3a sessió STAC 14-15 del Maresme II

1. INFORMACIONS GENERALS

• FUNCIONAMENT DEL SEMINARI

• A la carpeta de Drive del seminari, teniu les informacions de totes les sessions que hem fet fins al moment. També hi ha les carpetes de cada grup de treball on hi hauríeu de penjar els document i acords que aneu fent. Així estarà disponible per a tothom.
    • Tothom ha de fer, com a mínim, una entrada per sessió en el seu Diari d’aprenentatge. Aprofiteu aquest espai per expressar-hi dubtes, desar-hi enllaços que us han resultat interessants, en definitiva, deixar-hi constància del vostre progrés.
    • Recordeu que el producte final de cadascun dels grups de treball serà un document que serveixi a la resta de companys de guia per a treballar aquell tema en el seu centre. Per tant, haureu de generar quelcom publicable, però el format pot ser el que vosaltres trieu (Document de text, Presentació, Prezi, Vídeo, Sites, Padletinfografies….)
  • QÜESTIONS TIC

• Respecte les incidències amb GEPSE i tancaments d’avaries, acordem que les recollirem en el fòrum El Petit SAU tot mencionant centre, nuḿero d’incidència i informació complementària.
  • GOOGLE APPS FOR EDUCATION

2. ACORDS DELS GRUPS DE TREBALL

• COMPETÈNCIA DIGITAL

Fins la propera sessió hem d’anar col·laborant en el drive amb un parell de documents: per una banda, una plantilla de programació genèrica que inclogui un apartat específic sobre competència digital treballada en aquella unitat didàctica. D’altra banda, un recull de continguts de processador de textos seqüenciats per cicles. El proper dia hauríem de posar-nos d’acord en el model/s de programació i tenir avançats els continguts. Convindria que la seqüenciació fos consensuada pels cicles de la vostra escola.

• MOODLE

a) Solventar tema JClic

b) Afegir usuaris. Elaborar un full de càlcul de Libre Office (CALC) amb aquests camps:

username/password/first name/last name/email/institution/city/country

c) Anar progressant en l’elaboració de la nostra unitat (afegir alguna activitat més …) i anar fent el que poguem …

• PDI

• Revisió de la informació compartida als documents: Usos metodològics de la PDI, Material per treballar amb la PDI i Open-Sankore.

• Pràctica amb el Open-Sankore: barra d’eines bàsiques i ús de les plantilles per crear activitats.

• El genmagic com a un bon recurs web per trobar activitats i elaborar-ne.

Acords:

Per la propera sessió hem d’organitzar la informació que tenim i continuar buscant materials interessant per treballar amb la PDI. Utilitzarem el fòrum del grup per concretar com ho farem.

• PORTAFOLIS

• Revisió dels acords inicials:

Resum del marc legal

És correcte i queda molt clar.

Documents a fer complimentar per els alumnes segons si són majors o menors de 14 anys.

•  Plataformes:

– Padlet: Pot ser interessant per treballs en grups d’alumnes, però no es té control sobre qui fa cada cosa si no es tenen correus personals

– Wiki: Interessant perquè es poden personalitzar els permisos de les pàgines però cal que tinguin correus electrònics

– Documents de google docs: Interessant perquè es poden compartir de manera pública o bé a partir de l’adreça els documents i els poden editar.

•  Objectius per la propera sessió:

Joan i la Imma provaran la wiki

Caren provarà el Padle com a portafolis

Josep M plantilla per Sites per part d’un grup

3. DISPOSITIUS MÒBILS A L’AULA

Els materials estan publicat al sites del Seminari TAC. Molt recomanable el document La gestió del treball a l’aula amb dispositius mòbils com a lectura prèvia al treball amb dispositius mòbils a l’aula.

Tot i que els apps proposades són molt interessants, cada docent ha de provar-les i triar aquella que s’adiu millor al seu grup classe, infraestructura de xarxa i possibilitats reals de centre. En aquest sentit, us recordo que el proper 11 de març hi haurà una xerrada sobre l’ús de tauletes i apps educatives al CRP. Les inscripcions poden fer-se aquí.

Aquest article ha estat publicat en General, Seminaris TAC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.