Sessió informativa nous centres ILEC pel curs 15-16

El Departament d’Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l’èxit escolar de tot l’alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

icona_ilec_3

El passat dimarts, 16 de juny, va tenir lloc una sessió informativa pels equips directius dels centres educatius que el curs vinent (15-16) implementaran per primera vegada el Pla d’Impuls de la Lectura. La sessió va comptar amb la participació del Director dels Serveis Territorials al Maresme-Vallès Oriental del Departament d’Ensenyament, sr. Josep-Vicent Garcia i Caurín, l’Inspectora en Cap Adjunta del ST MVO, sra. Maria Teresa Pujol i la Subdirectora General de Llengua i Plurilingüisme del Departament d’Ensenyament, sra. Mònica Pereña. La Coordinadora LIC del ST MVO, sra. Inmaculada Buñuel, va fer una presentació i explicació del Pla d’Impuls de la Lectura i el sr. Enric Queralt, assessor i formador del Servei d’Inmersió i Acolliment Lingüístic del Departament d’Ensenyament, va realitzar una conferència.

ilec

L’Impuls de la lectura permet la millora de la competència lectora de tot l’alumnat, la formació de bons lectors que gaudeixin i aprenguin llegint, i el treball autònom per accedir a la informació i al coneixement, fent de la lectura una eina per a l’aprenentatge en totes les àrees i matèries del currículum. Aquests objectius es desenvolupen en dues línies d’intervenció: l’impuls de la cultura avaluativa en els centres educatius i la millora de les competències professionals dels docents.

Els centres que participen en l’Impuls de la lectura prenen un compromís de tres anys de formació amb dos cursos obligatoris cada any (un adreçat al claustre de primària i al professorat dels centres de secundària) i un altre per a l’equip impulsor del centre. La resta de formació és opcional. També s’ofereix formació específica per als mestres d’EI i CI.