Plans de Formació de Zona. Curs 10/11

Enguany  finalitza el Pla marc de Formació 2005-2010, el qual té les següents línies prioritàries:

Línia 1: Proporcionar una oferta diversificada de formació, que doni resposta a les necessitats dels sistema educatiu tenint en compte la tipologia de centres i de professorat.

Línia 2: Canviar el model de gestió de la formació permanent tot acostant-lo al professorat i als centres.

Línia 3: Redefinir el paper de les institucions universitàries en la formació, la recerca i la innovació educatives.

Línia 4: Facilitar la participació en l’oferta de la formació d’altres grups i entitats.

Línia 5: Impulsar un canvi de model educatiu en les activitats de formació del professorat com a mitjà per augmentar la qualitat de la formació.

Línia 6: Millorar la formació i les condicions dels formadors.

Línia 7: Avaluar l’impacte de la formació en el lloc de treball.

Línia 8: Impulsar la coordinació i l’intercanvi de coneixements entre la innovació, la formació i la recerca.

Línia 9: Contribuir a l’optimació de recursos (humans, materials) destinats a la formació permanent des dels serveis educatius integrats.

Línia 10: Facilitar al professorat l’accés als recursos educatius i a l’intercanvi d’experiències i la difusió d’innovacions.

Aquestes línies formatives s’avaluaran des de la SGFiDPD, i donaren lloc a un nou Pla marc de Formació. El curs 10/11 es caracteritzarà per ser un any de traspàs entre ambdós Plans marcs, el que finalitza i el que està per definir.

En aquest context es desenvoluparan els nous Plans de Formació de Zona que gestionen els Serveis Educatius, els quals -durant el mes de març- obriran el procés de recollida de detecció de necessitats formatives, que permetran elaborar la proposta formativa per al curs vinent; tot tenint en compte, les demandes formulades pels centres i el professorat, i els objectius generals dels PFZ per al curs 10/11, que són els següents:

  • Formar per a l’escola inclusiva
  • Ajudar a implementar el treball per competències derivats dels nous currículums.
  • Millorar la capacitació del professorat per al treball en l’entorn del centre i de l’aula digital
  • Impulsar el coneixement i el domini de les llengües estrangeres, especialment de l’anglès.
  • Ajudar al professorat que inicia la docència, a desenvolupar les seves competències docents.
Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *