II Fòrum de la XESC

El dimarts 5 de novembre de 2013 s’ha celebrat el II Fòrum de la XESC al Maresme – Vallès Oriental. És el sisè fòrum d’escoles verdes des que el primer es va celebrar al 2001.

El tema d’aquest fòrum ha estat “la comunitat educativa com a transformadora del territori” i per això els mestres i professors de les escoles verdes (tant de llars d’infants, com escoles, com instituts) han discutit els criteris d’una bona acció transformadora de l’entorn, partint de l’experiència de cada centre.
També s’han presentat tres projectes significatius en una taula rodona:

• El “projecte nius i l’hort a les cinc Sènies” de l’escola Montserrat Solà de Mataró
  • El projecte “fem dissabte!” de l’Institut-Escola la Tordera de Santa Maria de Palautordera i Sant Celoni
  • “Els espais apadrinats d’Argentona” per part de totes les escoles verdes d’Argentona.

Els alumnes, d’altra banda, han intercanviat les experiències dels seus centres en diferents grups per tal d’enriquir-se i compartir dels projectes dels altres.

Finalment s’ha tancat el fòrum amb una acció conjunta de millora del territori: “la plantació d’un arbre al Parc Central de Mataró”.

Aquest article s'ha publicat dins de Escoles Verdes i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.