Jocs Florals Escolars de Catalunya 2015 (Fase Territorial)

El Departament d’Ensenyament, amb la finalitat d’aconseguir l’èxit escolar de l’alumnat, s’ha fixat com a eix principal la millora de la lectura i l’escriptura. El domini d’aquestes competències permet l’accés al coneixement, sigui quina sigui l’àrea o la matèria d’aprenentatge o el suport sobre el qual es realitzi. Per aquesta raó s’han posat en marxa diverses estratègies i iniciatives; una d’elles (que es duu a terme des del curs passat) és el certamen literari dels Jocs Florals Escolars de Catalunya.

Aquest Jocs Florals Escolars de Catalunya pretenen un triple objectiu:

1. Potenciar i estimular l’expressió i producció escrita dels nois i les noies, en l’àmbit de millora de la lectura i l’escriptura.
  2. Fer ressò i potenciar tots els certàmens literaris que ja es fan a nivell de centres educatius, municipal, comarcal …
  3. Recuperar, fomentar i difondre una tradició cultural pròpia i arrelada al país.

jocs_florals_guanyadors

Aquest matí, dijous 21 de maig, s’ha celebrat la fase Territorial del Maresme-Vallès Oriental dels Jocs Florals Escolars de Catalunya 2015 al Foment Mataroní. En l’acte d’avui ha participat l’alumnat classificat en la fase anterior (de les 7 zones educatives del Maresme i del Vallès Oriental).

En l’edició d’enguany han participat 2372 alumnes de Primària i 1476 alumnes de Secundària de 33 centres educatius del Maresme-Vallès Oriental.

La fase final d’aquest certamen (fase nacional) es celebrarà el dissabte, 13 de juny a les 12.00h, a la Sala d’actes de  l’INEFC – Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (Passeig de l’estadi, 12-22. Barcelona).

Aquest article ha estat publicat en Esdeveniments centres, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.