d’infantil (la del hall) i el 21 a la de primària. Allà ens haureu de dir quants en voleu i us informarem de quan els podreu recollir en el cas de que haguem esgotat les existències.

Els/les alumnes de 6è.

Visita al Museu d’Arqueologia. MAC

El dijous dia 10, els alumnes de 5è vam anar al Museu d’Arqueologia. Anàvem a fer una activitat que es deia “Els jocs romans”.

Ens van explicar que a partir dels restes arqueològics que s’han trobat, sabem de quina manera es divertien els romans, tant els nens com els adults, els rics i els pobres.

Vam veure una nina que s’havia trobat en una tomba d’una nena d’una família rica (els enterraven amb coses seves).

Després vam jugar a diversos jocs: les tabes, tirar corda, el tres en ratlla, cara o creu, curses de sacs, el cèrcol …

Vam descobrir que un company de la nostra classe era un expert amb el cèrcol.

Ens vam adonar que a molts d’aquests jocs encara hi juguem.

Aquí teniu unes fotos d’aquell dia. Va ser molt divertit.

Alumnes de 5è

 

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

Actors del cinema mut

Després de les visites a la Filmoteca, on hem treballat diversos aspectes sobre el cinema, els alumes del C. Superior hem dibuixat a Plàstica actors emblemàtics del cinema mut.
L’hem fet amb la tècnica del carbonet.
Al nostra passadís tenim una exposició, aquí us deixem una petita mostra dels nostres treballs.