Sisè

Tercera visita al Institut Pau Casals.

En aquesta ocasió els/les alumnes de 6è hem estat experimentant amb la massa, el volum i la densitat!

Colònies al Pedraforca

Aquí teniu a la vostra disposició el vídeo de les colònies de 6è. La majoria ja l’heu pogut veure, però aquí el podreu trobar penjat.

El Dimoni Picassià

Col.laborem amb les festes de maig creant el nostre propi dimoni Picassià.

Concert de primavera

El 24 d’abril de 2018 hem participat, juntament amb les escoles de la zona, al Concert de Primavera, promugut per l’institut Pau Casals.

La nostra actuació ha estat un èxit,  gràcies a la nostra professora Marta que ha sapigut treure el nostre sentit musical i rítmic.

Ha hagut molta feina i dedicació per part de tothom.

També ens van lliurar els premis del concurs fotogràfic. La nostra escola ha guanyat el tercer premi per una fotografia presentada per l’Edurne de 6è A.

Ens ha agradat molt!

Sortida al Castell Cardona i les mines de Sal.

Sortida a Cardona el primer dia de primavera. Però quina primavera!… Nosaltres associem primavera amb bon temps, primeres flors….. Res més lluny, al menys en el que es refereix al bon temps.

Aquella nit va nevar a gran part de Catalunya, inclús a Badalona van caure alguns flocs. Però vam tenir l’avantatge  de poder gaudir de paisatges de muntanya amb força neu e fins i tot, quan vam baixar de ,  vam gaudir d’algunes boles de neu en contacte amb la pell.

En quant a les flors vam poder, durant el viatge , veure els primers arbres en flor, els ametllers… Què bonics!!!!!

Primer la pujada i visita al Castell de Cardona; aquest  va ser molt important a l’ època per la seva situació respecte a la Marca Hispànica. Què bé ens ho van explicar tot!!!

Després la visita a la torre de l’homenatge i calabossos.

A continuació l’esglèsia i representació d’una trobada de l’Abat Oiva ………………….representat per alguns de nosaltres. Va ser  molt divertit.! I, finalmen,t visita a les mines de sal ; producte tan important a l`època i que justificava la presencia d’aquest castell per defensar “l’or blanc”.

Història de la música moderna

Els i les alumnes de 6è hem realitzat una activitat de música molt interessant.

Hem anat  al Teatre Principal i hem gaudit d’un concert que ens ha portat des dels orígens de la música moderna fins als nostres dies.

A través dels fets importants de l’etapa contemporània, els/les alumnes de 6è van entendre l’evolució de la música des del Gospel, fins al Pop-Rock actual.

Segona visita a l’Institut

Els i les alumnes de 6è hem estat convidats a visitar l’ institut Pau Casals on exposaven un cotxe  de carreres elèctric fet per un equip de 40 persones entre els quals es troben dos ex alumnes nostres.

Es tracta d’un projecte realitzat a la Universitat Politècnica de Catalunya i que han vingut a explicar a l’ institut dintre de la setmana de projectes.

Ha estat molt interessant i ens han transmet els valors de l’estudi, la cooperació, el treball en grup, la motivació i el producte final fet realitat.

Ha estat emocionant!!

Carnaval: Fem capgrossos!!

Els nenes i nenes de sisè hem dissenyat i creat els nous capgrossos de l’escola Pau Picasso. Els hi hem donat forma, pintat i decorat al nostre gust i ens han sortit unes autèntiques obres d’art!

Primera visita a l’institut!!

Avui els nens i nenes de 6è hem anat al institut Pau Casals a fer una pràctica de laboratori que en aquest cas ha estat: densitat, la massa i el volum.

Per començar, hem observat la relació entre la massa i el volum.

Després, uns alumnes de batxillerat ens han dirigit la pràctica que ha resultat molt interessant.

Ens hem familiaritzat amb els conceptes i hem pogut experimentar-los

Ens ha agradat molt.

Experimentem per conèixer el nostre cos

Al laboratori observem, toquem i mirem com funcionen alguns òrgans que permeten el funcionament del nostre cos.

VIII Paralimpíada al Pau Picasso

Un any més hem celebrat a la nostra escola unes paralimpíades amb els alumnes de 3r i 6è. El passat 27 d’octubre vam practicar diferents esports i jocs adaptats a les persones que pateixen algun tipus de discapacitat física: vam practicar boccia, volei adaptat, eslàlom, bàsquet en cadira de rodes i activitats per a invidents.
A la tarda vam acabar amb una conferència amb el Paco Ordoño; jugador de bàsquet en cadira de rodes d’equips com el Barça o la Penya.
L’experiència ha estat com sempre enriquidora i molt divertida. Aquí teniu un vídeo on podreu aprendre moltes coses de les capacitats de l’ésser humà.