Jornada ludicoresponsable ciència[Δ]plec

Els alumnes de 6è de l’escola van participar el passat divendres 20 de març (data propera a la celebració del Dia Mundial de l’Aigua i del Dia Mundial de la Meteorologia) a una trobada proposada per l’Ecomuseu-Farinera, en la proposta pedagògica del programa de la Setmana de la Ciència Compromesa que promou el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya a través del Servei Educatiu de l’Alt Empordà.

Sota el lema: “Canvi climàtic i energies” prop de 250 alumnes de la comarca provinents de centres amb el distintiu d’Escola Verda van poder fer un seguit de tallers per tal de treballar a fons el canvi climàtic en general, i la seva relació amb les energies en particular.

Publicat dins de General, Sisè | Deixa un comentari

Educació viària 5è

La setmana passada vam comptar amb la presència d’un municipal de Figueres, en Toni, que ens va parlar de com cal circular bé per la ciutat i quina normativa cal complir per un ús cívic de les bicicletes.
Aquí en teniu un recull d’imatges:

El Sant Pau amb el Circ

Aquest divendres 27 de febrer els alumnes del Cicle Superior i de l’escola en general, vam viure una diada totalment festiva i relacionada amb el circ. Al matí, vam anar a veure una edició reduïda de l’espectacle vermell del 4t Festival Internacional del Circ Ciutat de Figueres. A la tarda, els alumnes de 6è van fer gaudir als seus companys de l’escola amb una exhibició de malabars i van demostrar tot allò que havien après durant aquest trimestre. Grans i petits ens ho vam passar genial!!

La Terra s’escalfa

El passat 11 de febrer els alumnes de 5è vam fer una classe pràctica d’energies alternatives. Va venir a l’escola el Sr Vizcaino i ens va fer una classe de com podem prevenir l’escalfament de la terra.

Castell de Sant Ferran

Aquest dijous 12 de febrer de 2015, tot el Cicle Superior hem anat a fer una visita a l’entorn del Castell de Sant Ferran. Hem pogut gaudir d’un bon dia i hem disfrutat molt, sobretot quan hem passat pel circuit dels arcs i hem pogut veure com els motoristes entrenaven.

Publicat dins de Cinquè, General, Sisè | Deixa un comentari

CELEBREM EL NADAL

Avui dimarts 23 de desembre, celebrem el Nadal i l’últim dia d’escola de l’any 2014. Els nens i nenes de Cicle Superior han fet un amic invisible i, entre companys de classe, s’han fet uns regals que han agradat molt. Després, hem sortit al passadís i hem esmorzat unes coques molt bones!!!!

Amb aquesta darrera entrada al bloc us desitgem a tots, petits i grans, que passeu unes Bones Festes de Nadal i un Feliç any nou 2015!!!!!

Publicat dins de Cinquè, General, Sisè | Deixa un comentari

ELECCIONS CONSELL CIUTADÀ D’INFANTS DE FIGUERES

Des d’aquest dijous, 4 de desembre, l’escola Sant Pau ja té veu i vot al Consell Ciutadà d’Infants de Figueres.
Després duna primera ronda de presentació de candidatures, van quedar seleccionats els següents alumnes:
– Núria Dumanjó – Arnau Genover
– Maria Rodríguez – Júlia Terrades
– Pau Riera – Sara García
– Júlia Cañadas – Núria Pérez

candidats (3)

Finalment, el divendres 28, i seguint un procés curosament democràtic, els alumnes de l’escola Sant Pau, elegits per ésser els nostres representants van ser:
Arnau Genover i Maria Rodríguez
No va ser fàcil la tria. Tots 8 havien fet bona campanya i presentaven bons programes però les urnes van decidir.
Felicitats Arnau i Maria!!!
Segur que estarem molt ben representats!!!!

CONSELL CIUTADÀ D’INFANTS DE FIGUERES

Aquest curs des de l’ Ajuntament s’engega un projecte nou amb l’idea que els escolars de la nostra ciutat, tinguin una participació directe en preses de decisions relacionades amb la millora de la ciutat. El passat dijous 23 d’octubre, organitzadors de la proposta van venir a l’escola a explicar-nos el que cal fer. Tots els nens de 5è i 6è poden presentar la seva candidatura explicant clarament el projecte de millora; entre totes les propostes es farà una votació i sortirà escollit un alumne de 5è i un alumne de 6è.
Els dos representants escollits de cada escola, assistiran a un ple municipal on podran exposar les seves propostes i idees de millora per a la ciutat.

Visita Dr. Albeiro Marín

El passat divendres 28 de novembre vam poder comptar amb la visita del Doctor Albeiro Marín, cardiòleg i pare d’una nena de cinquè de la nostra escola.
Va ser una experiència molt motivadora i a tots els nens els va agradar mot. Gràcies a un nou programa interactiu ens va il·lustar clarament el funcionament de l’aparell circulatori, possibles malalties i com hem de prevenir-les. Els alumnes havien preparat unes preguntes molt interessants i, molt amablement, va anar contestant.
Li agraïm la seva col·laboració i la seva explicació ens ha servit molt, per conèixer més coses del tema que estem estudiant..

L’aparell circulatori

Els nens de 5è de l’escola han treballat en grup diferents aspectes de l’aparell circulatori, després de cercar informació individualment, l’han comentada i posada en comú amb el nostre grup. Davant els companys de la classe, han exposat el nostre treball.
Ha estat una experiència molt engrescadora !!!