Final Territorial dels III Jocs Florals Escolars de Catalunya

El dimecres 11 de maig es va dur a terme la Final Territorial dels III Jocs Florals Escolars de Catalunya a l’auditori del Tecnocampus de Mataró.

participants als jocs florals

Participants als 3rs jocs florals escolars

Els Jocs Florals Escolars s’adrecen als centres d’educació primària i educació secundària obligatòria de Catalunya amb l’objectiu de potenciar i estimular l’expressió i la producció escrita dels nois i les noies i fomentar una tradició cultural pròpia i arrelada al país.
Enguany la ciutat de Mataró ha estat la seu de la Final Territorial dels centres dels ST Maresme-Vallès Oriental. Cinquanta-tres alumnes, de més del centenar que s’han presentat, han arribat a aquesta final classificats en les set categories segons el nivell educatiu, quatre per a l’educació primària i tres per a l’educació secundària obligatòria.

La dansa i la música també van estar presents en aquest esdeveniment amb la participació dels alumnes de l’escola Angeleta Ferrer i Josep Manuel Peramàs que van obrir i cloure l’acte amb la interpretació de danses i cants corals respectivament.

grup de dansa de l’escola Angeleta Ferrer

Grup de dansa de l’escola Angeleta Ferrer

coral de l’escola Peramàs

Coral de l’escola Josep Manuel Peramàs

Tots els participants van rebre un diploma, un llibre, un punt de llibre elaborat pels alumnes del CEE Les Aigües de Mataró i una flor arranjanda pels alumnes del Cicle de Grau Superior de Jardineria i Floristeria de l’Institut Premià de Mar, que també van guarnir l’escenari de l’auditori.

Dels textos preseleccionats, en modalitat de prosa o poesia amb temàtica lliure, es constata que cada any el nivell és més elevat. D’aquests escrits, set han estat els seleccionats per representar el nostre territori en aquesta tercera convocatòria a la Final de Catalunya, que tindrà lloc el dia 11 de juny a l’INEFC de Barcelona.

Finalment, i després dels parlaments per part de les autoritats: Carmina Pinya, directora dels Serveis Territorials del Maresme Vallès Oriental, Miquel Àngel Vadell, regidor d’Educació i Treball de l’Ajuntament de Mataró, i de l’autora mataronina Lola Casas, es va cloure l’acte convidant als assistents a participar en l’edició de l’any vinent.

Aquest article s'ha publicat dins de General, Impuls a la lectura i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.